![]() |
Vlaams "economisch mirakel" op de Franse JT.
Op het "Journal Télévisé" van vandaag, 9 juli om 20 uur op de Franse staatszender France2 was er een item over het record lage werkloosheidscijfer in West Vlaanderen, en waarom men daar met alle middelen werknemers lokt vanuit Noord Frankrijk.
Hier kijken vanaf 12min30 ongeveer. http://www.france2.fr/jt/20h/ Een Franse fabriekarbeidster zegt hier 1500-1700 EUR te kunnen verdienen voor een job waar ze in Frankrijk maar 1000 EUR voor zou krijgen. Het stuk besluit met "Een economisch mirakel in Vlaanderen. Mirakel dat zich elk jaar herhaalt." Als de Fransen nu Elio nog zouden kunnen overtuigen om dezelfde richting op te gaan... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat moeten de Fransen denken als ze vernemen dat Di Rupo baas van de PS eerst Wallonië in de vernieling rijdt met hoge werkloosheid en een trouw assistanat. En dat hij vervolgens eerste minister wordt en de baas speelt over Vlaanderen waar een economisch mirakel zegeviert met de laagste werkloosheid van Europa! Hopelijk worden de kleine verliezende collabopartijtjes CD&V, SPa, VLD ferm afgestraft in de komende verkiezingen. |
We zouden zo'n paar vliegtuigjes moeten huren om van die strooibriefkes te werpen boven Noord-Frankrijk... "Flandre Occidentale: viens �* nous!"
|
Citaat:
|
Ook het stuk over de VB affiches in Brussel is de moeite.
Het contrast met de PC benadering van de Franse journalist en de reacties van de (autochtone) Brusselaars op straat, die blijkbaar geen probleem hebben met die affiches. Ca vous choque pas? -Non, pas du tout. Bienvenue au nord. :-) |
Citaat:
La Belgique lijkt erg "en vogue" op het Franse journaal deze dagen. Misschien wel dankzij Elio, le bon copain de François. Al lijkt het mij dat het voor de gemiddelde Fransman het een charme offensief moet lijken voor het "rechtse" Vlaanderen. Goedbetaald werk en vrijheid van meningsuiting die in Frankrijk niet zou kunnen. Willen ze de François misschien een pad in de korf steken ? |
Citaat:
Ge moet het maar doen! |
Citaat:
Vandaag wordt de hemel geprezen. Bende kazakkendraaiers hier allemaal!:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik Waal was ging ik direct een huis huren in de 20km grensstreek van Frankrijk en in de "Vlaanders" werken. Misschien een tip voor werkloze Brusselaars. En als West Vlaanderen dan verfranst is kunnen ze misschien in Oost Vlaanderen beginnen, wat een mirakel! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vloekt dat niet een beetje? |
Citaat:
Op 2 opeenvolgende dagen een reportage dus, en niet zo lang geleden nog één over Franse prostituées die in België werken. (nav DSK neem ik aan) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be