Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Wever is een bedreiging voor onze welvaart (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173464)

graaf de bethune 11 juli 2012 10:05

De Wever is een bedreiging voor onze welvaart

Volgens Eric Van Rompuy, is Bart De Wever een bedreiging voor onze welvaart. Ik denk dat onze CD&V charlatan het anders bedoelt. Bart De Wever is een bedreiging voor de traditio's en hun kroost. Ah ja, Belgie is een fami-cratie waar alle politieke postjes voorbehouden zijn voor de kinderen van de politici van CD&V, VLD, SP. En nu komt daar een partij opeens met een groot bedreigend stemmenaantal. Ja, dat gaat postjes kosten aan de kinderen van onze huidige regerende politici. Dus, de titel moet eigenlijk anders zijn: Bart De Wever, bedreiging voor de politieke carriere van onze kinderen. Dat klinkt al veel beter en eerlijker hé Eriksken.

Europese Vlaming 11 juli 2012 10:15

Yep, de wever is de bedreiging voor de welvaart van een politieke elitaire klasse die zichzelf boven het volk verheven heeft. Zelfs democratische meerderheden zijn niet meer belangrijk om te regeren!

Die traditos zijn de grote bedreiging van de democratie, macht ten koste van alles. Macht ten koste van democratie is de laatste stap te ver die ze nu gedaan hebben (althans dat hoop ik! Als de traditos nu verkiezingen winnen dan bevestigen we dat ze de democratie niet nodig hebben!)

subocaj 11 juli 2012 10:18

En als N-VA aan de macht komt stopt dat, of word het gewoon overgenomen?
Zoals ze in hun partij programma dezelfde oude koeien bovenhalen, als de traditionele partijen in de jaren 70 van vorige eeuw.
Wat de politieke dynastieën en politieke middeleeuwse kasteelheren erfopvolging betreft, heb je natuurlijk gelijk.

Steben 11 juli 2012 10:20

In jaren 50 was stemmen voor de Volksunie een ticket naar de hel, dat weten we toch al? Dus, mensen laten stemmen uit schrik voor hun ziel. Vandaag proberen ze de mensen te duwen uit schrik voor hun portemonee.

graaf de bethune 11 juli 2012 10:21

Volledig eens met wat u zegt Europese Vlaming. Nu de reden dat de charlatans aan de macht blijven is de stemplicht. Hierdoor komen heel wat mensen stemmen die niks van de politiek volgen en zuiver volgens indrukken en hormonen stemmen. Hiermee bedoel ik, de vrouwen op knuffelberen en sexy kontjes, en de mannen op de sexy babes. Kijk maar naar wat Vld probeert in Antwerpen met Phaedra Hoste. En ze beseffen maar al te goed dat ze hierdoor aan de macht kunnen blijven. Daarom, het merendeel van de lamme goedzak Vlamingen hebben de leiders die ze verdienen. En daarom verdient eigenlijk dit merendeel om uitgeperst te worden tot de laatste druppen, en dan zal het natuurlijk te laten zijn, worden we overheerst door een andere kultuur en zitten we in armoede.Hoe lang moeten we dit nog aanzien?????

Bokkenreyder 11 juli 2012 10:24

Paniek, paniek, paniek!

Van Rompuy heeft nog alleen doemscenario's om zijn vel proberen te redden. Wie waren alweer degenen die de mensen met schrik opzadelden? Juist, ja. Wie gelooft die CD&V'ers nog?

Citaat:

"De Wever is bedreiging voor onze welvaart"

Vlaams parlementslid Eric Van Rompuy (CD&V) haalt uit naar N-VA-voorzitter Bart De Wever. "De Vlaming moet weten waar hij aan toe is. De N-VA wil in 2014 met een volstrekte meerderheid minister-president worden. Niemand wijst erop dat de N-VA de macht wil grijpen om de Belgische staat te ontmantelen", zegt hij.
De angst druipt van zijn terminologie. I love it!

Citaat:

"We zouden de staatsschuld in financieel woelige tijden moeten splitsen en de sociale zekerheid uit elkaar trekken. Wat gaat die clash ons niet kosten? De Wever is een bedreiging voor onze welvaart. Met hem gaan we naar de chaos", zegt Van Rompuy. De CD&V'er ergert zich naar eigen zeggen aan het "bittere negativisme" van De Wever en het "verzuurd politiek klimaat waarbij het negatieve zegeviert". "De Wever voedt dat voortdurend", luidt het.
Doemscenario's voorspiegelen: de ultieme reddingsboei!

Citaat:

"Ik ben positief", zegt Van Rompuy. "Een jaar geleden stonden we haast nergens. Vandaag hebben we een staatshervorming met de splitsing van BHV, de verdubbeling van de fiscale autonomie van de deelstaten en een groot pakket extra bevoegdheden. We hebben een federale regering die knopen doorhakt", aldus Van Rompuy.
Zijn wij niet schitterend, menneer? Die pipo's hebben het decennia aan een stuk voor de vlamingen verkwanseld, komen nu af met een schijnsplitsing en hebben op de koop toe in hun verraad -om hun eigen zuil te redden - elke Vlaming met een mogelijke schuld van € 5000 opgezadeld (Dexia).
Die man heeft geen recht van spreken meer. Huichelaars en volksverraders als hij moeten zo snel mogelijk aan de kant geschoven worden.

vrijevlaming 11 juli 2012 10:43

gratis reclame! Danku eric!

fox 11 juli 2012 10:45

Citaat:

"We zouden de staatsschuld in financieel woelige tijden moeten splitsen en de sociale zekerheid uit elkaar trekken. Wat gaat die clash ons niet kosten? De Wever is een bedreiging voor onze welvaart.
Citaat:

"Ik ben positief", zegt Van Rompuy
Euhm Eric, onder positief versta ik toch iets anders dan uw haatproza.

Marxmannetje 11 juli 2012 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 6213555)
Volgens Eric Van Rompuy, is Bart De Wever een bedreiging voor onze welvaart. Ik denk dat onze CD&V charlatan het anders bedoelt. Bart De Wever is een bedreiging voor de traditio's en hun kroost. Ah ja, Belgie is een fami-cratie waar alle politieke postjes voorbehouden zijn voor de kinderen van de politici van CD&V, VLD, SP. En nu komt daar een partij opeens met een groot bedreigend stemmenaantal. Ja, dat gaat postjes kosten aan de kinderen van onze huidige regerende politici. Dus, de titel moet eigenlijk anders zijn: Bart De Wever, bedreiging voor de politieke carriere van onze kinderen. Dat klinkt al veel beter en eerlijker hé Eriksken.

Bron?

Europese Vlaming 11 juli 2012 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 6213585)
Volledig eens met wat u zegt Europese Vlaming. Nu de reden dat de charlatans aan de macht blijven is de stemplicht. Hierdoor komen heel wat mensen stemmen die niks van de politiek volgen en zuiver volgens indrukken en hormonen stemmen. Hiermee bedoel ik, de vrouwen op knuffelberen en sexy kontjes, en de mannen op de sexy babes. Kijk maar naar wat Vld probeert in Antwerpen met Phaedra Hoste. En ze beseffen maar al te goed dat ze hierdoor aan de macht kunnen blijven. Daarom, het merendeel van de lamme goedzak Vlamingen hebben de leiders die ze verdienen. En daarom verdient eigenlijk dit merendeel om uitgeperst te worden tot de laatste druppen, en dan zal het natuurlijk te laten zijn, worden we overheerst door een andere kultuur en zitten we in armoede.Hoe lang moeten we dit nog aanzien?????

Ik ben blij dat we het zo volmondig eens zijn ;-)

Ik weet het zo nog niet van de stemplicht graaf de Bethune, van wat ik weet zijn veel niet-geintereseerde gewone mensen die niet de tijd willen steken in de politiek omdat ze in andere dingen zeer geinteresseerd zijn. Dat hun mening niet even gefundeerd is als die van velen hier op het forum die er vele argumenten voor kunnen opsommen is misschien zeer waar, maar desondanks vind ik de stemplicht wel een goede zaak. Het duid op gelijkwaardigheid van mensen, dat desondanks ze niet geinteresseerd zijn in politiek hun stem toch evenveel moet waard zijn als die van gemotiveerde stemmers. Het gaat voor mij er om dat iedereeen vertegenwoordigd moet zijn, ook al willen ze niet stemmen. Het is niet omdat men niet gaat stemmen dat de mensen die verkozen worden minder macht over hun krijgen, de macht over de bevolking is dezelfde alleen is de kans groot dat deze macht door een zeer kleine minderheid van radicalen onder de bevolking wordt gegeven.

Om een voorbeeld te noemen: Sarah Palin en de Amerikaanse verkiezingen, waarom deze persoon die denkt/dacht dat Afrika een land is een kans had om 1 hartslag van een oude bejaarde verwijdert te zijn van het presidentschap van de grootste supermacht van deze planeet is door het feit dat politieke radicalen meer macht hebben in het politieke systeem van niet verplicht stemmen (radicalen komen altijd opdagen).

Arnold Schwarzenegger had hierover iets zeer mooi gezegd, dat het pragmatisme in zijn politieke inzicht toonde. Het was iets in de trend van: "It s best to try to drive in the middle of the road, otherwise you re driving into the ditch"

Het is best om in het midden van de weg te rijden, anders rijd je in de gracht

Klinkt zeer simplistisch, maar ik vind dat er een zeer goede grond van politieke waarheid in zit

Daarmee doelde hij op een vraag die over de "tea party" (zeer extreme rechtse partij die meer macht begint te krijgen binnen de republikeinse partij) ging denk ik

graaf de bethune 11 juli 2012 10:51

@marxmannetje: u vraagt de bron??? Gewoon naar krantenkoppen.be en dan 1ste hoofdstuk: vandaag.be. Dan komt u de titel wel tegen. En Van Rompuy staat er op met een mooie, vertederende foto.

Marxmannetje 11 juli 2012 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 6213642)
@marxmannetje: u vraagt de bron??? Gewoon naar krantenkoppen.be en dan 1ste hoofdstuk: vandaag.be. Dan komt u de titel wel tegen. En Van Rompuy staat er op met een mooie, vertederende foto.

Ok merci :-P

GZV 11 juli 2012 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 6213555)

Eric Van Rompuy zou beter eens komen uitleggen waar de grote staatsschuld vandaan komt,en wie daar verantwoordelijk voor is.

Kasumi 11 juli 2012 11:03

De Wever op zich niet zo, wel het neoliberaal endgame van zijn partij.

Het Oosten 11 juli 2012 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming (Bericht 6213570)
Yep, de wever is de bedreiging voor de welvaart van een politieke elitaire klasse die zichzelf boven het volk verheven heeft. Zelfs democratische meerderheden zijn niet meer belangrijk om te regeren!

Die traditos zijn de grote bedreiging van de democratie, macht ten koste van alles. Macht ten koste van democratie is de laatste stap te ver die ze nu gedaan hebben (althans dat hoop ik! Als de traditos nu verkiezingen winnen dan bevestigen we dat ze de democratie niet nodig hebben!)

Pff, de Kleine Leider breekt iedereen af (behalve zichzelf). Meer nog, De Wever breekt de eigen politiek politieke klasse af, tot zelfs zijn eigen NVA-ministers. Ik las zojuist in de krant dat hij de Vlaamse regering toch maar niks vindt. Ga maar met zo'n pierewaaier naar de oorlog. En dan komt dit bovendien nog uit de mond van iemand die overal schittert door zijn afwezigheid en zelf geen poot uitsteekt.

mkb 11 juli 2012 11:12

1 Bijlage(n)
Als een betrouwbaar figuur als EVR het zegt moet het wel waar zijn. :lol:

De Brabander 11 juli 2012 11:25

De hele "Vlaams"- en "Waals"-nationale particratie is een bedreiging voor de welvaart van de 11 miljoen Belgen.

Europese Vlaming 11 juli 2012 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6213664)
Pff, de Kleine Leider breekt iedereen af (behalve zichzelf). Meer nog, De Wever breekt de eigen politiek politieke klasse af, tot zelfs zijn eigen NVA-ministers. Ik las zojuist in de krant dat hij de Vlaamse regering toch maar niks vindt. Ga maar met zo'n pierewaaier naar de oorlog. En dan komt dit bovendien nog uit de mond van iemand die overal schittert door zijn afwezigheid en zelf geen poot uitsteekt.

Ah doordat de man campagne voert als oppositielid steekt hij geen poot uit? Dat hij schittert door afwezigheid is niet meer dan een domme karikatuur als je het mij vraagt http://forum.politics.be/showthread.php?t=173158

Ik denk dat er wel meer politici zijn die de Vlaamse regering maar niks vinden, zoals bv Bruno tobback als voorzitter van zijn partij die in de Vlaamse regering zit en erger nog: Ingrit Lieten zelf! (bestuursleden vergelijken met teflon onder andere)

Maar bij Ingrit Lieten en talloze andere mensen is het misschien tijd voor computerlessen, vele politici lijken dringend computerles nodig te hebben http://www.youtube.com/watch?v=yjUiY0fGY1Y :twisted:

Het Oosten 11 juli 2012 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming (Bericht 6213688)
Ah doordat de man campagne voert als oppositielid steekt hij geen poot uit? Dat hij schittert door afwezigheid is niet meer dan een domme karikatuur als je het mij vraagt http://forum.politics.be/showthread.php?t=173158

Nu zaagt u zelf de poten onder uw eigen stoel weg door uw verwijzing. Man man toch.

Bokkenreyder 11 juli 2012 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6213664)

Jij moet leren lezen. Tiens, weer terug de quotevervalsersnick? BDW hekelde de besluiteloosheid van de Vlaamse regering en het kronkelen van bepaalde partijen daarbij (lees SP.a).
Waar hij schiitterde volgens jou moest hij niet zijn omdat ze toch al alles gefikst hadden. Dat hij zich niet door die sjacheraars op dat moment ging laten in zijn gezicht uitlachen, was een prima zet van hem. 8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be