![]() |
En dat houden ze open! Logisch? In Belgikske wel!
Begrijpe wie kan! De krakkemikkeligste centrale blijft open. Only in Belgium!
Citaat:
|
Pff, dat water lekt via de Maas toch weg naar de Ollanders;-)
|
Citaat:
|
Het probleem bestaat blijkbaar al meer dan tien jaar, en is nog steeds niet opgelost. De centrale moet wat mij betreft onmiddellijk dicht.
|
In elk geval, de vlamingen zijn weer gekloot, want na de beslissing van Tihange open t ehouden ligt daar een tweede factuur om dat zwembad waterdicht te maken.
Je moet wel goed lezen: het is dubbelwandig, er zit een lek in de eerste wand, en dat wordt opgevangen en weggepompt.Dus ze moeten elke dag 2 liter water wegpompen. In feite zouden ze dat zwembad mogen leegpompen, dan een nieuwe PVC bekleding opleggen, en dan terug volladen. |
2 liter per dag.
Ik wil de gezinnen de kost niet geven die 2 liter water per dag verliezen aan een lek in een leiding in de vloer. Zonder het te merken. De enige reden waarom men weet dat er 2 liter water uit de hoofdtank in het opvangtank terecht komt, is omdat die opvangtank perfect is afgesloten van de buitenwereld, en uitermate nauwkeurig in de gaten gehouden word. 2 liter per dag, dat verdampt sneller op een open vloer dan men het zou kunnen opdweilen. |
Citaat:
Waar ik me WEL zorgen over maak, is dat het lek jarenlang geheim wordt gehouden. Als er een probleem is met een waterpomp is dat een nucleair incident van klasse 2, en staat het in de krant. Als er echt radioactiviteit vrij komt (ook al is het alleen on site) kan het jarenlang verborgen gehouden worden? Wat wordt dan nog meer verborgen? |
Citaat:
Citaat:
Nu met de politieke blunder gaan Journalisten wat dieper spitten. En als het blijkt dat er een verhoogde graad van radioactiviteit was vastgesteld in de boekhoud-afdelings-wc's (omdat er iemand een scintiligrafie heeft gehad), dan komt dat nu wel in't lang en breed in de krant. Citaat:
|
Citaat:
|
Ze kunnen toch niet zeggen dat hun constructie dubbelwandig is ? Als het permanent lekt is het enkelwandig geworden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ok Ok Brother Paul. 1 ventilator en een ontvochtigerbakje uit de gamma later ,en die 2 liter verlies in die afgesloten enkelwandige tank met zeer fijne binnenzeef is terug dubbelwandig.
|
Citaat:
maar laten we zeggen om die roestbak wat verder open te houden hebben ze toch wel grote kosten in het verschiet vraag mij af wel corrupte aannemer die boel geinstalleerd heeft, of dat het staal perse van een franse producent moest komen die toevallig geen inoxkwaliteit aankon , zal wel zo'n zever geweest zijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het gaat er mij om dat ze de veiligere centrales sluiten en om puur politieke redenen die onveilige openhouden.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be