![]() |
Geen loonsverlaging voor gemeenschapssenatoren
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...enatoren.dhtml
Iedereen moet inleveren behalve... Schandalig! Dat ze ook de lonen van de anderen konden verlagen kwam niet bij ze op? Proficiat, De Wever en Tommelein, jullie hebben jullie zelfzuchtige slag binnengehaald. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
|
Dus dit druist niet in tegen jullie rechtvaardigeheidsgevoel? Vreemd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2/ Ik mag dus veronderstellen dat wanneer op het werk enkel U een loonsvermindering van 5% in uw maag gesplitst krijgt, U niet zal protesteren ? :roll: |
Citaat:
Een 5% loonsvermindering voor mij zal me heel wat meer zeer doen dan de Wever... Ik verdien namelijk geen 5000 €. |
Citaat:
1)Het Vlaams Parlement heeft beslist om het loonbriefje van de eigen gemeenschapssenatoren weer aan te dikken2) tot het niveau van de overige Vlaamse parlementsleden. 1)Loonbriefje aandikken staat voor: hoger loon voorzien 2)Niveau van overige (Vlaamse)parlementsleden: deze besparen niet en genieten dus een hoger loon dan hun federale tegenhanger. Dat wil dus zeggen, waar kamer en senaat beslist hebben om het loon te verlagen krijgen de gemeenschapssenatoren meer geld dan hun collega's. Hun loon stijgt dus nadat er eerst sprake was van een besparing. Graag gedaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Welke politieker durft het aan om hier tegen in te gaan ? De wet is duidelijk. Er is geen looncumul mogelijk met andere politieke mandaten bij de functie van een senator. Het Vlaams parlement handelt hier naar eigen zeggen wel conform de geest van de wet. Dat is hun interpretatie, feit blijft dat het Vlaams parlement beslist heeft een extra vergoeding te geven in cumul op het loon van de gemeenschapssenatoren.
Ik ben ook benieuwd hoeveel van de 10 gemeenschapssenatoren uit eigen beweging deze extra verloning gaan weigeren. |
Citaat:
De federale van Belgikske heeft nog altijd een begrotingstekort van 3% en een massa staatsschuld. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be