![]() |
Groot-Nederlands monument in Antwerpen.
Uit de Gazet v Antwerpen las ik volgende bericht:
Historische figuren krijgen monument in achtertuin KMSK ![]() 01/03 Antwerpen (2000) Willem van Oranje en Marnix van Sint-Aldegonde staan deze zomer rug aan rug in de Plaatsnijderstraat. De twee reuzen krijgen een monument in de achtertuin van het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten (KMSK). De twee beelden zullen rug aan rug staan en worden omringd door een aantal zuilen. Tegelijkertijd wordt ook een deel van het perkje heraangelegd. De bedoeling is dat het landschapsmonument van de Mechelse kunstenaar Jean-Paul Laenen nog voor de zomervakantie wordt geplaatst. De verwachting en de hoop is dat met de komst van het monument de achterkant van het museum wordt opgewaardeerd. Dat stuk aan de Plaatsnijderstraat heeft op dit moment geen enkele artistieke publiekstrekker meer. Het monument wordt gefinancierd door de Stichting Prins Willem van Oranje de Eerste in Den Haag. PVDP Foto: Sarah Van den Elsken http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...tuin-kmsk.aspx :-) Uit betrouwbare bron lijken koning Albert en koningin Beatrix erbij aanwezig te zullen zijn. :grootned::vlaander: |
Citaat:
|
met die 17 provinciën kan men de huidige provincies in Nederland en Vlaanderen voorstellen ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zouden Albert en Paolo er niet bij mogen zijn overigens, Willem van Oranje en Marnix zijn ook onze geschiedenis. Belgische geschiedenis wil ik dan zeggen. |
Citaat:
ik weet goed genoeg wat de zeventien provinciën zijn van toen. je moet er namen, henegouwen, luik en luxemburg bijtellen. en ik denk zelfs ook artesie. ondertussen meer of al Frankrijk ipv nog behorend tot de Nederlanden. dus wie maakt zich nu belachelijk? den Vito. *case closed* |
Citaat:
|
Waarom verdienen die twee een monument?
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Maar bon, neem Marnix nu. Die keurde vandalisme zoals de beeldenstorm goed en schreef het redelijk saaie en trage volkslied van ons buurland. Heeft die daarom bij ons een standbeeld nodig? Willem van Oranje tot daartoe nog, maar Marnix? |
Citaat:
|
Citaat:
voor volk, voor vrijheid en voor recht, enkel voor de Franstaligen en hun Vlaamse vazallen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be