Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Stoppen met zeveren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173695)

Txiki 17 juli 2012 07:58

Stoppen met zeveren

De Tijd:

Citaat:

De Belgische overheid heeft voor het eerst sinds 2004 meer schulden dan het inkomen dat alle Belgen in een jaar verdienen. Dat berekende De Tijd. .De schuld van alle overheden groeide in het eerste kwartaal met 15,6 miljard euro tot 377,3 miljard. Het bruto binnenlands product (bbp) op jaarbasis steeg slechts met 2,3 miljard tot 370,6 miljard. Daardoor klom de schuldgraad tot 101,8 procent van het bbp, tegenover 98,2 procent eind vorig jaar.

De toename van de schuld is niet alleen te wijten aan het tekort op de begroting. Ook de leningen van België aan zwakke eurolanden spelen een rol.

België is het vijfde euroland waar de overheidsschuld groter is dan het jaarinkomen van alle inwoners. Ook Italië, Griekenland, Ierland en Portugal kampen met hetzelfde probleem.
Stoppen met zeveren, bende onnozelaars daar in de assemblees en partijhoofdkwartieren. Zeg waar het op staat.

De schoofzak 17 juli 2012 08:05

Je moet niet rekenen op die onnozelaars.

Je kan misschien rekenen op de kiezer. Ik ben op dat vlak gematigd optimist.

.

Amon_Re 17 juli 2012 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6224912)
Stoppen met zeveren, bende onnozelaars daar in de assemblees en partijhoofdkwartieren. Zeg waar het op staat.

En slecht scoren in oktober?! U bent toch niet gek?!

Txiki 17 juli 2012 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6225189)

Liever gek dan te behoren tot die criminelen. ;-)

Steben 17 juli 2012 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6225243)
die criminelen. ;-)

yup :thumbsup: dat is het woord

subocaj 17 juli 2012 10:57

Nog snel wat buitenlandse banken redden anders halen we de 120% BBP tekort niet voor het einde van het jaar en dat zou toch jammer zijn, niet?

Txiki 17 juli 2012 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6225270)
Nog snel wat buitenlandse banken redden anders halen we de 120% BBP tekort niet voor het einde van het jaar en dat zou toch jammer zijn, niet?

Waar moet dit op slaan?

subocaj 17 juli 2012 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6225276)
Waar moet dit op slaan?

Je leest iets en stelt je niet de vraag waar al dat geld naartoe gaat?
Als ik als ECB rommelobligaties opkoop, word er dan schuld afgebouwd of verplaatst die schuld zich?
Tot nu toe bevinden we ons midden in een grote brand, met een klein blusapparaatje, waar je voorlopig nog de vlammen mee van je schoenen kan spuiten, maar het blusapparaatje is bijna leeg en de brandweer is verwittigd, maar heeft geen water en voertuigen meer (verkocht omdat oud ijzer goed opbracht).
De mensen die een rij met emmers gevormd hebben om toch nog zoveel mogelijk te redden, trachten met het water uit een kinderbadje jou nog te redden.
Hoe schat je je kansen in, om er levend uit te komen?

Txiki 17 juli 2012 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6225311)
Als ik als ECB rommelobligaties opkoop, word er dan schuld afgebouwd of verplaatst die schuld zich?
Tot nu toe bevinden we ons midden in een grote brand, met een klein blusapparaatje, waar je voorlopig nog de vlammen mee van je schoenen kan spuiten, maar het blusapparaatje is bijna leeg en de brandweer is verwittigd, maar heeft geen water en voertuigen meer (verkocht omdat oud ijzer goed opbracht).
De mensen die een rij met emmers gevormd hebben om toch nog zoveel mogelijk te redden, trachten met het water uit een kinderbadje jou nog te redden.

Ah, ik dacht dat je weer zo één van je typische grappen maakte.

circe 17 juli 2012 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6224921)
Je moet niet rekenen op die onnozelaars.

Je kan misschien rekenen op de kiezer. Ik ben op dat vlak gematigd optimist.

.

De kiezer? die heeft toch niks te zeggen? Als hij op V partijen stemt stoppen ze hem in een cordon, als hij op de RESTpartij stemt versmachten ze hem in belastingen.

djimi 17 juli 2012 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6225311)

Als het een gebouw is dat staat te branden, zou ik zeggen: laat het maar afbranden, het was toch een lelijk krot. Straks bouwen we wel iets beter.

Als het een bos is dat in vlammen opgaat, dan hebben we dikke pech.

Gelovigen kunnen dan maar beter in een (reeks) gebedje(s) om een toegangsticket voor de eeuwige jachtvelden/de hemel/het paradijs/... vragen, en ongelovigen kunnen eventueel nog eens goed feesten vooraleer het eeuwige niets hen verwelkomt.

Xenophon 17 juli 2012 11:54

Citaat:

De Tijd:

*We zijn incompetent en ons profitariaat zuigt het land volledig leeg.

Athelas 17 juli 2012 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6225189)

Als ze NU doordachte structurele maatregelen nemen, dan hebben ze misschien nog stemmen in Oktober. Nu twijfel ik daar aan. Mijn voorspelling is allesinds uitgekomen: CD&V krijgt zijn splitsing voor de verkiezingen. De begroting is, ondanks de vraag van Europa, voor na de verkiezingen. Het is maar dat de regering eerst doet wat echt belangrijk is.

De Brabander 17 juli 2012 12:29

Citaat:

De Tijd:

Ja, zes regeringen en zes parlementen, dat kost iets nietwaar? :-D

subocaj 17 juli 2012 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6225400)

Ons wel, maar daar zijn er die ons in al hun goedertieren willen vertegenwoordigen.
Jammer genoeg zijn er zoveel die dat willen en het werkt aanstekelijk, sommigen krijgen het zelfs in hun genen mee.
Maar toch je kan beter door een Vlaming genaaid worden, dan door een Waal of Griek of Spanjaard of een Portugees of zelfs door een Belg.
Kan je tenminste zeggen, ze hebben me op een verstaanbare wijze genaaid.;-)

De Brabander 17 juli 2012 13:18

Geweldige commentaar, Subocaj. Je mag er fier op zijn, jongen. Vergeet je vieruurtje niet, hè. :-)

Txiki 17 juli 2012 13:20

Citaat:

Alsof dát zo cruciaal is in het verhaal.

subocaj 17 juli 2012 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6225480)
Geweldige commentaar, Subocaj. Je mag er fier op zijn, jongen. Vergeet je vieruurtje niet, hè. :-)

Heb mijn ontbijt nog niet gehad, besparen jongen, besparen is de boodschap.;-)

Txiki 17 juli 2012 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6225480)

Uw commentaren zijn niet beter, hoor.

Bob 17 juli 2012 13:28

Citaat:

En negen provincieraden krijgen we dan gratis ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be