Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Di Rupo: begroting op koers + 40 relancemaatregelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173746)

Another Jack 18 juli 2012 12:24

Di Rupo: begroting op koers + 40 relancemaatregelen

Goed begrotingswerk!

Over de 40 relancemaatregelen ben ik minder tervreden: ik had liever een paar globale en radicalere lastenverlagingen gezien dan weer een aantal nieuwe statuten en kleine versnipperde maatregeltjes.

Grappig: Vande Lanotte zijn afsluiter...

En toeval of niet: het weer wordt zonniger!

Amon_Re 18 juli 2012 12:28

Boerenbedrog. We zitten momenteel 17,3 miljard over budget.

De schoofzak 18 juli 2012 12:33

Zouden ze iets opzij gezet hebben, voor als Dexia weer wat infuus nodig heeft?

Ge weet wel, dat Dexia waar we geld aan gingen verdienen.

En de hamvraag: gaan we met het budget van dit jaar een stukje schuld afbetaald hebben, of gaan we een stukje schuld meer hebben ?

Ergerlijk: we bollen nog altijd achteruit, maar 't gaat niet zo heel snel niet meer als gisteren. Allelujah !!! Probeert zo'n situatie maar eens in je huishouden.

Nondedju toch, met die lage rente van nu, zouden ze heel wat ambitieuzer kunnen zijn !! Maar ja, sossen smijten nu eenmaal graag met andermans geld.

.

roger verhiest 18 juli 2012 12:36

De koers van Dexia is weeral 10% gestegen nu vlug aandelen verkopen ?

Another Jack 18 juli 2012 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6227412)

En de hamvraag: gaan we met het budget van dit jaar een stukje schuld afbetaald hebben, of gaan we een stukje schuld meer hebben ?

Ergerlijk: we bollen nog altijd achteruit, maar 't gaat niet zo heel snel niet meer als gisteren. Allelujah !!! Probeert zo'n situatie maar eens in je huishouden.

Nondedju toch, met die lage rente van nu, zouden ze heel wat ambitieuzer kunnen zijn !! Maar ja, sossen smijten nu eenmaal graag met andermans geld.

.

In deze crisis een begrotingsoverschot creëren is niet realistisch.
Ik denk dat niet dat er één Europees land is dat dit nu kan voorleggen, laat staan nastreeft.

Amon_Re 18 juli 2012 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 6227418)

Ik zou het nu niet meer doen, ik zou eerder beginnen te overwegen om ze terug te verkopen nu.

Another Jack 18 juli 2012 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 6227418)

De zon schijnt en het regent kaakslagen:thumbsup: bij the usual suspects ....

ViveLaBelgique 18 juli 2012 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6227412)

.

Op EU niveau zit men nu te onderhandelen voor een bankenunie, de resultaten hiervan zullen ook gevolgen hebben voor Dexia.

Is er één politieke partij die een plan klaar heeft voor een begroting in evenwicht ? Dat is van Verhofstadt geleden... Op 2 na waren al zijn begrotingen in evenwicht.

Xenophon 18 juli 2012 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6227390)
Boerenbedrog. We zitten momenteel 17,3 miljard over budget.

Niks van, Jack zegt: goed begrotingswerk!

Bob 18 juli 2012 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6227478)
Op EU niveau zit men nu te onderhandelen voor een bankenunie, de resultaten hiervan zullen ook gevolgen hebben voor Dexia.

Is er één politieke partij die een plan klaar heeft voor een begroting in evenwicht ? Dat is van Verhofstadt geleden... Op 2 na waren al zijn begrotingen in evenwicht.

Meent ge toch niet. Europa heeft alle begrotingen van Verhofstadt afgekeurd, of toch minstens ernstig bekritiseerd.
Allé de activa van pensioenfondsen inlijven, en deze als inkomsten boeken, was dan maar één van zijn trukken. En dan had Verhofstadt de conjunctuur nog mee.

Bob 18 juli 2012 13:25

Trouwens, er gaan nog ernstige tekorten, na de gemeenteraadsverkiezingen, aankomen.
En men zal weer de keuze hebben tussen besparingen en belastingen. En de vraag die moet gesteld worden is: welke partijen gaan voor besparingen, en welke voor belastingen ?

Athelas 18 juli 2012 13:36

Mensen die minder dan 2300 euro bruto verdienen, houden 15 euro per maand meer over. Is dit een grap ofzo? Nog wat meer communisme. Nooit wordt er iets gedaan ofwel voor iedereen, of de middenklasse.

Another Jack 18 juli 2012 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6227482)
Niks van, Jack zegt: goed begrotingswerk!

Natuurlijk dat!
Willen we echt advies inwinnen bij iemand die nog te lomp was om 2 bakstenen op mekaar te leggen?

Het Oosten 18 juli 2012 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6227386)
Goed begrotingswerk!

Over de 40 relancemaatregelen ben ik minder tervreden: ik had liever een paar globale en radicalere lastenverlagingen gezien dan weer een aantal nieuwe statuten en kleine versnipperde maatregeltjes.

Deze regering wordt precies met de dag beter. Tot spijt van wie het benijdt.

Xenophon 18 juli 2012 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6227591)
Natuurlijk dat!
Willen we echt advies inwinnen bij iemand die nog te lomp was om 2 bakstenen op mekaar te leggen?

Dat weet ik niet, over wie heb je het?

Amon_Re 18 juli 2012 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6227600)

Afspraak na oktober.

Athelas 18 juli 2012 14:12

Citaat:

Waarop ik antwoord: Slechter worden kon moeilijk he.

Waarop jij dan effektief met feiten afkomt waarom ze beter wordt... :

Bokkenreyder 18 juli 2012 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6227386)
Goed begrotingswerk!

40 maatregelen? Kaasschaaf dus! Niets structureels. Binnen drie maanden zijn ze terug aan het sukkelen.

Bokkenreyder 18 juli 2012 14:30

Citaat:

40 maatregelen? Kaasschaaf? goede regering? Ik heb daar een andere visie over.

ViveLaBelgique 18 juli 2012 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6227514)
Meent ge toch niet. Europa heeft alle begrotingen van Verhofstadt afgekeurd, of toch minstens ernstig bekritiseerd.
Allé de activa van pensioenfondsen inlijven, en deze als inkomsten boeken, was dan maar één van zijn trukken. En dan had Verhofstadt de conjunctuur nog mee.

Ierland heeft nadat ze een PIIGS land werden dezelfde soort maatregelen met pensioenfondsen doorgevoerd.

Er is een wereld van verschil tussen afkeuren en kritiek hebben. Er is trouwens geen enkele begroting van België ooit afgekeurd geweest, wel zijn er 2x rechtzettingen moeten gebeuren tijdens de 2 legislaturen van Verhofstadt.

Je mag altijd het tegendeel staven met bronnen. Dat Verhofstadt de conjunctuur mee had was niet zo na de dotcom crash en 9/11.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be