![]() |
Milde tot geen straffen voor jonge stenengooiers
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ngooiers.dhtml
Citaat:
Kan iemandit eeens uitleggen , aub ?? |
Daar zijn ze weer met "jongeren".
Hun misdaad + het feit dat die nozems niet met naam, toenaam, bijnaam en adres in de krant staan doen weer eens vermoeden wat hun echte nationaliteit is... En wtf is dat met enkel huisarrest en wat dwangarbeid? Het verbeteringsgesticht en zware straffen voor de ouders, ja! Justitie faalt alweer en verbaast er zich om dat de bevolking haar vertrouwen erin verliest... |
Citaat:
En nu was ik toch van oordeel dat men minstens 15 moest zijn om vakantiewerk te doen? Citaat:
|
Dat soort gasten moesten ze zelf van de brug gooien, blijkbaar! zal geen verlies zijn voor de maatschappij...
Hoe is het mogelijk dat het "gerecht" of wat er nog moet voor doorgaan zelf niet beseft met wat ze bezig zijn! Hoe denken zij dat dat soort gedoe verder zal evolueren? Vanzelf verdwijnen en zichzelf oplossen misschien? En wat met de automobilisten die schade hebben opgelopen? De Salduz-advocaten werden enkel voor dat gespuis uitgevonden, niet voor hen! Wat voor een geloop, wachten op je auto, flinke rekening enz enz waar ze hun plan zullen mogen mee trekken! We evolueren echt naar een maatschappij waar de burgers op één of andere manier zelf het recht zullen moeten in handen nemen! Man, man, man, wat een miserie... |
Waarom moeit een burgemeester zich met gerechterlijke uitspraken? Hij is toch geen rechter?
|
Citaat:
Maar hij mag er wel over verontwaardigd zijn! Moest hij zich gemoeid hebben zouden er weldegelijk straffen zijn uitgesproken. Een lichte nuance. |
Citaat:
Maar, waarom is de man zijn persoonlijke mening nieuws? |
Citaat:
Citaat:
|
Zolang er geen gewonden zijn gevallen, en dat de schade helemaal werd verhaald op de daders of hun ouders, dan zie ik geen probleem.
|
Citaat:
En denk je dat de schade zal vergoed worden door die gasten en hun ouders? Via via door ons allemaal zeker! Of niet. |
Beetje uit de hand gelopen kattekwaad. Blijters.
|
Citaat:
Wie heeft er nu nog nooit kattekwaad uitgehaald als hij jong was ? "Wie zonder schuld is werpe de eerste steen ", hebben die jongeren tot zichzelf gezegd. En voila, dat komt er van bijbelse verhalen te lezen, men interpreteert dat fout en dan zit men in nesten...Waarschijnlijk jongens van de Chiro. |
Citaat:
|
Citaat:
Want hoe kan je het anders noemen dan een moordpoging, om van op een brug met bakstenen naar rijdende auto's te gooien ? Als die mannetjes niet voorbeeldig gestraft worden, is dit ook een heel slecht signaal naar andere aspirant-stenengooiers. De volgende baksteen komt misschien wel op jouw eigen gezicht terecht ! Zien of je dan nog zo tolerant bent ( als je nog leeft ). |
Citaat:
|
En zeggen dat je in de jaren '60 voor het pikken van een prutshorloge in de Nopri als 15-jarige een jaar kon gaan doorbrengen in Ruiselede!
|
Citaat:
Is het nu écht zo moeilijk om NORMAAL te doen ? |
Het is erg wat daar gebeurd is, ik denk er vaak aan als ik onder een brug rij en boven mensen zie, dan stijgt de angst mij ook tot aan mijn oren, vooral als ik de kinderen bij heb. Hoe komt het dat jongeren dergelijke amusementen uitproberen? Weten ze het gevaar niet van stenen gooien naar auto's, treinen, heeft het niet genoeg in de kranten gestaan. Ik denk dat er rond opvoeding van onze jongeren nog veel werk aan de winkel is. Zelfs ouders met de beste bedoelingen mislukken wel eens met hun kinderen. Ik geloof dat gezien het aantal jongeren die het ergste uithalen hier ernstiger over gedebatteerd moet worden met de einddoel dat geen enkele jongeren nog ooit zoiets zou doen. Hiervoor is het onvoldoende het gerecht, de ouders en de jongeren zelf te beschuldigen. Ik geloof dat er een maatschappelijk project dient uitgeschreven te worden die een breder doelgroep een opdracht moet geven.
|
zware misdrijven blijven onbestraft maar een kleine die de onnozelaar uithangt die moet hangen!!!!!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be