Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Influx van Vlaams Belangers in overwegend Turkse partij: te mijden bij coalitie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173759)

Distel 18 juli 2012 14:05

Influx van Vlaams Belangers in overwegend Turkse partij: te mijden bij coalitie?

Een overstap die procentueel wellicht veel groter is dan die van VBers naar de N-VA zorgt voor een ware influx bij deze overwegend Turkse lijst. Het is nu wachten op de N-VA bashers om deze lijst op dezelfde manier te gaan veroordelen.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ve...lder/1.1371842

Inhoud van het artikel:

Citaat:

Johan Bruijlands (53) stapte in juni nog op bij Vlaams Belang. "Ik kan niet tegen racisme", was toen zijn verklaring. Afgelopen vrijdag werd hij voorgesteld op de lijst van Sterk Heusden-Zolder, de partij van schepen Selahattin Özer. Op de lijst staan voornamelijk Turkse kandidaten.

"Ik ben geen racist, ik wil voor de mensen opkomen en niet voor de Vlamingen alleen", zegt Bruijlands aan onze redactie. Voormalig CD&V-Plus-schepen Selahattin Özer is tevreden met zijn nieuwe aanwinst. De partij weerlegt daarmee de kritiek dat het alleen met Turkse kandidaten naar de kiezer trekt. Iets wat Özer absoluut wilde vermijden.

"Vlaams Belang had ook veel goed standpunten", meent Bruijlands. "Maar ik weiger de hardere thema's te volgen." In het kielzog van de ex-Vlaams Belanger volgt ook zijn vrouw Marleen Bosmans nar Nieuw Heusden Zolder. Welke beweegreden heeft zij? "Ik weet het niet, vermoedelijk dezelfde als mij."

Partij voor iedereen of niet?
Lijsttrekker sprak eerder al de wens uit om een "centrumpartij" te worden. Bruijlands benadrukt de "belangrijke thema's" mobiliteit en integratie. "Maar ook ouderenzorg verliezen we niet uit het oog."

"Een groot deel van de bevolking is allochtoon, dus wij willen de partij zijn die er voor iedereen is", zegt Bruijlands.

Burgemeester Sonja Claes (CD&V-Plus) riep andere partijen in Heusden-Zolder al op om niet met Sterk Heusden Zolder te praten en een mogelijk samenwerkingsakkoord te sluiten. Zij beweert dat de partij "indruist tegen de integratie".

"De kloof tussen allochtonen en autochtonen wordt groter op deze manier", klinkt het bezorgd.

Amon_Re 18 juli 2012 14:10

lol

SDG 18 juli 2012 14:11

Eens een VB'er altijd een VB'er, zeker?

Schelfie 18 juli 2012 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6224359)
De Sterk Heusden Zolder is op gemeentelijk vlak volstrekt onbetrouwbaar. En nu met de grote influx van Blokkers wordt ze dat nog meer. Het antwoord is dus niet moeilijk. Maar goed, men moet dit gemeente per gemeente bekijken.

Tommm 18 juli 2012 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6227628)
Een overstap die procentueel wellicht veel groter is dan die van VBers naar de N-VA zorgt voor een ware influx bij deze overwegend Turkse lijst. Het is nu wachten op de N-VA bashers om deze lijst op dezelfde manier te gaan veroordelen.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ve...lder/1.1371842

Inhoud van het artikel:

Die Turkse lijst zie ik niet als een bedreiging voor de rust in België, wat kan het mij schelen?

born2bewild 18 juli 2012 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6227941)
Die Turkse lijst zie ik niet als een bedreiging voor de rust in België, wat kan het mij schelen?

wat kan het mij schelen dat het u wat kan schelen?

Tommm 18 juli 2012 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 6227953)

Wat kan het mij schelen dat het u wat kan schelen dat het mij wat kan schelen?

Schelfie 18 juli 2012 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 6227953)

Vroegen wij een mening van een lul als tomm? ;-)

vlijmscherp 18 juli 2012 16:48

Citaat:

wat moet ons België schelen?

djimi 18 juli 2012 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6228061)
wat moet ons België schelen?

Ik ga deze goeie vraag ook even stellen, maar dan wel een heel klein beetje anders geformuleerd:

WAT zou België ons MOETEN schelen, en WAAROM?

Distel 18 juli 2012 18:39

Citaat:

Welke rust? :lol:

peter1962 18 juli 2012 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6227956)
Vroegen wij een mening van een lul als tomm? ;-)

Je reageert hier op Tommm, en beledigt ten onrechte Tomm. Niet zo fraai. Niet vergeten dat we sinds heel kort nu nog een extra forumlid hebben, met de welluidende naam Tommmmmm

Kwestie van duidelijk te blijven.

vlijmscherp 19 juli 2012 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 6228309)
Ik ga deze goeie vraag ook even stellen, maar dan wel een heel klein beetje anders geformuleerd:

WAT zou België ons MOETEN schelen, en WAAROM?

jij bent zeker leerkracht Nederlands? ;-)

gertc 19 juli 2012 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6227628)
Burgemeester Sonja Claes (CD&V-Plus) riep andere partijen in Heusden-Zolder al op om niet met Sterk Heusden Zolder te praten en een mogelijk samenwerkingsakkoord te sluiten. Zij beweert dat de partij "indruist tegen de integratie".

Er mag niet samengewerkt worden met haar eigen schepen, omdat dat indruist tegen de integratie? En vorige keer kwam die schepen op haar eigen lijst, toen was er duidelijk geen enkel probleem met die samenwerking, of met die integratie 8O.

djimi 19 juli 2012 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6229128)
jij bent zeker leerkracht Nederlands? ;-)

In de eerste plaats een ambetanterik, zélfs - of misschien wel vooral - tijdens de vakantie(s) ;-)

SDG 19 juli 2012 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 6229451)
In de eerste plaats een ambetanterik, zélfs - of misschien wel vooral - tijdens de vakantie(s) ;-)

Het valt niet op dat het een kwakkelzomer is, dat je tijd - en zin - hebt om hier rond te hangen, nietwaar? :-)

Txiki 19 juli 2012 11:18

Citaat:

Ah zo. Welke partijen zijn voor jou geen bedreiging voor de rust in België? cd&v, sp.a en vld? Wel, dan is de strategie simpel voor het VB: z'n leden en mandatarissen naar die partijen sturen.

Amon_Re 19 juli 2012 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6229624)
Ah zo. Welke partijen zijn voor jou geen bedreiging voor de rust in België? cd&v, sp.a en vld? Wel, dan is de strategie simpel voor het VB: z'n leden en mandatarissen naar die partijen sturen.

Dat hebben ze al gedaan :D

Txiki 19 juli 2012 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6229628)
Dat hebben ze al gedaan :D

:cheer: heel politiek Vlaanderen extreem-rechts :cheer:
:cheer: extreem-rechtse federale regering :cheer:
:cheer: extreem-rechtse coalities overal :cheer:

boee :lol:

Bokkenreyder 19 juli 2012 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6229642)
:cheer: heel politiek Vlaanderen extreem-rechts :cheer:
:cheer: extreem-rechtse federale regering :cheer:
:cheer: extreem-rechtse coalities overal :cheer:

boee :lol:

Conclusie: links in Vlaanderen is dood? Zelfs rechts. Alle Vlamingen zijn extreem-rechts zelfs die van de PVDA en Groen.8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be