Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Is de VS klaar voor George Bush 3.0? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173659)

Antoon 16 juli 2012 08:51

Is de VS klaar voor George Bush 3.0?

Goed nieuws uit de VS voor de toekomst.

Citaat:

Zou het kunnen dat de Verenigde Staten ooit opnieuw door een George Bush geleid zullen worden? De kans bestaat. De 36-jarige George Prescott Garnica Bush, zoon van Jeb Bush (de voormalige gouverneur van Florida), is het neefje van George W. Bush en de kleinzoon van George H.W. Bush.

Met een dergelijke afkomst zijn vragen over een politieke toekomst natuurlijk nooit ver weg. "Ik weeg de voor- en de nadelen af", aldus George P. Bush in de Amerikaanse krant The Atlantic. "Ik ben momenteel niet echt naar een bepaalde positie aan het kijken, maar ja, ik zou er open voor staan." Bush 3.0 is een advocaat die aan het hoofd staat van zijn eigen investeringsbedrijf. Hij heeft zijn legerdienst in Afghanistan gedaan bij de marine.

Als hij zou besluiten om de politiek in te stappen, zou hij volgens analisten geen mal figuur slaan. Volgens een consultant van de Republikeinse Partij heeft P, zoals hij blijkbaar wordt genoemd, "verstand, persoonlijkheid, een mooi uiterlijk, ervaring in de zakenwereld en in het leger en familieconnecties. Bovendien is hij tweetalig en deels latino."

Vanaf 2014 moeten we volgens politieke experts onze ogen beginnen ophouden voor dit politieke raspaardje.
Op dit moment zitten we nog opgescheept met mooiprater Obama, maar een echte leider is hij niet, waardoor de VS zwak uit de hoek komt.

Of Romney het haalt is maar twijfelachtig, maar in de toekomst hebben we dan misschien Bush III om het land weer op poten te krijgen.

k9 16 juli 2012 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6222814)

Op dit moment zitten we nog opgescheept met mooiprater Obama, maar een echte leider is hij niet, waardoor de VS zwak uit de hoek komt.

Of Romney het haalt is maar twijfelachtig, maar in de toekomst hebben we dan misschien Bush III om het land weer op poten te krijgen.

Weer op poten? Bush I en II brachten de VS naar de afgrond .

Jeb bush is er trouwens ook nog, alhoewel dankzij zijn broer (als slechtste president ooit) zijn kansen minimaal zijn.

Voor elke bush trouwens .

eno2 16 juli 2012 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 6222884)

Jeb bush is er trouwens ook nog, alhoewel dankzij zijn broer (als slechtste president ooit) zijn kansen minimaal zijn.

:lol:

Antoon 16 juli 2012 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 6222884)

Tuurlijk. En Obama leidt de VS naar hoogtepunten. :lol:

Citaat:

Jeb heeft zelf gezegd niet te ambieren. Enneuh, de slechtste ooit? Dat was uw vriend Carter, iedereen is het er in de VS nog steeds over eens.

Citaat:

Zo'n onzin las ik reeds toen Bush II voor het eerst kandideerde ... en won.
Ik las dit een tweede keer toen Bush II voor herverkiezing kandideerde ... en opnieuw won.
:lol::lol::lol:

Steben 16 juli 2012 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6222906)

de VS leidt de president

Wiley E Coyote 16 juli 2012 14:25

Citaat:

Enneuh, de slechtste ooit? Dat was uw vriend Carter, iedereen is het er in de VS nog steeds over eens.

Toch niet... volgens de meeste polls zijn James Buchanan en Warren G. Harding de slechtste presidenten ooit :D

AnarchoChristophe 16 juli 2012 14:50

Obama 1 is George W. Bush 3. Oorlog, met de voeten treden van mensenrechten, leugens, etc.

Johnny Blaze 16 juli 2012 15:29

Hij is blijkbaar genoemd naar een beroemde nazi financierder.

Bolleke Wol 16 juli 2012 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6223489)
Obama 1 is George W. Bush 3. Oorlog, met de voeten treden van mensenrechten, leugens, etc.

Men zou hem dan even goed Clinton V kunnen noemen.

k9 16 juli 2012 18:03

Citaat:

Langzaam van die afgrond weg ja, geloof jij maar de sprookjes van mensen die beweren dat dit met een vingerknip kan.

Citaat:

Jeb heeft zelf gezegd niet te ambieren. Enneuh, de slechtste ooit? Dat was uw vriend Carter, iedereen is het er in de VS nog steeds over eens.
Carter?

Bush zat lager :

http://en.wikipedia.org/wiki/United_...pproval_rating

Citaat:

Ik las dit een tweede keer toen Bush II voor herverkiezing kandideerde ... en opnieuw won.
En dat is onzin, bij de verkiezing en bij zijn herverkiezing van bush had hij het voordeel van zijn vader die het niet slecht had gedaan en bij herverkiezing zat hij rond de 50% . Dat was tegen 2008/9 compleet omgekeerd .

ALs we zien naar recente enquetes voor "wie is de slechtste" komt bush jr eruit als de slechtste moderne president . 2 plaatsen na Nixon nota bene en ver achter carter .

http://en.wikipedia.org/wiki/Histori...s#cite_note-17

Het VS volk deelt duidelijk je mening niet . De bush lovers zoals jou zijn daar tegenwoordig heel dun gezaaid. Hij zei ooit dat de geschiedenis over hem zou oordelen wel ...

-Jo- 16 juli 2012 19:45

Een derde Bush-gek zou best ideaal zijn. De kloof met Europa zal dan sneller verder verbreden, terwijl nu zowat gans officieel Europa kwijlt op Obama.

C2C 16 juli 2012 19:53

Obama is eigenlijk al een beetje als Bush III. Ik zie weinig verschil. Doet aan belastingverlaging, vermoordt terroristen zonder proces, valt soevereine naties aan zonder casus belli, etc...

Nietzsche 16 juli 2012 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6224155)
Obama is eigenlijk al een beetje als Bush III. Ik zie weinig verschil. Doet aan belastingverlaging, vermoordt terroristen zonder proces, valt soevereine naties aan zonder casus belli, etc...

Obama is schijnheiliger.

Mitgard 16 juli 2012 20:00

Citaat:

Ach, hij heeft de slavernij tenminste afgeschaft.

Of nee, zelfs dat niet.

Max van Dietschland 16 juli 2012 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6224166)
Obama is schijnheiliger.

Inderdaad en daarom gevaarlijker.

Vito 16 juli 2012 20:07

Het is me een raadsel waarom Antoon zo gefixeerd is op de Bush family. Zo'n schitterende presidenten waren dat toch niet? Obama ook niet, maar dat compenseert niet, om de voorspelbare reactie van Antoon voor te zijn.

eno2 16 juli 2012 20:10

Citaat:

Dringend leren verschil zien

Bolleke Wol 16 juli 2012 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6224123)
Een derde Bush-gek zou best ideaal zijn. De kloof met Europa zal dan sneller verder verbreden, terwijl nu zowat gans officieel Europa kwijlt op Obama.

De kostprijs gaat wel hoog zijn, en de CIA zal weer overuren mogen kloppen.

Zipper 16 juli 2012 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6222814)

De VS hebben nooit korter bij de afgrond gestaan, als tijdens de regeer-periode van "G.W.". Je schijnt maar weinig schaamte te kennen, als je Obama een mooiprater vind, terwijl die nu nog altijd de puinhoop van zijn voorganger mag opruimen.

eno2 16 juli 2012 20:38

Citaat:

Hij is nooit gewonnen de eerste keer

Citaat:

A 2010 Siena poll of 238 Presidential scholars found that former president George W. Bush was ranked 39th out of 43, with poor ratings in handling of the economy, communication, ability to compromise, foreign policy accomplishments and intelligence. Meanwhile, the current president, Barack Obama was ranked 15th out of 43, with high ratings for imagination, communication ability and intelligence and a low rating for background (family, education and experience

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be