Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gelukkige verjaardag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17306)

eno2 2 juli 2004 09:25

Aan alle huidige en toekomende corruptoren in de politiek:
GELUKKIGE VERJAARDAG.

En vooral aan de elke dag verjarend Belgische rechtspraak:
GELUKKIGE VERJAARDAG.

Ik wil ook de kans hier niet laten liggen om Carla Galle meer dan in gedachten, ook in schrift eens te wensen:
GELUKKIGE VERJAARDAG.

Naar aanleiding van Leo Delcroix's gelukkige verjaardag.

Eno2

PS
Veroordeeelde corruptoren moeten uit de media blijven.
Verjaarde helaas niet.

athena 2 juli 2004 09:31

Dat de zaak van Leo Delcroix verjaard is ligt aan het gerecht zelf, ze kennen de termijn waarbinnen ze de zaak moeten behandelen op voorhand, dan moeten ze zich daar maar naar schikken en efficiënter te werk gaan en zo dit niet lukt maar extra middelen vragen bij de overheid.
De zaken Delcroix en Galle illustreren perfect de malaise bij het Belgische gerecht, snel en efficiënt :roll: :roll:

Tegendradigaard 2 juli 2004 09:36

al goe dat ze in Gent sneller kunnen werken he..

Griffin 2 juli 2004 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

Bwa eigenlijk vind ik het ergste nog dat de man daarna beweert dat ie is vrijgesproken van alle schuld. Dat is zo'n jan hyoens-achtig staaltje van verdraaien van conclusies.

athena 2 juli 2004 09:41

Citaat:

aan het Blok wordt dan ook politieke prioriteit gegeven, wanneer het hun eigen vriendjes betreffen zal dat al veel minder het geval zijn.

Tegendradigaard 2 juli 2004 09:49

Ging Verhofstadt in 1999 er niet voor zorgen dat het gerecht ""SNEL EN EFFICIENT"" ging werken.....

Weeral een dikke buis op het rapport..

Stratcat 2 juli 2004 10:21

Citaat:

Ging Verhofstadt in 1999 er niet voor zorgen dat het gerecht ""SNEL EN EFFICIENT"" ging werken.....

Weeral een dikke buis op het rapport..

Maar waarschijnlijk mag hij van zijn vrouw toch naar Werchter :x

Spolpoel 2 juli 2004 10:47

Citaat:

:lol: :lol: :lol: :lol:

tigerpants 2 juli 2004 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2
GELUKKIGE VERJAARDAG.

GELUKKIGE VERJAARDAG.

Ik wil ook de kans hier niet laten liggen om Carla Galle meer dan in gedachten, ook in schrift eens te wensen:
GELUKKIGE VERJAARDAG.

Eno2

PS
Verjaarde helaas niet.

Vooral die "PS" stoort mij! :p

Philips Inc. 2 juli 2004 11:42

Citaat:

GELUKKIGE VERJAARDAG.

GELUKKIGE VERJAARDAG.

GELUKKIGE VERJAARDAG.

Eno2

PS
Verjaarde helaas niet.

De feiten tegen Delcroix zijn nog steeds niet bewezen. Indien zij zouden bewezen worden, zouden ze verjaard zijn. Maar Delcroix blijft met andere woorden onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Tot dusver nog steeds niet ...

U doet dus aan desinformatie en laster.

Laudi 2 juli 2004 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Citaat:

GELUKKIGE VERJAARDAG.

GELUKKIGE VERJAARDAG.

GELUKKIGE VERJAARDAG.

Eno2

PS
Verjaarde helaas niet.

Vooral die "PS" stoort mij! :p

Wa nu , tijgerbroek ? Komt ge tot inzicht ?

omaplop 2 juli 2004 12:03

Delcroix was wel reeds veroordeeld voor dezelfde feiten!!!
Dus eigenlijk toch schuldig, maar wegens handigheidje eraan ontsnapt???

Tegendradigaard 2 juli 2004 12:44

Ik denk dat de VTM stilaan wel een jaargang zou kunnen vullen met een nieuwe 'VERJAARDagshow' met Walter Capiau.

Iedereen zondag ne politicus die zijn proces heeft kunnen laten verjaren als centrale gast...
Misschien kunnen die uitleggen hoe ge aan het gerecht ontsnapt... kan de brave burger dat ook eventueel proberen..

hoge kijkcijfers gegarandeerd...

maddox 2 juli 2004 13:24

Philips Inc.

Delcroix is wel veroordeeld hiervoor, maar heeft de boel in beroep getrokken, en daar is het verjaard.

Normaal zou je dan zeggen, , tja het hof van beroep kan geen uitspraak doen, maar de straf waartegen in beroep is gegaan staat;

Niet voor een politicus.

Magistraten die nu aan de top staan zijn politiek benoemd, nooit vergeten.

TomB 2 juli 2004 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Normaal zou je dan zeggen, , tja het hof van beroep kan geen uitspraak doen, maar de straf waartegen in beroep is gegaan staat;

In de praktijk zou uw oplossing neerkomen op de onmogelijkheid in beroep te gaan.

Griffin 2 juli 2004 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

In de praktijk zou uw oplossing neerkomen op de onmogelijkheid in beroep te gaan.

Volgens mij moeten zaken in beroep niet meer kunnen verjaren, of met andere woorden: in beroep gaan moet de verjaring uitstellen, zodat ook de rechter in beroep een uitspraak ten gronde kan doen.

Philips Inc. 2 juli 2004 15:22

Citaat:

Philips Inc.

Delcroix is wel veroordeeld hiervoor, maar heeft de boel in beroep getrokken, en daar is het verjaard.

Niet voor een politicus.

Magistraten die nu aan de top staan zijn politiek benoemd, nooit vergeten.

Kan je mij hiervan het bewijs/bron/artikel leveren.

Philips Inc. 2 juli 2004 15:32

Delcroix vraagt politieke rehabilitatie

BRUSSEL (belga, eigen berichtgeving) - De gewezen partijsecretaris van de toenmalige CVP en ex-minister van Landsverdediging Leo Delcroix gaat vrijuit in de zaak van de milieuboxen. Het hof van beroep in Antwerpen heeft de Limburgse politicus niet vrijgesproken, maar oordeelde dat de zaak verjaard is. ,,Ik ga uit van een politieke rehabilitatie'', zegt Delcroix.

De zaak draait rond een facturenconstructie uit 1991, die een schenking van het Overpeltse bedrijf Plascobel aan de CVP moest maskeren. Die schenking kwam er nadat Plascobel als onderaannemer een deel van de milieuboxen had mogen produceren. Concurrent Aralco had de opdracht voor de productie van twee miljoen milieuboxen binnengehaald, maar liet 40 procent uitvoeren door Plascobel.

Het hof doet nu geen uitspraak over de feiten, maar stelt dat, indien ze bewezen zouden zijn, het om een inbreuk op de wet van de verkiezingsuitgaven gaat en dat de feiten dan verjaard zijn.

In eerste aanleg werden alle beklaagden, onder wie ook de zakenbroeders Bleyen, veroordeeld. Delcroix kreeg tien maanden met uitstel, een geldboete en hij mocht vijf jaar lang geen openbaar ambt bekleden.

Enkel Delcroix en Marits Roggeman, directeur-generaal bij Plascobel, gingen in beroep en zijn nu beiden als enigen vrijgesproken op basis van de verjaring.

,,Ik denk dat dit het einde is van een voortdurende misdaad die acht jaar heeft geduurd'', vindt Leo Delcroix. ,,Ik ben blij dat de rechtbank in Antwerpen meer wijsheid en realiteitszin heeft getoond dan die in Hasselt.'' Hij heeft het over een ,,verhitte atmosfeer'' in Hasselt.

Hij vindt ook dat het onrecht dat hem is aangedaan, moet worden rechtgezet. ,,Ik zal overleggen met mijn advocaat om te beslissen of ik schadeloosstelling zal eisen. Met Yves Leterme staat nu iemand aan het hoofd van mijn partij met meer realiteitszin. Daarom ga ik er ook van uit dat wij elkaar binnenkort kunnen spreken over een politieke rehabilitatie.''

Leterme is volgens zijn woordvoerster best bereid tot een gesprek. ,,Tenslotte is Leo Delcroix lid van CD&V'', zegt ze. ,,Bij ons weten zijn de eerstvolgende verkiezingen pas in 2006. Een politiek mandaat is dus nu niet aan de orde'', voegt ze eraan toe.

eno2 2 juli 2004 15:36

philips schreef:

"U doet dus aan desinformatie en laster".

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx

Eerder aan diffamatie, dat moet ik thuis, in het woordenboek, eens controleren. Of is dat ook laster?

Overigens zijn ze bezig, de overheden, om de nodige software te ontwikkelen en operationeel te maken, om ons ook op internet het zwijgen op te leggen en/of dissidenten, subversieven,
revolutionairen, dwarsliggers, overdwarsliggers, exentriekelingen, sociale hervormers, critici, kritikasters, en andere beuzakken een ander liedje
te laten zingen: het liedje van het vogeltje met de geknipte vleugels.

Eno2

Philips Inc. 2 juli 2004 15:36

Leo Delcroix heeft vandaag een blanco strafblad. Wat de media hierover denkt interesseert me niet, in objectiviteit blinken die toch sowieso niet uit.

Over het verleden van Willy Claes schijnen de media zich dezer dagen geen vragen stellen terwijl die man WEL veroordeeld is door de rechtbank, vreemd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be