Europese Vlaming |
14 juli 2012 11:38 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6
(Bericht 6218887)
waarom zou ik in 's vredesnaam twintig percent meer rechten willen voor de vlamingen, als vlamingen en franstaligen al gelijk vertegenwoordigd zijn op het federale niveau? Volstaat die 50% dan niet voor de vlamingen om hun rechtszekerheid te borgen?
na weloverwogen beraad en zorgvuldige analyse ben ik tot de slotsom gekomen dat er in u - mijn beste subocaj - een onvervalste postjespakker schuilt.
|
Ik snap niet echt hoe jij de redenering maakt, stel dat we in een apartheidsregime leven in België met blanken en zwarten en er zijn 3% van de bevolking blank en 97% van de bevolking zwart. Dan vind jij een opgelegde 50% - 50% tussen blanke leden en zwarte leden van de bevolking een voorbeeld van gelijke rechten? Dat als je zwarte zou zijn, je op basis van je huidskleur minder vertegenwoordigers zou hebben per inwoner is dan niet een vorm van racisme en onderdrukking maar daar moeten we ons gelukkig prijzen dat we de rechtszekerheid kunnen waarborgen?
Ik denk mijn beste 4x10E6, dat velen onder ons niet doorhebben dat we in een apartheidsregime leven. Dat vlamingen op basis van de taal die ze spreken minder vertegenwoordigers krijgen neigt mij naar puur racisme en onderdrukking, dat Vlamingen na zoveel jaren nog altijd geen democratisch evenwicht hebben kunnen herstellen is best zielig als je kijkt naar de VS en Zuid Afrika waar ze dit reeds wel hebben kunnen doen.
Ja over postjespakkers ben ik het volmondig eens, als onze traditionele partijen zich niet zouden laten verleiden door de postjes zouden wij Vlamingen zichzelf nooit zo in het zak laten zetten voor een staatshervorming die ons overbodig maakt in onze eigen Vlaamse hoofdstad
|