![]() |
Naast mijn huis staan een paar oude eikebomen van ongeveer 40 meter hoog. 1tje ervan is recentelijk gestorven en dreigt bij de volgende orkaan op het huis te vallen.
Ik kreeg de volgende prijzen terug om een boom omver te kappen: Omhalen 1 boom: $1,305 Verwijderen stomp: $200 Dat is $1500 om een boom om te kappen. Ik viel bijna achterover van de prijs. Is er hier iemand die hiermee ervaring heeft? |
Laten vallen en de verzekering laten dokken? ;)
|
Ik zou liever niet ontwaken met een boom op mijn borstkas, dat maakt uw hele dag kapot.
|
Een kettingzaag gaan lenen bij de buurman : 0$
Waarom het ingewikkeld maken, Tom? |
Citaat:
|
Citaat:
hoogte boom = 40 meter afstand van huis = 6 meter maw: de takken van die boom hangen over het huis. Bovendien hangt het merendeel aan de kant van het huis omdat aan de andere kant nog een boom staat. Ge kunt proberen om die boom te kappen zoals in de handleiding van uw kettingzaag, maar chances are dat hij op het huis valt. Die mannen komen met een kraan etc. om dat te voorkomen. Misschien moest ik dat erbij gezegd hebben, mijn excuses. |
Mja.
Ik ken er niks van maar 1500 lijkt mij belachelijk. Hebt ge echt rond gehoord of is dat de eerste de beste prijs die ge kreeg? |
Citaat:
|
Citaat:
Stel u dit voor, maar dan zonder de rechterkant omdat daar een andere boom hem heeft weggeduwd. ![]() |
Citaat:
|
Daarmee, ik zou zeggen, zoek nog wat voort.
|
Waarom zouden alleen mensen die achter een klavier zitten zoveel mogen verdienen.
Maar kom, zal eens kijken wat ik kan doen. Retourvluchtje naar VS, kraantje huren, kettingzaagje huren, vrachtwagen huren. Wat kost het contairerpark daar? Nog een en ander napluizen over reglementeringen betreffende wetgevingen allerhande. Zo ruwweg geschat denk ik toch wel dat ik snel aan het dubbele zit. Sorry maat. %isschien kun je hem in de fik steken voor je naar je werk vertrrekt en zien dat je even kan logeren bij één van je vriendinnen. :wink: |
Citaat:
uurloon voor die mannen: $ 25 2 dagen van 8 uur voor 3 man: $ 1 200 huur kraan 1 dag: $ 100 (dus $ 200 voor 2 dagen) huur kettingzaag 1 dag: $ 15 (dus $ 60 voor 2 dagen, 2 chainsaws) totaal huur apparatuur: $ 260 Totale kostprijs: $ 1 460 en dan nog brandstof voor de kraan en de kettingzagen + klein extra voor onvoorziene omstandigheden: $ 1 500 Toch niet abnormaal weinig? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ja in de vs is de loonlast wellicht veel lager maar voor $ 25 per uur kostprijs in Europa, allez ja, in België? |
Citaat:
Een kleine hardwerkende zelfstandige mag toch zijn boterham verdienen, niet? :P PS Mag je het hout houden? Dan is het zelfs een zaakje! |
Citaat:
De rest gaat naar de huur van de apparatuur. Ik verhuur voor $300/dag mijn tow en lift (voor aan de staart van het vliegtuig te werken). Dat is apparatuur van meer als $50,000. Ik weet niet hoeveel een kraan kost, maar zoveel kan dat nu toch ook niet zijn? Misschien zit daar echter het verschil en had ik gewoon sticker shock. |
Mail effe naar het Pentagon dat je een bende Arabieren vanalles hebt zien begraven onder de wortels van die boom. Zeg dat het wellicht om Belgische ontslagdocumenten gaat, want op een van de kratten stond "C4".
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be