Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geen loonsverlaging voor gemeenschapssenatoren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173400)

Tommm 9 juli 2012 15:03

Geen loonsverlaging voor gemeenschapssenatoren

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...enatoren.dhtml
Iedereen moet inleveren behalve...
Schandalig!
Dat ze ook de lonen van de anderen konden verlagen kwam niet bij ze op?
Proficiat, De Wever en Tommelein, jullie hebben jullie zelfzuchtige slag binnengehaald.

fox 9 juli 2012 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6210789)
Schandalig!
Proficiat, De Wever en Tommelein, jullie hebben jullie zelfzuchtige slag binnengehaald.

Wat is daar schandalig aan? Uw these van "iedereen moet inleveren behalve" klopt trouwens helemaal niet. Geen enkel vlaams parlementslid levert in dus ook De Wever, Tommelein en de andere gemeensschapssenatoren niet. U moet echter beter leren lezen hoor.

Bokkenreyder 9 juli 2012 15:07

Citaat:

Schandalig!

Je hebt dus weer slacht gelezen, hé tommmeke. heb jij liever dat ze voor beide jobkes een vergoeding krijgen?

Citaat:

Uit het werkstuk blijkt nog dat het Vlaams Parlement strikt genomen geen extra vergoeding zou mogen toekennen. Maar doel van dat cumulverbod is slechts te vermijden dat gemeenschapssenatoren een dubbele vergoeding zouden krijgen. Gelet op de geest van de wet is er dus geen vuiltje aan de lucht.

Antoon 9 juli 2012 15:13

U blijft niets anders doen dan anti-Vlaamse kwakkels te posten die meteen worden weerlegt. En dan trolt u weer weg om ergens anders te trollen.

Zou u misschien eens een normaal antwoord kunnen geven hier en hier?

Ik snap dat het moeilijk is, maar tracht toch eens iets te typen.

Tommm 9 juli 2012 15:16

Dus dit druist niet in tegen jullie rechtvaardigeheidsgevoel? Vreemd.

Tommm 9 juli 2012 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6210793)
Wat is daar schandalig aan? Uw these van "iedereen moet inleveren behalve" klopt trouwens helemaal niet. Geen enkel vlaams parlementslid levert in dus ook De Wever, Tommelein en de andere gemeensschapssenatoren niet. U moet echter beter leren lezen hoor.

My point exactly.

fox 9 juli 2012 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6210820)
Dus dit druist niet in tegen jullie rechtvaardigeheidsgevoel? Vreemd.

Neen, iedereen Vlaams parlementslid heeft hetzelfde basisloon. Dat lijkt me rechtvaardig.

Tommm 9 juli 2012 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6210825)
Neen, iedereen Vlaams parlementslid heeft hetzelfde basisloon. Dat lijkt me rechtvaardig.

Kom zeg, waarom passen ze het loon aan naar boven en niet naar beneden?

fox 9 juli 2012 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6210822)
My point exactly.

Ah als dat uw punt is, slaat het naar goede gewoonte weer nergens op. Een Vlaams parlementslid verdient volgens een benchmarkstudie namelijk niet teveel.

fox 9 juli 2012 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6210827)
Kom zeg, waarom passen ze het loon aan naar boven en niet naar beneden?

Waar staat dat hun loon aangepast werd naar boven? Nergens. U moet leren lezen. Er staat dat hun loon gelijk blijft en de loonsverlaging niet doorgaat. Echt je maakt jezelf echt wel belachelijk door nooit de berichten te lezen die je zelf post

Tommm 9 juli 2012 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6210831)
Waar staat dat hun loon aangepast werd naar boven?

In de eerste zin.
Citaat:

Het Vlaams Parlement heeft beslist om het loonbriefje van de eigen gemeenschapssenatoren weer aan te dikken tot het niveau van de overige Vlaamse parlementsleden.

Tommm 9 juli 2012 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6210828)
Ah als dat uw punt is, slaat het naar goede gewoonte weer nergens op. Een Vlaams parlementslid verdient volgens een benchmarkstudie namelijk niet teveel.

Maar wel meer dan zijn federale ambtgenoot die blijkbaar wel tevreden is met minder.

fox 9 juli 2012 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6210836)
In de eerste zin.

Ik stel voor dat je de zin die daar voor komt (de hoofdding) en de zin die erna komt dan ook eens leest. Echt, het begint nogal schaamtelijk te worden moet ik zeggen. Als je zelfs al de koppen niet meer leest van de artikels waar je naar linkt, begint het gortig te worden.

Klojo eerste klas 9 juli 2012 15:27

Citaat:

Schandalig!
1/ Dat ze ook de lonen van de anderen konden verlagen kwam niet bij ze op?
2/ Proficiat, De Wever en Tommelein, jullie hebben jullie zelfzuchtige slag binnengehaald.

1/ Volledig akkoord..... Iemand die weet waarom men dat niet kon of wou ? :-(
2/ Ik mag dus veronderstellen dat wanneer op het werk enkel U een loonsvermindering van 5% in uw maag gesplitst krijgt, U niet zal protesteren ? :roll:

Tommm 9 juli 2012 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6210845)
1/ Volledig akkoord..... Iemand die weet waarom men dat niet kon of wou ? :-(
2/ Ik mag dus veronderstellen dat wanneer op het werk enkel U een loonsvermindering van 5% in uw maag gesplitst krijgt, U niet zal protesteren ? :roll:

Toch wel, maar dit was een uitloper van de federale beslissing om de lonen te verminderen, er is dus een discrepantie tussen de federale lonen en die van de deelstaten.
Een 5% loonsvermindering voor mij zal me heel wat meer zeer doen dan de Wever... Ik verdien namelijk geen 5000 €.

Tommm 9 juli 2012 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6210844)
Ik stel voor dat je de zin die daar voor komt (de hoofdding) en de zin die erna komt dan ook eens leest. Echt, het begint nogal schaamtelijk te worden moet ik zeggen. Als je zelfs al de koppen niet meer leest van de artikels waar je naar linkt, begint het gortig te worden.

Zucht, dit is wsl lang geleden voor je. We zullen de zin eens ontleden.
1)Het Vlaams Parlement heeft beslist om het loonbriefje van de eigen gemeenschapssenatoren weer aan te dikken2) tot het niveau van de overige Vlaamse parlementsleden.
1)Loonbriefje aandikken staat voor: hoger loon voorzien
2)Niveau van overige (Vlaamse)parlementsleden: deze besparen niet en genieten dus een hoger loon dan hun federale tegenhanger.
Dat wil dus zeggen, waar kamer en senaat beslist hebben om het loon te verlagen krijgen de gemeenschapssenatoren meer geld dan hun collega's.
Hun loon stijgt dus nadat er eerst sprake was van een besparing.
Graag gedaan.

Klojo eerste klas 9 juli 2012 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6210861)
Toch wel, maar dit was een uitloper van de federale beslissing om de lonen te verminderen, er is dus een discrepantie tussen de federale lonen en die van de deelstaten.
Een 5% loonsvermindering voor mij zal me heel wat meer zeer doen dan de Wever... Ik verdien namelijk geen 5000 €.

Dan is het ENKEL op de kap van ALLE Vlaamse parlementsleden dat er moet gezeten worden en niet op die van zij die terecht eisen dat ze gelijk loon voor gelijk 'werken' krijgen.

stuyckp 9 juli 2012 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6210861)

Dan doet het voor hem net meer zeer. Want 5% van 5000 is een groter bedrag dan 5% van pakweg 3000.

ViveLaBelgique 9 juli 2012 15:51

Welke politieker durft het aan om hier tegen in te gaan ? De wet is duidelijk. Er is geen looncumul mogelijk met andere politieke mandaten bij de functie van een senator. Het Vlaams parlement handelt hier naar eigen zeggen wel conform de geest van de wet. Dat is hun interpretatie, feit blijft dat het Vlaams parlement beslist heeft een extra vergoeding te geven in cumul op het loon van de gemeenschapssenatoren.

Ik ben ook benieuwd hoeveel van de 10 gemeenschapssenatoren uit eigen beweging deze extra verloning gaan weigeren.

Bokkenreyder 9 juli 2012 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6210871)
Zucht, dit is wsl lang geleden voor je. We zullen de zin eens ontleden.
1)Het Vlaams Parlement heeft beslist om het loonbriefje van de eigen gemeenschapssenatoren weer aan te dikken2) tot het niveau van de overige Vlaamse parlementsleden.
1)Loonbriefje aandikken staat voor: hoger loon voorzien
2)Niveau van overige (Vlaamse)parlementsleden: deze besparen niet en genieten dus een hoger loon dan hun federale tegenhanger.
Dat wil dus zeggen, waar kamer en senaat beslist hebben om het loon te verlagen krijgen de gemeenschapssenatoren meer geld dan hun collega's.
Hun loon stijgt dus nadat er eerst sprake was van een besparing.
Graag gedaan.

Tja, Vlaanderen heeft dan ook een begroting in evenwicht en kan dat.
De federale van Belgikske heeft nog altijd een begrotingstekort van 3% en een massa staatsschuld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be