Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Aanvraag voor een nieuw subforum met bijhorende gebruikersgroep (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173764)

Koenraad Noël 18 juli 2012 16:35

Aanvraag voor een nieuw subforum met bijhorende gebruikersgroep

Gezien wat problemen met verstoring van draden, iets wat niet per se tegen het forumreglement is, zou ik een aanvraag willen indienen voor een nieuw subforum in de debatclub, enkel toegankelijk voor leden van een nieuwe gebruikersgroep, waarvan ik en enkele anderen naar mijn keuze aangesteld worden tot moderator.

Het forumreglement blijft van kracht in het speciale subforum, maar er wordt ook een speciaal subforumreglement ingevoerd, dat hieronder staat.

Het subforum linkt zich niet aan bepaalde ideologieën, maar heeft wel een aantal onderwerpen die liefst gemeden worden. Deelnemers van zoveel mogelijk verschillende ideologieën zijn wenselijk, indien de discussie niet verstoord wordt.

Citaat:

Subforumreglement
Het forumreglement blijft van kracht, dit reglement geldt enkel voor het subforum. Het subforum wordt geleid door de Koenraad Noël. Koenraad Noël behoudt zich het recht voor om de bevoegdheden aan hem gegeven ten volle te gebruiken, en om welke reden dan ook gebruikers uit te sluiten. Koenraad Noël is niet verantwoordelijk voor de geplaatste berichten.

De regels van het subforum worden gekoppeld aan overtredingen. Iedere overtreding levert een op. Een lid dat vijf sterren verzamelt, wordt uitgesloten. Deze uitsluiting is niet per se definitief, leden in kwestie kunnen weer toegelaten worden onder extra voorwaarden.

Het aantal sterren wordt in een draadje weergegeven, inclusief de reden waarom de ster in kwestie gegeven werd.

De lijst van overtredingen:
  • Onvermogen om vermeende feiten van bron te voorzien, en toch koppig blijven vasthouden aan dat "feit".
  • Pseudowetenschappelijke stellingen en samenzweringstheorieën.
  • Drogredenen

Leiden tot onmiddellijke uitsluiting:
  • Herhaaldelijk verstoren van draden.
  • Eindeloos gespam en getrol.

Te vermijden onderwerpen:
  • Immigratie, integratie en de vermeende gevaren van de Islam.
  • De kwestie Israël.
  • Flamingantisme, Belgicisme, Grootnederlandisme, ...
  • Het al dan niet nuttig zijn van een 'staat'.
  • Pseudowetenschap

Koenraad Noël behoudt zich het recht voor deze lijsten verder aan te vullen, mits aankondiging is een daarvoor bestemde draad. Indien nodig geacht kunnen deze aanpassingen ook retroactief werken, indien een bepaalde gebruiker de reden was voor deze aanvulling.
Met vriendelijke groet,
Koenraad Noël

Восход-1 18 juli 2012 16:49

De forummer die het voorstel doet kan rekenen op mijn steun, en een gunstig advies voor de moderatie inzake de noodzaak van het openen van zulk een subforum.

Een dergelijk subforum lijkt voor mij, na enige overpeinzing, meer dan een eendagsvlieg te zijn maar iets wat permanente meerwaarde kan leveren voor het forum.

Ik kan getuigen van het feit dat goede en interessante discussies die ik, de initiatiefnemende forummer, en enkele andere enthousiasten de laatste tijd trachten te voeren met als doel wederzijdse verrijking en distillatie van goed gedachtegoed, steevast worden verstoord door minder doordachte bijdragen die helaas niets bijdragen tot het onderwerp. Deze bijdragen zijn in hun aantal zodanig groot dat de originele discussie letterlijk verstoord wordt. De negeerfunctie is in deze niet nuttig daar wij wel kunnen negeren, maar andere forummers worden afgeleid door de irrelevante nevendebatten en waardoor goede bijdragen afgeschermd of gedissipeerd worden.

eno2 18 juli 2012 17:24

Er zijn al problemen genoeg met moderatie zonder er nog aan toe te voegen.

Marxmannetje 18 juli 2012 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6228027)
Gezien wat problemen met verstoring van draden, iets wat niet per se tegen het forumreglement is, zou ik een aanvraag willen indienen voor een nieuw subforum in de debatclub, enkel toegankelijk voor leden van een nieuwe gebruikersgroep, waarvan ik en enkele anderen naar mijn keuze aangesteld worden tot moderator.

Het forumreglement blijft van kracht in het speciale subforum, maar er wordt ook een speciaal subforumreglement ingevoerd, dat hieronder staat.

Het subforum linkt zich niet aan bepaalde ideologieën, maar heeft wel een aantal onderwerpen die liefst gemeden worden. Deelnemers van zoveel mogelijk verschillende ideologieën zijn wenselijk, indien de discussie niet verstoord wordt.

Met vriendelijke groet,
Koenraad Noël

Zeer goed idee en een mooi initiatief. Hopelijk dat dit in de toekomst in de praktijk gebracht zal worden. Ik steun dit volledig.

Vaandeldrager 18 juli 2012 20:15

Prima initiatief!

MaGNiFiCaT 18 juli 2012 20:16

Waarom niet gewoon een nieuw forum beginnen. Nu willen jullie een forum binnen een forum, klinkt wat vreemd.

Op zich heb ik er geen probleem mee; waar ik wel problemen mee heb is dat die aangestelde moderatoren dan wel aan de persoonlijke info van alle forummers kunnen geraken.

Dus zou ik voorstellen: voordat dit subforum er komt, wil ik in de mogelijkheid zijn mijn account volledig te deleten.

Koenraad Noël 18 juli 2012 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6228501)
Op zich heb ik er geen probleem mee; waar ik wel problemen mee heb is dat die aangestelde moderatoren dan wel aan de persoonlijke info van alle forummers kunnen geraken.

Waarom zou ik dat kunnen? Pelgrim, Praetorian en C uit W hebben momenteel al dezelfde permissies.

Enige nadeel zal zijn dat je me niet op een negeerlijst kunt zwieren. ;-)

MaGNiFiCaT 18 juli 2012 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6228515)
Waarom zou ik dat kunnen? Pelgrim, Praetorian en C uit W hebben momenteel al dezelfde permissies.

Ik dacht dat moderatoren aan alle info van de forummers kunnen? Daarmee dat ik niet graag zie dat er veel moderatoren bijkomen.

Ik heb niet de gewoonte de negeerlijst te gebruiken.;-)

Koenraad Noël 18 juli 2012 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6228529)
Ik dacht dat moderatoren aan alle info van de forummers kunnen? Daarmee dat ik niet graag zie dat er veel moderatoren bijkomen.

Ik heb niet de gewoonte de negeerlijst te gebruiken.;-)

Ik zou enkel bevoegdheid hebben over het subforum in kwestie. De "moderators" zijn in forumtermen eigenlijk 'super moderators".

eno2 18 juli 2012 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6228515)

Ah vandaar dat Pelgrim onaantastbaar is...

Koenraad Noël 18 juli 2012 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6228552)
Ah vandaar dat Pelgrim onaantastbaar is...

Onaantastbaar? Hij is niet meer actief, wat voor een last kan je nu van hem hebben?

eno2 18 juli 2012 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6228553)
Onaantastbaar? Hij is niet meer actief, wat voor een last kan je nu van hem hebben?

(eerst van Pelgrim en daarna) ...Van zijn agressieve dubbelnick

Koenraad Noël 18 juli 2012 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6228557)
Van zijn agressieve dubbelnick

Als hij een dubbelnick heeft is dat een zaak tussen hem en de moderatie, aangezien de moderatie het dus tolereert. Problemen kunnen gemeld worden via het rode driehoekje.

eno2 18 juli 2012 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6228561)
Als hij een dubbelnick heeft is dat een zaak tussen hem en de moderatie, aangezien de moderatie het dus tolereert. Problemen kunnen gemeld worden via het rode driehoekje.

Ik ga over dat versleten tema niet terug beginnen doorzagen hier

Koenraad Noël 18 juli 2012 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6228563)
Ik ga over dat versleten tema niet terug beginnen doorzagen hier

Maar je bent er toch over begonnen? :?

MaGNiFiCaT 18 juli 2012 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6228533)
Ik zou enkel bevoegdheid hebben over het subforum in kwestie. De "moderators" zijn in forumtermen eigenlijk 'super moderators".

Ik vind de gedachte vies dat iemand als pakweg Pelgrim aan mijn gegevens zouden kunnen.

Koenraad Noël 18 juli 2012 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6228576)
Ik vind de gedachte vies dat iemand als pakweg Pelgrim aan mijn gegevens zouden kunnen.

Hij kan dat niet.

Kasumi 18 juli 2012 22:11

Maakt uw eigen forum, met uw regels, nodig iedereen uit en klaar.

Waarom moeilijk doen?

Koenraad Noël 18 juli 2012 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6228763)

Waarom moeilijk doen?

D�*t is moeilijk doen.

SDX 18 juli 2012 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6228763)

Waarom moeilijk doen?

Hoe zit 't eigenlijk met dat van jou, dat achterhoekje van je?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be