Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jurgen Ceder neemt openlijk afstand van VB en 70-puntenplan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173689)

Bokkenreyder 16 juli 2012 22:50

Jurgen Ceder neemt openlijk afstand van VB en 70-puntenplan

Peter, hier heb je je openlijke afzwering? Niet voldoende, zeker?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...390/1.1370142?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120716_188

Citaat:

Ceder: 'Lid blijven van Vlaams Belang was een zinloze bezigheid'
Ceder neemt afstand van 70-puntenplan

DILBEEK - Jurgen Ceder bevindt zich sinds zijn overstap naar de N-VA in het oog van de storm. Vanavond nam hij in Terzake (zie link hierboven) nogmaals afstand van Vlaams Belang en het 70-puntenplan.

Vorige week raakte bekend dat Ceder, die nog altijd als onafhankelijke in de Senaat zetelt, in oktober op de lijst van de N-VA staat in Dilbeek. Ceder krijgt er de zesde plaats.

Ceder dacht dat zijn politieke carrière voorbij was nadat hij opstapte bij Vlaams Belang, maar was aangenaam verrast door het aanbod van de lokale N-VA om de lijst in Dilbeek te versterken.

Ceder, die ooit fractieleider was voor Vlaams Belang in de Senaat, is naar eigen zeggen een beetje verbaasd over de aandacht die hij nu krijgt. "Als fractieleider in de nationale politiek kreeg ik weinig aandacht, maar sinds ik de 6de plaats kreeg in Dilbeek, staan de kranten vol en heeft iedereen een mening. En dan beginnen mensen te graven in mijn verleden."

Ceder erkent dat hij het omstreden 70-puntenplan van Vlaams Belang als een trouwe partijsoldaat heeft verdedigd, maar zegt dat hij er door uit de partij te stappen afstand van heeft genomen. Hij kon zich niet meer vinden in het discours en de leiderschapsstijl van de partij. "Lid blijven van Vlaams Belang was een zinloze bezigheid," aldus Ceder.

Onder meer onder invloed van Marie-Rose Morel kwam Ceder tot het inzicht dat het ideeëngoed van Vlaams Belang achterhaald is. "Ik ben nu van mening dat iedereen die legaal in ons land verblijft een reëele kans moet krijgen om Vlaming te zijn onder de Vlamingen."

Ceder voelt zich welkom bij de N-VA, al beseft hij ook wel dat mensen zich afvragen of hij wel in het project van de partij past. "Ik wil in eerste instantie vooral de lokale lijst versterken, maar ik hoop ook dat een aantal mensen in de Vlaamse beweging nu zullen inzien dat N-VA zeker een volwaardig alternatief is voor hen." Ceder onderschrijft dan ook het streven van de N-VA naar een confederale staat.

Ceder zetelt op dit moment als onafhankelijke in de Senaat , maar kreeg naar eigen zeggen geen belofte op een nieuw mandaat in 2014. "Mijn focus ligt op het gemeentelijke," aldus Ceder.

Another Jack 16 juli 2012 22:53

Het Paard van Troje raakt goed gevuld.

Salvadorii 16 juli 2012 22:53

Oei, dat kan niet - Peter1962 (verstandigste der niet-Vlaamsnationalisten) heeft ons gezegd dat dat nooit zou gebeuren...

Amon_Re 16 juli 2012 22:54

Not good enough

Salvadorii 16 juli 2012 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6224566)

Moet wel erg schrikken zijn voor de Belgo-Trojaniers lol. Het Paard voor Troje is trouwens een juistere beschrijving...

Pericles 16 juli 2012 22:55

Citaat:

We zijn goed bezig. :-D

Salvadorii 16 juli 2012 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6224571)
Not good enough

Sarcastisch bedoelt? Zoniet verklaar nader aub...

Dirk A 16 juli 2012 22:56

Citaat:

In het paard van Troje, zaten soldaten verborgen, die voor de inwoners van Troje compleet verborgen waren, alsof ze niet bestonden. Zoiets als Patrick DeWael probeert te doen met zijn kiezers, vlaams belangers verbergen in zijn partij.

Amon_Re 16 juli 2012 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 6224576)
Sarcastisch bedoelt? Zoniet verklaar nader aub...

Zie post van Another Jack. Het zal nooit goed genoeg zijn voor bepaalde mensen.

Another Jack 16 juli 2012 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 6224573)
Moet wel erg schrikken zijn voor de Belgo-Trojaniers lol. Het Paard voor Troje is trouwens een juistere beschrijving...

Wie de Trojanen in dit verhaal gaan worden is nog een raadsel...

Pericles 16 juli 2012 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6224579)

We hebben inderdaad de N-VA overgenomen. :-D

Another Jack 16 juli 2012 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6224581)
We hebben inderdaad de N-VA overgenomen. :-D

Vind je het niet spijtig voor zij die niet op tijd waren voor een plekje op de overvolle reddingsboten??

Ja, ik blijf parodiëren, sorry...

Bokkenreyder 16 juli 2012 23:03

Nog een leuke: CD&V en Groen hebben al lang het cordon doorbroken. Niks van gehoord toen!
http://nieuwsclub.be/n/index.php?screen=1&artID=2874
Met dank aan O-VLD Meise

Bokkenreyder 16 juli 2012 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6224585)
Vind je het niet spijtig voor zij die niet op tijd waren voor een plekje op de overvolle reddingsboten??

O-VLD wordt door personages als jij met de seconde ongeloofwaardiger. Dat besef je toch?

De Brabander 16 juli 2012 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6224561)

Hoezo? Ik dacht dat ze dat racistisch crapuul gingen buitenzetten?

Maar oh ja, het is waar: elke N-VA'er is een racist, minstens tegenover de Franstalige Belgen. :-)

Bokkenreyder 16 juli 2012 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6224591)
Hoezo? Ik dacht dat ze dat racistisch crapuul gingen buitenzetten?

Maar oh ja, het is waar: elke N-VA'er is een racist, minstens tegenover de Franstalige Belgen. :-)

Nietige luizen vegen we onder de mat! ;-)

Pericles 16 juli 2012 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6224585)

Bwa nee , we wedden gewoon op twee paarden.
Duizenden VB-ers hebben nu twee lidkaarten. :-D

Another Jack 16 juli 2012 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6224590)
O-VLD wordt door personages als jij met de seconde ongeloofwaardiger. Dat besef je toch?

Neem je dit forum niet een klein beetje teveel au sérieux, Bokkie?

Another Jack 16 juli 2012 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6224599)
Bwa nee , we wedden gewoon op twee paarden.
Duizenden VB-ers hebben nu twee lidkaarten. :-D

Schitterend. :thumbsup:

Salvadorii 16 juli 2012 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6224579)

In uw verhaal misschien - in mijn verhaal is het duidelijk - de Belgen zijn de Trojanen - en de N-VA is het Paard die de Vlamingen hen schenkt. Game over voor u en de anderen zoals u...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be