![]() |
Foto's opgedoken van executies in Nederlands-Indië
Voor het eerst in de geschiedenis zijn foto's opgedoken van executies die zeer waarschijnlijk zijn uitgevoerd door het Nederlandse leger tijdens de politionele acties in voormalig Nederlands-Indië. De foto's komen uit het privéalbum van een soldaat die diende als dienstplichtige in Nederlands-Indië. .
Lees verder http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/...in-Indie.dhtml GeenStijl publiceerde deze: ![]() Volkskrant deze: ![]() |
De foto's zitten in een fotoalbum dat per ongeluk is gered uit een vuilcontainer. Het geeft toch te denken dat Nederlandse historici nooit zelf een manier hebben gevonden om bij de soldaten van destijds zulk materiaal los te krijgen. Ik vermoedt dat de historicus die in de jaren zestig dergelijk materiaal zou hebben gepubliceerd voor landverrader en nestbevuiler zou zijn uitgemaakt en dat dit het einde van zijn carrière zou betekenen. Er moet veel meer van dit materiaal bestaan en hebben bestaan, maar defensie heeft publicatie daarvan ongetwijfeld verhinderd. Dat die cultuur bij defensie bestaat werd duidelijk in het geval van het verdwenen fotorolletje van Srebrenica.
|
Citaat:
De meesten zullen hoogbejaard zijn. Maar een publiek debat zou Nederland goed doen. |
Uit welk jaar zou dit geweest zijn?
|
Citaat:
![]() ![]() |
Citaat:
Dat doet het imago van het Gidsland echt geen goed. |
Citaat:
Net zoals de Joden die per miljoenen vergast werden ? Met zoals vlaams rechts heulde met de Nazi's ? |
Citaat:
Ik denk niet dat het imago als "gidsland" er ook maar één seconde onder zal lijden. |
Citaat:
|
Citaat:
Jeff |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als Indische Nederlander zijnde ken ik deze verhalen, en ook de verhalen die zijn gebeurt onder het vaandel van Indonesië zelf. Maar jij gebruikt dit gewoon om voor de zoveelste keer lekker af te geven op Nederland en de Nederlanders, daar heb ik een probleem mee ja. :evil: Jeff |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat maakt dat uit? Ik vraag mij af; zo'n militair, die 't bevel krijgt om even iemand dood te schieten, liggen die daar nadien dan nog wakker van? Of maken die een switch in hun hoofd? Want d�*n moeten we die wegsteken he!? Mensen die kunnen switchen, die zijn gevaarlijk. Een goede docu over oorlogsveteranen "War Torn"; http://www.alluc.org/documentaries/w...ne/220809.html |
Citaat:
|
Citaat:
Neemt niet weg dat het bewijs is geleverd dat sommige Nederlanders net zo als de Duitsers waren. Anderen zoals Poncke Princen weigerden dat en liepen over naar de "vijand". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be