Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Sanity Check (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17340)

TomB 2 juli 2004 20:20

Naast mijn huis staan een paar oude eikebomen van ongeveer 40 meter hoog. 1tje ervan is recentelijk gestorven en dreigt bij de volgende orkaan op het huis te vallen.

Ik kreeg de volgende prijzen terug om een boom omver te kappen:
Omhalen 1 boom: $1,305
Verwijderen stomp: $200

Dat is $1500 om een boom om te kappen. Ik viel bijna achterover van de prijs. Is er hier iemand die hiermee ervaring heeft?

Griffin 2 juli 2004 20:22

Laten vallen en de verzekering laten dokken? ;)

TomB 2 juli 2004 20:28

Ik zou liever niet ontwaken met een boom op mijn borstkas, dat maakt uw hele dag kapot.

Tzuvar Raemborr 2 juli 2004 20:30

Een kettingzaag gaan lenen bij de buurman : 0$

Waarom het ingewikkeld maken, Tom?

Griffin 2 juli 2004 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kistal

En dan gaat ge verkeerd te werk en valt de boom alsnog op uw huis. Eigen schuld dus verzekering lacht in zijn vuistje.

TomB 2 juli 2004 20:35

Citaat:

Ik heb een kettingzaag, maar:

hoogte boom = 40 meter
afstand van huis = 6 meter

maw: de takken van die boom hangen over het huis. Bovendien hangt het merendeel aan de kant van het huis omdat aan de andere kant nog een boom staat.

Ge kunt proberen om die boom te kappen zoals in de handleiding van uw kettingzaag, maar chances are dat hij op het huis valt. Die mannen komen met een kraan etc. om dat te voorkomen. Misschien moest ik dat erbij gezegd hebben, mijn excuses.

Tzuvar Raemborr 2 juli 2004 20:35

Mja.

Ik ken er niks van maar 1500 lijkt mij belachelijk. Hebt ge echt rond gehoord of is dat de eerste de beste prijs die ge kreeg?

DaBlacky 2 juli 2004 20:39

Citaat:

Mja.

Ik ken er niks van maar 1500 lijkt mij belachelijk. Hebt ge echt rond gehoord of is dat de eerste de beste prijs die ge kreeg?

$ 1500 voor een 2 a 3 man een hele dag (misschien zelfs 2 dagen) met kraan en 2 kettingzagen laten afkomen is toch niet zo abnormaal veel. En zeker niet in USA.

TomB 2 juli 2004 20:39

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

En dan gaat ge verkeerd te werk en valt de boom alsnog op uw huis. Eigen schuld dus verzekering lacht in zijn vuistje.

Voor zover ik weet valt zo'n ding altijd naar de kant waarin ge zaagt?

m.i. hangt dat af van het zwaartepunt.

Stel u dit voor, maar dan zonder de rechterkant omdat daar een andere boom hem heeft weggeduwd.

TomB 2 juli 2004 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:

Mja.

$ 1500 voor een 2 a 3 man een hele dag (misschien zelfs 2 dagen) met kraan en 2 kettingzagen laten afkomen is toch niet zo abnormaal veel. En zeker niet in USA.

2 rednecks, 2 chainsaws en een kraan? Daarvoor betaal ik gewoonlijk ergens rond de $500 voor de ganse dag.

Tzuvar Raemborr 2 juli 2004 20:41

Daarmee, ik zou zeggen, zoek nog wat voort.

George 2 juli 2004 20:44

Waarom zouden alleen mensen die achter een klavier zitten zoveel mogen verdienen.

Maar kom, zal eens kijken wat ik kan doen. Retourvluchtje naar VS, kraantje huren, kettingzaagje huren, vrachtwagen huren. Wat kost het contairerpark daar? Nog een en ander napluizen over reglementeringen betreffende wetgevingen allerhande.

Zo ruwweg geschat denk ik toch wel dat ik snel aan het dubbele zit. Sorry maat.

%isschien kun je hem in de fik steken voor je naar je werk vertrrekt en zien dat je even kan logeren bij één van je vriendinnen. :wink:

DaBlacky 2 juli 2004 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

2 rednecks, 2 chainsaws en een kraan? Daarvoor betaal ik gewoonlijk ergens rond de $500 voor de ganse dag.

Als ik nu even Belgische prijzen hanteer:

uurloon voor die mannen: $ 25
2 dagen van 8 uur voor 3 man: $ 1 200
huur kraan 1 dag: $ 100 (dus $ 200 voor 2 dagen)
huur kettingzaag 1 dag: $ 15 (dus $ 60 voor 2 dagen, 2 chainsaws)
totaal huur apparatuur: $ 260
Totale kostprijs: $ 1 460
en dan nog brandstof voor de kraan en de kettingzagen + klein extra voor onvoorziene omstandigheden: $ 1 500

Toch niet abnormaal weinig?

George 2 juli 2004 20:51

Citaat:

Ik zou liever niet ontwaken met een boom op mijn borstkas, dat maakt uw hele dag kapot.

Ga dan met uw hoofd aan het voeteneind liggen en slaap met je benen open dan valt de tak er mooi tussenin. Ook wel verschieten natuurlijk maar een straf verhaal voor op 't werk.

Griffin 2 juli 2004 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George
Ga dan met uw hoofd aan het voeteneind liggen en slaap met je benen open dan valt de tak er mooi tussenin. Ook wel verschieten natuurlijk maar een straf verhaal voor op 't werk.

:rofl:

George 2 juli 2004 20:57

Citaat:

Citaat:

en dan nog brandstof voor de kraan en de kettingzagen + klein extra voor onvoorziene omstandigheden: $ 1 500

Waar vind jij een kraan van meer dan 40m aan $ 100 per dag?
En ja in de vs is de loonlast wellicht veel lager maar voor $ 25 per uur kostprijs in Europa, allez ja, in België?

Supe®Staaf 2 juli 2004 21:01

Citaat:

Naast mijn huis staan een paar oude eikebomen van ongeveer 40 meter hoog. 1tje ervan is recentelijk gestorven en dreigt bij de volgende orkaan op het huis te vallen.

Ik kreeg de volgende prijzen terug om een boom omver te kappen:
Omhalen 1 boom: $1,305
Verwijderen stomp: $200

Dat is $1500 om een boom om te kappen. Ik viel bijna achterover van de prijs. Is er hier iemand die hiermee ervaring heeft?

Lach dat het geen Euro's zijn.
Een kleine hardwerkende zelfstandige mag toch zijn boterham verdienen, niet? :P

PS
Mag je het hout houden?
Dan is het zelfs een zaakje!

TomB 2 juli 2004 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:

Waar vind jij een kraan van meer dan 40m aan $ 100 per dag?
En ja in de vs is de loonlast wellicht veel lager maar voor $ 25 per uur kostprijs in Europa, allez ja, in België?

Ik denk eerder uurloon: $10, 2 man, 1 dag = $160
De rest gaat naar de huur van de apparatuur.

Ik verhuur voor $300/dag mijn tow en lift (voor aan de staart van het vliegtuig te werken). Dat is apparatuur van meer als $50,000. Ik weet niet hoeveel een kraan kost, maar zoveel kan dat nu toch ook niet zijn?

Misschien zit daar echter het verschil en had ik gewoon sticker shock.

Distel 2 juli 2004 21:04

Mail effe naar het Pentagon dat je een bende Arabieren vanalles hebt zien begraven onder de wortels van die boom. Zeg dat het wellicht om Belgische ontslagdocumenten gaat, want op een van de kratten stond "C4".

Griffin 2 juli 2004 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Mail effe naar het Pentagon dat je een bende Arabieren vanalles hebt zien begraven onder de wortels van die boom. Zeg dat het wellicht om Belgische ontslagdocumenten gaat, want op een van de kratten stond "C4".

:rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be