Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Nog een reden voor onafhankelijkheid van West-Vlaanderen ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173235)

Doomy 5 juli 2012 01:09

Nog een reden voor onafhankelijkheid van West-Vlaanderen !

West-Vlaanderen is één van de Europese regio's met de laagste werkloosheidsgraad (West-Vlaanderen is één van de Europese regio's met de laagste werkloosheidsgraad (http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120704_091 en http://www.standaard.be/artikel/deta...20704_00210976). Als Antwerpenaars niet meer solidair willen zijn met de zogezegde "Waalse profiteurs", waarom zouden de West-Vlamingen dan nog solidair moeten zijn met die "Antwerpse profiteurs" met hun hogere werkloosheid?

eno2 5 juli 2012 01:22

Idioot als provocatie

mkb 5 juli 2012 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 6203706)
West-Vlaanderen is één van de Europese regio's met de laagste werkloosheidsgraad (West-Vlaanderen is één van de Europese regio's met de laagste werkloosheidsgraad (http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120704_091 en http://www.standaard.be/artikel/deta...20704_00210976). Als Antwerpenaars niet meer solidair willen zijn met de zogezegde "Waalse profiteurs", waarom zouden de West-Vlamingen dan nog solidair moeten zijn met die "Antwerpse profiteurs" met hun hogere werkloosheid?

Sticht een partij die voor de West-Vlaamse onafhankelijkheid pleit, niemand gaat je tegenhouden. Succes ermee!

BonBon 5 juli 2012 02:20

Anderzijds zal de haven van Antwerpen ook wel meer belastingen opbrengen om dat te compenseren, dat maakt het gelijk.
En nee, de vergelijking gaat niet op met Limburg, want West-Vlamingen en Limburgers zijn bloedbroeders. :)

Zijn er trouwens ergens cijfers te vinden over de belastingsinkomsten per provincie?

Vito 5 juli 2012 08:49

Ik als West-Vlaming wens geen onafhankelijkheid. Buiten Doomy heb ik daar nog geen enkele andere West-Vlaming over horen praten.

En toch moet het gebeuren, want Doomy wil het. Dictatortje? ;)

Pinda 5 juli 2012 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 6203709)
Sticht een partij die voor de West-Vlaamse onafhankelijkheid pleit, niemand gaat je tegenhouden. Succes ermee!

2!.

:lol:

Jeff

pajoske 5 juli 2012 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6203712)
Zijn er trouwens ergens cijfers te vinden over de belastingsinkomsten per provincie?

En men blijft maar dezelfde domme fouten maken. Precies of het belastinginkomen berekend op bepaalde grondgebied ook maar iets te maken heeft met werkbereidheid solidariteit enz.

Precies of mensen nooit verhuizen.

Verplaats statistisch alle heel veel belasting betalende Brabanders met Limburgse roots (ouders/waar ze hun jeugd doorbrachte/opleiding enz) naar Limburg en je krijgt heel andere cijfers van belasting, werkloosheidspercentage enz.)

Trouwens als West-Vlaanderen zo lage werkloosheidscijfers heeft. Waar zitten dan al die 'luie Walen' die zogezegd naar naar West-Vlaanderen verhuisden om te kunnen blijven profiteren. Iets waar enkel jaren geleden zo een hetze over geweest is.

Trouwens, is in Vlaanderen de werkloosheid niet het grootste in Antwerpen? Zitten daar niet de meeste rechtsradicalen Flaminganten die altijd de mond vol hebben over die 'luieriken uit het zuiden'?

Doomy 5 juli 2012 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6203708)
Idioot als provocatie

Maar daarom niet minder waar.

Doomy 5 juli 2012 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6203956)
Trouwens, is in Vlaanderen de werkloosheid niet het grootste in Antwerpen? Zitten daar niet de meeste rechtsradicalen Flaminganten die altijd de mond vol hebben over die 'luieriken uit het zuiden'?

Die kleinburgerlijke zogezegde "flamiganten" �* la Bart De Wever in Antwerpen zijn eigenlijk eerder Groot-Antwerpenaars die het Vlaamse gewest zien als een uitbreiding van Antwerpen, net zoals kleinburgerlijke Brusselse belgicisten de rest van België als een uitbreiding van Brussel zien. Dat Bart De Wever uiteindelijk kiest voor het burgemeesterschap van Antwerpen doet vermoeden dat hij Antwerpen als de hoofdstad van "Vlaanderen"/Groot-Antwerpen ziet, waarnaar de rest van "Vlaanderen"/Groot-Antwerpen zich maar te schikken heeft.

Flamiganten zijn in feite klein-belgicisten die "België"/ Groot-Brussel door "Vlaanderen"/Groot-Antwerpen willen vervangen. Ze eisen evengoed voor zichzelf onafhankelijkheid op, maar willen evengoed alle "lagere" besturen betuttelen in een centralistisch en jakobijns bestuursmodel. Ze houden er evengoed een selektief zelfbeschikkingsrecht op na, waarbij ze anderen de rechten ontzeggen die ze voor zichzelf opeisen.

Ke Nan 5 juli 2012 13:52

Citaat:

Ik steun je onafhankelijkheid, Doomy. Ik stel voor dat we een tijdelijke alliantie aangaan. Ik heb altijd al een boontje gehad voor West-Vlamingen. Een West-Vlaamse met haar sexy tongval wil ik altijd tongen. Limburg en West-Vlaanderen onafhankelijk! Samen staan we sterker op onze weg naar vrijheid. Daarna gaan we ieder onze eigen weg.

Jacob Van Artevelde 5 juli 2012 13:57

Citaat:

West-Vlaanderen is één van de Europese regio's met de laagste werkloosheidsgraad (West-Vlaanderen is één van de Europese regio's met de laagste werkloosheidsgraad.
Als Antwerpenaars niet meer solidair willen zijn met de zogezegde "Waalse profiteurs", waarom zouden de West-Vlamingen dan nog solidair moeten zijn met die "Antwerpse profiteurs" met hun hogere werkloosheid?

Wat met West-Vlaamse solidariteit met Oost-Vlaanderen?

Doomy 5 juli 2012 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6203917)
Ik als West-Vlaming wens geen onafhankelijkheid. Buiten Doomy heb ik daar nog geen enkele andere West-Vlaming over horen praten.

En toch moet het gebeuren, want Doomy wil het. Dictatortje? ;)

Ik zou tenminste het fatsoen hebben om die vraag in een bindend referendum aan de bevolking van West-Vlaanderen voor te leggen. Flamiganten zullen NOOIT een vraag voor Vlaamse onafhankelijkheid in een referendum aan de inwoners van het Vlaamse gewest voorleggen omdat ze weten dat ze geen meerderheid zouden halen. Daarom willen ze het eerder opdringen aan de rest van de bevolking van het Vlaamse gewest.

Voor de rest zou een autonomer West-Vlaanderen in mijn vizie geen centralistisch en jakobijns bestuursmodel hebben, maar een federatie zijn van stads- en streekkantons, die op hun beurt een federatie van distrikten (de huidige fusiegemeenten) zijn, die dan op hun beurt een federatie van wijk- en dorpsgemeenten zouden zijn. Een fraktaalfederalisme dus waarbij elk nivo zijn eigen bevoegdheden zou hebben.

Doomy 5 juli 2012 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde (Bericht 6204445)
Wat met West-Vlaamse solidariteit met Oost-Vlaanderen?

Splitsing van de kunstmatige provincie Oost-Vlaanderen. Gemeenten in het Vlaams gedeelte van Oost-Vlaanderen (westen van de Leie, Gent, Meetjesland) zouden zich in een referendum mogen aansluiten bij West-Vlaanderen als ze dit wensen. Het Brabantse deel van Oost-Vlaanderen kan aansluiting zoeken bij de provincie Antwerps-Brabant & Antwerpen.

De enigen die zich vanuit geschiedkundig en streektaalkundig standpunt met recht en reden "Vlaming" mogen noemen zijn de West-Vlamingen, de Frans-Vlamingen, de Zeeuws-Vlamingen, en de Vlaamse Oost-"Vlamingen". Antwerpenaars zijn Brabanders, net als de Brabantse Oost-"Vlamingen".

Doomy 5 juli 2012 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 6204427)
Ik steun je onafhankelijkheid, Doomy. Ik stel voor dat we een tijdelijke alliantie aangaan. Ik heb altijd al een boontje gehad voor West-Vlamingen. Een West-Vlaamse met haar sexy tongval wil ik altijd tongen. Limburg en West-Vlaanderen onafhankelijk! Samen staan we sterker op onze weg naar vrijheid. Daarna gaan we ieder onze eigen weg.

Deal! ;-)

vlijmscherp 5 juli 2012 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 6204427)

je assimileert te ver, Ke Nan, stop er mee!

Doomy 5 juli 2012 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6204520)

Vlaamse separatisten verklaren zich toch ook solidair met Baskische en Bretoense separatisten?

Ke Nan 5 juli 2012 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6204520)

Te laat. Het kwaad is geschied. Alle bruggen zijn opgeblazen. Geen weg terug meer. Meer nog, het Limburggevoel en de zucht naar zelfbeschikking manifesteert zich spontaan. Nergens een zweempje van dwang te bespeuren. Assimilatie is hier niet van toepassing. Het is de natuur die spreekt.

Vito 5 juli 2012 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 6204450)
Ik zou tenminste het fatsoen hebben om die vraag in een bindend referendum aan de bevolking van West-Vlaanderen voor te leggen.

Begin dan maar met handtekeningen te verzamelen. Veel succes.

-Jo- 5 juli 2012 15:04

Citaat:

The thought has crossed my mind! En we maken er een etnisch gezuiverd Monaco aan de Noordzee van. Met tol aan de grenzen! :twisted:

Doomy 5 juli 2012 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6204582)
Begin dan maar met handtekeningen te verzamelen. Veel succes.

Ik ben benieuwd naar het moment dat de "Vlaamse" beweging handtekeningen gaat verzamelen voor een referendum over een onafhankelijk Vlaanderen. Ze zijn toch zo zeker van hun zaak?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be