Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Overheidsschuld terug hoger dan 100% (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173693)

demonen 17 juli 2012 07:34

Overheidsschuld terug hoger dan 100%

De Belgische schuld stijgt in eerste kwartaal met 16 miljard euro tot 377 miljard.
Dit ondanks de hoogste direkte- en indirekte belastingsdruk ter wereld.
Moody's heeft gezegd dat de Belgische rating herbekeken wordt.
De andere ratingbureau's volgen onmiddellijk.
België is het vijfde euroland waar de overheidsschuld groter is dan het jaarinkomen van alle inwoners. Ook Italië, Griekenland, Ierland en Portugal kampen met hetzelfde probleem.
Ondertussen hebben tientallen bedrijven massa-afdankingen aangekondigd.
En liegt de regering over het bedrag om ons begrotingstekort terug te dringen.
Zij roepen op om toch maar niet voor N-Va te stemmen.
En de traditionele partijen wilden dit nieuws geheim houden tot na de verkiezingen van oktober ...

Brakelaar 17 juli 2012 08:22

sta ik mij af te vragen wat zij steeds uitspoken,het ging toch goed zei men,alles was zeer goed,ja dag jan,een bende bedriegers noem ik die Di-Rupo clan,ben eens benieuwd hoe men zich daar gaat uitpraten...

http://www.hln.be/hln/nl/3424/econom...-te-kort.dhtml

born2bewild 17 juli 2012 08:40

Danku VLD

Salvadorii 17 juli 2012 08:54

Merci Di Rupo, Woeter et les deux juniors - nous les flamouches sont tres content que vous nous aves donnez l'opportunité de payer votre taxes aux memetemps que on est sur que nos enfants vont avoir le meme privilege... merci, bissous, merci, merci bissous...

ROLL MAXIMUS...

Scherven A. Mok 17 juli 2012 08:56

En als je dan allemaal de gezinnen nog mee telt de meer geleend hebben dan hun jaarinkomen. We are doomed, doomed ... Eigenlijk zou die schuld nog meevallen moesten we ze tenminste aan het afbetalen zijn!

Salvadorii 17 juli 2012 09:08

We are only 'doomed doomed' als we verder gaan met onze Pasok-zuiderburen die het verscil niet kennen tussen werkelijkheid en waanzin... maar bon - voorlopig zijn er voldoende huisnegerkes die nog niet wakkergeschoten zijn.

Txiki 17 juli 2012 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6224874)
De Belgische schuld stijgt in eerste kwartaal met 16 miljard euro tot 377 miljard.
België is het vijfde euroland waar de overheidsschuld groter is dan het jaarinkomen van alle inwoners. Ook Italië, Griekenland, Ierland en Portugal kampen met hetzelfde probleem.
En de traditionele partijen wilden dit nieuws geheim houden tot na de verkiezingen van oktober ...

Waar staat dat ergens?

ViveLaBelgique 17 juli 2012 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 6224993)
Merci Di Rupo, Woeter et les deux juniors - nous les flamouches sont tres content que vous nous aves donnez l'opportunité de payer votre taxes aux memetemps que on est sur que nos enfants vont avoir le meme privilege... merci, bissous, merci, merci bissous...

ROLL MAXIMUS...

Betaal jij nog belastingen in België ?

Txiki 17 juli 2012 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6225085)
Betaal jij nog belastingen in België ?

Wat is de relevantie van deze vraag?

Spreek je liever eens uit over het topic als dusdanig.

Amon_Re 17 juli 2012 09:50

Tommm 17 juli 2012 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6224874)

Waar heb je dit gelezen, ik vind het niet terug... Heb je een link?

ViveLaBelgique 17 juli 2012 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6225107)
Wat is de relevantie van deze vraag?

Spreek je liever eens uit over het topic als dusdanig.

De relevantie mijn waarde Txiki is dat hij praat over "nous les flamouches" en de belastingen die zij betalen.

demonen 17 juli 2012 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6225118)
Waar heb je dit gelezen, ik vind het niet terug... Heb je een link?

Kredietbeoordelaar Moody's heeft de rating van België verlaagd met twee niveaus verlaagd. Tot nu toe genoot België bij Moody's een AA1-rating, maar dat wordt teruggebracht tot een AA3-niveau. Bovendien worden aan die score ook negatieve vooruitzichten gekoppeld, waardoor nieuwe ratingverlagingen in de nabije toekomst niet uitgesloten worden geacht.
De stijging van de overheidsschuld naar 100% is geen positief vooruitzicht dus ...

http://www.express.be/sectors/nl/pub...aus/158380.htm

demonen 17 juli 2012 10:01

De kans is klein dat de stijging van de Belgische schuld meteen tot een verlaging van onze kredietrating leidt. De kredietbeoordelaar Standard and Poor’s dreigde begin dit jaar met een ratingverlaging als ook de nettoschuld boven 100 procent klimt.
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...12644-3136.art

Tommm 17 juli 2012 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6225136)
Kredietbeoordelaar Moody's heeft de rating van België verlaagd met twee niveaus verlaagd. Tot nu toe genoot België bij Moody's een AA1-rating, maar dat wordt teruggebracht tot een AA3-niveau. Bovendien worden aan die score ook negatieve vooruitzichten gekoppeld, waardoor nieuwe ratingverlagingen in de nabije toekomst niet uitgesloten worden geacht.
De stijging van de overheidsschuld naar 100% is geen positief vooruitzicht dus ...

http://www.express.be/sectors/nl/pub...aus/158380.htm

Eh Artikel uit dec 2011?

Tommm 17 juli 2012 10:18

Nee, ik vind het nog steeds niet terug in het artikel dat je als eerste aanhaalde dat de rating dreigt verlaagd te worden... Ben je de boel een beetje aan het manipuleren?

subocaj 17 juli 2012 10:36

Wij houden enkel rekening met de Europese rating bureaus en van het Subocaj rating bureau krijgt België een triple A tot ze alle buitenlandse banken gered hebben met het spaargeld van de Belgen.
Amerika AAA rating?:lol::lol::lol::lol::lol:
Europa rommelstatus?:lol::lol::lol::lol::lol:

demonen 17 juli 2012 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6225168)
Nee, ik vind het nog steeds niet terug in het artikel dat je als eerste aanhaalde dat de rating dreigt verlaagd te worden... Ben je de boel een beetje aan het manipuleren?

Ik heb wel op een 10-tal buitenlandse economische sites de 100% staatsschuld van België kondig gemaakt.
Ik vrees dat Di Rupo dra niet meer kan aankloppen bij Mevrouw Leemans en dat is erg slecht nieuws voor uitkeringstrekkers en andere ambtenaren.

Tommm 17 juli 2012 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6225581)
Ik heb wel op een 10-tal buitenlandse economische sites de 100% staatsschuld van België kondig gemaakt.
Ik vrees dat Di Rupo dra niet meer kan aankloppen bij Mevrouw Leemans en dat is erg slecht nieuws voor uitkeringstrekkers en andere ambtenaren.

Eh, waarom steek je daar in godsnaam je tijd in?

subocaj 17 juli 2012 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6225581)

Troost u, de banken parkeren hun geld al tegen negatieve intrest bij het EFSF.
Binnenkort mag je betalen als je je geld op een bank wil plaatsen en je zal moeten als ze volgend jaar cash geld verbieden.

http://www.beurs.nl/nieuws/Buitenlan...egatieve-rente

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be