Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   CD&V, mentaal gehandicapte op lijst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173390)

Effect 9 juli 2012 08:54

CD&V, mentaal gehandicapte op lijst

Geen grap: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120709_008

Wat moeten we daarvan denken? Iedere goede kandidaat is overgelopen naar N-VA (CD&V-light?) dus beginnen ze maar aan de meest ironische witte konijnen: een mentaal gehandicapte om de brain drain bij CD&V te symboliseren.

Anatomehelena 9 juli 2012 09:00

Hypocrisie ten top. Hij werd op de lijst geplaatst omdat de partij wil aantonen dat bij hen iedereen meetelt. Hij staat wél op plaats 20 op de lijst :roll:
Hij heeft het ook heel erg moeilijk met lezen en schrijven.

Amon_Re 9 juli 2012 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6210140)
Geen grap: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120709_008

Wat moeten we daarvan denken? Iedere goede kandidaat is overgelopen naar N-VA (CD&V-light?) dus beginnen ze maar aan de meest ironische witte konijnen: een mentaal gehandicapte om de brain drain bij CD&V te symboliseren.

Is dat geen verbetering van het vlees dat ze tot nu toe in de kuip hadden?

Nietzsche 9 juli 2012 09:03

Dit is spelen met die emotie,s van de mens, de eerste reactie van de gemiddelde mens is oooh wat leuk, gehandicapten hebben ook recht om hun stem te laten horen.

Maar als je wat verder nadenkt, dat zie je dat de gehandicapten op de 20ste plaats staat op de lijst. En dat zo,n mentaal gehandicapten natuurlijk nooit zijn mening kan geven over complexe zaken.

Nietzsche 9 juli 2012 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6210153)
Is dat geen verbetering van het vlees dat ze tot nu toe in de kuip hadden?

:rofl:

fox 9 juli 2012 09:05

Belachelijk. Dat die mens anderen wil helpen, dat kan ik goed verstaan, maar hoe hij dat ooit gaat doen vanop de 20ste plaats op een gemeenteraadslijst is mij een raadsel. CD&V kent echt geen enkele schaamte meer. BV's voor uw kar spannen tot daar aan toe, maar mentaal gehandicapten? Komaan zeg.

fonne 9 juli 2012 09:06

1 Bijlage(n)
Nu staat Herman de Croo daar wel te kakken, nu blijkt dat het niet de Vlaams-nationalisten zijn die mentaal gehandicapt zijn:twisted:

Bijlage 86587

Als volgende stap voor CD&V voorzie ik een ongeneesbare coma-patient op de lijst.

born2bewild 9 juli 2012 09:10

Binnenkort een mentaal gehandicapte op de troon?

Effect 9 juli 2012 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 6210164)
Binnenkort een mentaal gehandicapte op de troon?

We hebben al een fysiek gehandicapte met een vlaams spraakgebrek.

Boduo 9 juli 2012 09:13

Een drenkeling klampt zich aan een strohalm vast...

spherelike 9 juli 2012 09:14

In hetzelfde artikel staat ook dat hij 2 diploma's heeft, en vrijwilligerswerk doet.
Dus is hij meer dan wat hier weer vooral uit nationalistische hoek geinsinueerd wordt.
Is de ubermensch gedachte dan toch nog niet weg?

Nietzsche 9 juli 2012 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6210169)
In hetzelfde artikel staat ook dat hij 2 diploma's heeft, en vrijwilligerswerk doet.
Dus is hij meer dan wat hier weer vooral uit nationalistische hoek geinsinueerd wordt.
Is de ubermensh gedachte dan toch nog niet weg?

:rofl:

born2bewild 9 juli 2012 09:18

Citaat:

Is de ubermensh gedachte dan toch nog niet weg?

Welke mensh?

Anatomehelena 9 juli 2012 09:18

Ja, een diploma van 25 meter schoolslag en eentje van wie het best kon sjorren op kamp 8-)

giserke 9 juli 2012 09:20

Wat weer zeer duidelijk is dat de CD&V totaal geen normbesef heeft.
Een handicap polititek recupereren. Weg met dat soort sujetten.

vrijevlaming 9 juli 2012 09:42

wat mij vooral stoort is dat Yuksel direct begint over Helga Stevens van n-va. Hij zit te beweren dat Helga ook niet zelfstandig kan functioneren.

Djees man, het verschil tussen beide kan niet groter zijn: Helga is mentaal perfect in orde, ze is verstandig, ze is advocate. Ze kan perfect lezen en schrijven, kan liplezen en (ondanks haar doofheid) toch nog voor een deel spreken. Ja, in het parlement gebruikt ze haar doventolken, maar dat is gewoon omdat het sneller en duidelijker werkt.

Helga vergelijken met iemand die mentaal niet in orde is en die amper kan lezen of schrijven, is een belediging voor haar.

Effect 9 juli 2012 09:44

Citaat:

Is de ubermensch gedachte dan toch nog niet weg?

Twee diploma's tuinbouw, waarschijnlijk dus een schoffeldiploma en een diploma gieter vullen. Niet om te beledigen maar wel om duidelijk te maken dat diploma zeer ruim geïnterpreteerd kan worden. Als ik al mijn rekendiploma's meetel heb ik er ook een stuk of 30.

De übermenschgedachte is hier dus niet ter zake. Een mentaal gehandicapte, die zelfverklaard amper kan spreken of schrijven, op een lijst te plaatsen vind ik te ver gaan. Deze man kan volksvertegenwoordiger worden, en ergens heb ik de indruk dat hij niet echt de gehandicapte op een positieve manier zal vertegenwoordigen. De hele constructie is a priori contra-productief en bijgevolg niet meer dan een wit konijn.

born2bewild 9 juli 2012 09:46

De cd&v lacht de burger (incl. de gehandicapte) recht in zijn/haar gezicht uit
Genoteerd!

spherelike 9 juli 2012 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6210201)
wat mij vooral stoort is dat Yuksel direct begint over Helga Stevens van n-va. Hij zit te beweren dat Helga ook niet zelfstandig kan functioneren.

Djees man, het verschil tussen beide kan niet groter zijn: Helga is mentaal perfect in orde, ze is verstandig, ze is advocate. Ze kan perfect lezen en schrijven, kan liplezen en (ondanks haar doofheid) toch nog voor een deel spreken. Ja, in het parlement gebruikt ze haar doventolken, maar dat is gewoon omdat het sneller en duidelijker werkt.

Helga vergelijken met iemand die mentaal niet in orde is en die amper kan lezen of schrijven, is een belediging voor haar.

Wat is er mis met deze vergelijking?

Als Didier Peleman verkozen wordt, zal hij een coach nodig hebben. Iemand die hem helpt bij het schrijven van teksten en het maken van notities. Zo apart is dat niet. In de Gentse gemeenteraad zit ook Helga Stevens. Zij is doof en heeft ook hulp nodig.

Beiden hebben hulp nodig, de ene meer dan de andere, meer staat er niet. Hij heeft het ten andere over de gemeenteraad, en niet over het parlement.
Blijkbaar is er dus een precendent dat niet volmaakte mensen kunnen verkozen worden, en mits hulp hun bijdrage kunnen leveren.
Deze mensen (en niet hun partij) verdienen respect als ze zich willen inzetten.

Als iemand zich geroepen voelt, om diverse handicaps in schaal te brengen, en de grens te trekken over wat wel en wat niet kan, dan komt die op gevaarlijk terrein, zoals in mijn vorige mail weggelachen werd door mensen die zelden argumenten gebruiken, en zo hun onkunde proberen te verbergen.

fox 9 juli 2012 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6210220)
Wat is er mis met deze vergelijking?

Als Didier Peleman verkozen wordt, zal hij een coach nodig hebben. Iemand die hem helpt bij het schrijven van teksten en het maken van notities. Zo apart is dat niet. In de Gentse gemeenteraad zit ook Helga Stevens. Zij is doof en heeft ook hulp nodig.

Beiden hebben hulp nodig, de ene meer dan de andere, meer staat er niet. Hij heeft het ten andere over de gemeenteraad, en niet over het parlement.
Blijkbaar is er dus een precendent dat niet volmaakte mensen kunnen verkozen worden, en mits hulp hun bijdrage kunnen leveren.
Deze mensen (en niet hun partij) verdienen respect als ze zich willen inzetten.

Als iemand zich geroepen voelt, om diverse handicaps in schaal te brengen, en de grens te trekken over wat wel en wat niet kan, dan komt die op gevaarlijk terrein, zoals in mijn vorige mail weggelachen werd door mensen die zelden argumenten gebruiken, en zo hun onkunde proberen te verbergen.

Kijk, als jij het verschil niet wenst te zien tussen het functioneren met een verstandelijke handicap en een fysieke handicap dan houdt het natuurlijk op. Het lijkt me dan ook niet nodig om nog verder tijd te steken in een discussie met u, want u bent overduidelijk van slecht wil.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be