![]() |
22 nieuwe baronnen & dergelijke bullshit
In een echte democratie heb je geen adel en zeker geen koning. Maar in Absurdistan heb je alles.
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...nwiPc.facebook |
De grondvod zou gewijzigd moeten worden, om een interne tegenspraak er uit te krijgen.
Maar ja, het is een truuk van de oude machtspartijen om met de uitgedeelde lintjes populaire mensen aan de monarchie te binden, en dus voor hun kar te spannen. Principe: alle b. zijn gelijk voor de wet Art. 10. Er is in de Staat geen onderscheid van standen. De Belgen zijn gelijk voor de wet; zij alleen zijn tot de burgerlijke en militaire bedieningen benoembaar, behoudens de uitzonderingen die voor bijzondere gevallen door een wet kunnen worden gesteld. Art. 11. Het genot van de rechten en vrijheden aan de Belgen toegekend moet zonder discriminatie verzekerd worden. Te dien einde waarborgen de wet en het decreet inzonderheid de rechten en vrijheden van de ideologische en filosofische minderheden. Maar de ene is wat meer gelijk dan de andere: Art. 113. De Koning heeft het recht adeldom te verlenen, zonder ooit enig voorrecht daaraan te mogen verbinden. |
TE onnozel voor woorden : elke staat eert zijn "verdienstelijke burgers" met een adelbrief
die overigens nooit erfelijk is.. Paul McCartney MBE.... |
Citaat:
Aangezien ik je enkel adeldom kan verlenen, zonder daar ook maar enig voorrecht aan te mogen verbinden, verzoek ik u vriendelijk maar hoogachtend, de Subocaj stichting met een donatie ter beschikking te stellen. Deze stichting heeft tot doel de armere koningshuizen een soort leefloon te bieden. Hoogachtend, Koning Subocaj. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb geen problemen met het "eren" van "verdienstelijke burgers", je hebt daar geen ridderschap of baronnen of wat dan ook voor nodig. |
Citaat:
Die zijn veel meer met de algemene waardering die ze voelen van de mensen rondom hen. Moest men mij 'die gunst (sic) verlenen' (wat natuurlijk helemaal utopisch is), dan zou ik die voor beleefd weigeren, maar ze toch aan moedige belgo-bleu'en zoals system/HetOosten, ANother Jack of santos proberen door te spelen voor hun dappere en nooit aflatende forumstrijd voor het 'vaderland'. Dan zijn die kwibussen ook nog eens gelukkig en even niet verzuurd. :lol: |
Riddertitel mag blijven, indien verbonden aan een een orde verleend door de staat (zoals het Legioen van Eer). Nooit erfelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach, In nazi duitsland werden ook nog medailles gegeven in 1945
de bevolking lag er niet wakker van |
Citaat:
![]() Nummer één hier. 't Krijgt nog niet eens zo'n sjerp, de arme stakker. |
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt gelijk dat je van je rechten gebruik maakt; ik doe dat ook. Ik verklaar je, vanuit mijn enclave-koninkrijk ergens in Vlaanderen, de oorlog. Uit mededogenheid zal ik die echter niet voeren in weekends of op Vlaams erkende feestdagen. Hou je dus vast de 21° eerstkomend. met strijdvaardige groeten, king Schoofie Maar wat ik wou zeggen: Torfs heeft naast zijn ondeugden en vele gebreken, vooral politieke, ook heel af en toe een gelukkige ingeving. Vandaag in DS staat er één van: Citaat:
Langs wiki vermoed ik dat het zoeken te langdradig wordt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisc...van_verheffing . |
22? Hoeveel koekendozen levert dat op?
Forumlid Fabiola-avatar zal blij zijn. Verder zullen er een aantal 'meh's zijn. De Vlamingen en democraten zullen er moed uit putten om zulke nonsens uit de wereld te helpen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be