![]() |
De taalkwestie in Linkebeek is nog niet voorbij
NRC Handelsblad berichtte op 17 juli 2012 het volgende:
Citaat:
|
Citaat:
In Liège is dat allang zo. Neem als voorbeeld Cora Rocourt. Mogen die geen folder aanbiedingen in het Nederlands meer drukken en verspreiden ? U zou er een rare wereld van maken....... |
Citaat:
Ik vraag me trouwens af of het TAK en consoorten even heftig reageren op het gebruik van Engels in reclame's, slogans en zo meer. |
Citaat:
Niet komen zeveren. BHV is gesplitst. Zowel het gerechterlijk arrondissement als het kiesarrondissement. Dat is wat wij vroegen. En BHV werd gesplitst zonder Brusselse corridor en zonder de benoeming van de Franstalige burgemeesters. Dat is ook hetgeen wij vroegen. Het is m.a.w. een zuivere splitsing. En het is een splitsing gerealiseerd door verantwoordelijke partijen, dus zonder de Vlaams-nationalisten die steeds weer aan de kant bleven staan. And that's all there is. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Snapt u? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Zo bezien heeft de PS-propaganda succes gehad bij u. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het enige wat ik gezien heb zijn acties tegen het frans: in vlaams-brabant, in de grensstreek met frankrijk, ... |
Citaat:
Indien de Franstaligen redelijk werden zouden er tegen hen ook geen acties meer nodig zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Het verschil met het Frans is dat een Franse inwijkeling er voortdurend aan herinnerd moet worden dat hij in Vlaanderen woont en dat het officiëel Nederlandstalig gebied is. Bovendien zijn er teveel Franstaligen die dat niet willen erkennen met een "on est quand même en Belgique" obsessie. Bij Chinees-, Engels- en Russischtaligen heb ik zoiets nog nooit vastgesteld. Daarom vind ik acties tegen Franstaligheid wel zinvol. Als Belgische Franstaligen van hun superioriteit/luiheidsgevoel af zouden kunnen stappen zouden die acties voor mij ook niet meer hoeven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be