![]() |
Vlaams Belang-kandidaat uit vakbond gezet
“Uw actief engagement in het Vlaams Belang is in tegenstrijd met onze standpunten (..) en is onverenigbaar met een mandaat binnen onze organisatie én zelfs met lidmaatschap”. Dat staat te lezen in een brief van het Christelijke Onderwijzers Verbond (COV) aan de 4de kandidaat voor het Vlaams Belang in Izegem, Giel Seynaeve. Hoewel Giel vanuit zijn positie als onderwijzer in het buitengewoon onderwijs steeds blijk gaf van grote sociale betrokkenheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid, wordt hij nu bij het huisvuil gezet door het COV.
De uitsluiting van Vlaams Belang-kandidaten door de traditionele vakbonden blijft dus onverkort doorgaan. De uitsluiting van Giel Seynaeve toont eens te meer de ronduit ambivalente houding van de traditionele vakbonden aan. De kleurvakbonden sluiten mensen uit op basis van vooroordelen en doen daarmee precies wat ze het Vlaams Belang verwijten. Gezien het COV hiermee radicaal ingaat tegen de anti-discriminatiewet van 10 mei 2007 die een verbod legt op discriminatie op basis van politieke overtuiging, zal het Vlaams Belang de nodige juridische bijstand geven bij de beroepsprocedure van Giel Seynaeve. Bijlagen: Brief van Christelijk Onderwijzers Verbond & antwoord van Giel Seynaeve Joris Van Hauthem Woordvoerder Stefaan Sintobin Vlaams volksvertegenwoordiger Bron: politics.be |
Ik betwijfel of leden van Sharia4Belgium lid mogen blijven van het VB...
|
Van N-VA'ers zou ik dat nog begrijpen. Van VB'ers al minder. Dat ze uit de vakbond gezet worden bedoel ik.
|
Citaat:
|
Die vakbonden toch, zo enggeestig.
Het VB heeft nog nooit een dissident aan de deur gezet. Zo ruimdenkend en tollerant tov anderen, en zelf keer op keer het slachtoffer van "zuiveringsacties" Mocht ik meer tijd hebben, ik zou waarlijk compassie hebben. |
Als je tegen de vakbonden bent, waarom maak je er dan een drama van dat je buiten vliegt?
Waarom ben je er uberhaupt lid van? |
Arme Giel!
|
Nu de niet-christelijken nog buitenstampen bij het CAV en gelovigen bij de ABVV.
|
Goed gedaan van die vakbond.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook wil het VB het uitbetalen van werklozensteun uit de handen van de vakbonden halen en overlaten aan de overheid zelf of aan een privé instelling die het goedkoper kan doen. De overheid is in deze tijd toch op zoek naar geld, welnu, hier kan je een grote besparing doen die de burger niet voelt. |
Citaat:
waar is die offerte van het VB, waarbij ze zich engageren om dezelfde dienstverlening, met dezelfde geografische spreiding en dezelfde permanentie te organniseren aan een lager prijs? Tot dat die er is, is het loos gepraat, om dommekloten aan hun kant te krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
Als die zou ijveren om alle niet moslims anders te behandelen dan het eigen volk, vliegt hij er hoogstwaarschijnlijk ook uit. |
Citaat:
|
Citaat:
Is het doel van een politieke partij anders? Is hun doelpubliek anders? Deze dommekloot ziet geen fundamenteel verschil, maar jij als slimme blijkbaar wel, je mag het eens uitleggen. Gelijk welke vereniging, die mensen wat probeert wijs te maken, zonder een becijferd voorstel, zonder een alternatief, maar alleen de populistische toer op gaat, met slogans, zonder enige vorm van bewijs, dat het goedkoper kan, met dezelfde service, dezelfde geografische spreiding en dezelfde permanentie, appelleert per definitie naar de aandacht van dommekloten, die zich die vragen niet stellen. |
Citaat:
Ook roept dat programma op voor geweld en zelfs moord op niet moslims. Of strookt dat wel met de doelstellingen van de vakbond? :roll: |
Citaat:
Vrijdags een grote staking organiseren tegen het regeerakkoord en de dag nadien het unaniem goed keuren op de partijcongressen. Toen lieten ze hun leden dus vallen als een baksteen en ging het partijbelang (pluche zetelke) dus voor. |
Citaat:
Daarnaast: waarom zou je die kaart nog in de bus moeten gaan steken? De Post is bijvoorbeeld ook nog een service. Maar je argument is dus wel een leuke: aangezien de vakbonden zoveel geld krijgen en overal kunnen zijn is het goed. Waarom er bijvoorbeeld kantoren van het ACV, ABVV en ACLVB samen moeten zijn in één gebied voor een werkloosheidsuitkering is me niet duidelijk. Of dient het belastinggeld om de concurrentie tussen de vakbonden te garanderen? |
Tja, misschien moet het VB toch eens in eigen boezem kijken. Voortdurend anti-vakbondsmaatregelen en programmapunten voorstellen is moeilijk verenigbaar met lidmaatschap van een vakbond natuurlijk. Wie syndicalisme negatief benadert, moet niet verwonderd zijn dat men dat vroeg of laat in het gezicht terug krijgt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be