![]() |
Bent u bereid al uw voedsel uit een klein geurloos en smaakloos kubuske te halen?
Beeld u in dat we al uw dagelijkse voedingsnoden (proteïnen, vetten, koolhydraten, vitaminen, mineralen, etc...) in één klein tubeke of één klein kubuske kunnen proppen.
Neem een gel-achtig blokske van 8cm³ of zo. Smakeloos. Geurloos. Maar propvol nutriënten. Gesteld dat de kubusjes: -10 keer minder water verbruiken tijdens de productie dan tijdens die van een equivalente bron van voeding (groenten, fruit, granen, vlees, vis...) -100 keer minder energie verbruiken tijdens de productie -100 keer veiliger zijn op het vlak van voedselveiligheid -maar zoals gezegd volledig smaak- en geurloos zijn -U kan het kubusje onmiddellijk consumeren, zonder bijkomende transformatie. Zou u overschakelen op dit non-dieet? Het zou ondermeer betekenen dat u nooit nog zou hoeven koken. Ik stel de vraag, want er beweegt heelwat op het vlak van de nutricultuur. De toekomst van onze eetgewoonten gaat sterk veranderen. De drie vorige fases in die eetgewoonten (1. jacht en pluk; 2. landbouw met weinig getransformeerd voedsel; 3. landbouw met hoog getransformeerd voedsel) lopen op hun einde. We gaan naar laboratorium-voedsel, waarin geen dieren en planten meer voorkomen. |
Zolang m'n hongergevoel gestild is en het gezond is, kan't me allemaal niet schelen.
|
Ik eet vlees. Ik zou dat niet doen als ik ook te vreden was met relatief smaakloze en dure maar even voedzame sojaproducten. Dus nee, ik vrees eigenlijk dat ik niet geheel zou overstappen op deze hypothetische kubusjes. Doe mij dan toch maar zo'n kweeksteak uit het lab.
|
Citaat:
|
neen ik zou dat niet doen. Eten is voor mij ook meer dan enkel mezelf voorzien van de nodige voedingsstoffen. Het is een sociaal gebeuren, een hobby, een moment om iets te vieren, ...
|
De rest mag van mij gerust kubusjes eten terwijl ik mijn steak op de barbeque leg.
|
Dat zal nooit gebeuren. De lobby van kookprogramma's, kookboekenuitgeverijen,... is oppermachtig.
![]() |
Nee.
|
Ja. Graag zo snel mogelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus eigenlijk is dat geen echte tegenwerping. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja.
En dan kan men gaan gourmetten op moleculair bereide gerechten uit airfoam. Eet letterlijk een hele koe op, maar krijg niks binnen. |
Zoals er acousmatische muziek gaat kan er ook sprake zijn van acousmatisch voedsel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Iemand nog bietensla?
|
Citaat:
Bier? Klinkt goed. Tetten? Klinkt goed. Sla? Da's toch een onderlegger? Ik lees veel te snel. Er stond bietensla. :? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be