Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Voedseltopic (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173787)

Marxmannetje 19 juli 2012 10:33

Voedseltopic

Discussiëren over Gentse waterzooi en andere lekkere gerechten uit de Vlaamse, Italiaanse, Spaanse,... keuken :-D

Koenraad Noël 19 juli 2012 10:41

Zonder de discussie echt in gang te brengen? :|

Bon, enkele stellingen om te beginnen:
  • Fastfood is ranzig.
  • Een simpele steak met friet kan hemels smaken indien goed bereid.
  • De Nederlandse keuken is minder goed dan de Belgisch-Franse keuken.
  • Preparé is lekker, zeker met gesneden ajuin erbij.

eno2 19 juli 2012 10:44

Eeen vriend van mij werd miljonair met fastfood, eens dat satirisch gedichtje opzoeken dat ik op hem gemaakt heb.

Marxmannetje 19 juli 2012 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6229506)
Zonder de discussie echt in gang te brengen? :|

Ik zal beginnen met iets wat ik meemaakte

> Eerste keer dat ik sushi eet
> Bestel iets zomaar: pikante krab met zalm of zo
> Zit daar iets groens bij in een appart kommetje, lijkt op kauwgom
> Eet het op
> Super pikant
> Het is alsof mijn keel opeens dicht gaat
> Ik krijg geen lucht
> Spuw het uit
> 'T ging om een klein stukje wasabi

En wie heeft er al eens eiwit shakes gedronken?

Eiwit shakes zijn voornamelijk bedoeld voor een snellere recuperatie. Wat wel kan is dat je een massgainer neemt waar eiwitten inzitten, maar dat gaat dan gepaard met andere voedingsstoffen die ervoor zorgen dat je bijkomt.

Wil je gemakkelijk en goedkoop bijkomen? Eet gewoon tot je niet meer kan, elke maaltijd. Het vraagt karakter, vaak heb ik ook écht geen zin om me vol te stampen, maar als je je doel wil bereiken.. Meer dan 3x/dag eten is ook aangeraden.

Koenraad Noël 19 juli 2012 10:47

Waarom zou je bij willen komen? :|

NieuwNoors 19 juli 2012 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 6229530)
Ik zal beginnen met iets wat ik meemaakte

> Eerste keer dat ik sushi eet
> Bestel iets zomaar: pikante krab met zalm of zo
> Zit daar iets groens bij in een appart kommetje, lijkt op kauwgom
> Eet het op
> Super pikant
> Het is alsof mijn keel opeens dicht gaat
> Ik krijg geen lucht
> Spuw het uit
> 'T ging om een klein stukje wasabi

En wie heeft er al eens eiwit shakes gedronken?

Eiwit shakes zijn voornamelijk bedoeld voor een snellere recuperatie. Wat wel kan is dat je een massgainer neemt waar eiwitten inzitten, maar dat gaat dan gepaard met andere voedingsstoffen die ervoor zorgen dat je bijkomt.

Wil je gemakkelijk en goedkoop bijkomen? Eet gewoon tot je niet meer kan, elke maaltijd. Het vraagt karakter, vaak heb ik ook écht geen zin om me vol te stampen, maar als je je doel wil bereiken.. Meer dan 3x/dag eten is ook aangeraden.

Ik benijd mensen die willen bijkomen.:-) Echt eh. Bij mij is't omgekeerd: zou graag 5 kg kwijtspelen maar het lukt niet. :evil:

NieuwNoors 19 juli 2012 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6229539)

Mss omdat hij zichzelf te mager vindt?

Sheyema 19 juli 2012 10:53

Zou er graag enkele kwijtraken!!
Vanavond eens het boek : "het pronokal-dieet" beginnen lezen.

Marxmannetje 19 juli 2012 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6229539)

Neeje maar mijn ma vind zichzelf veel te mager omdat ze kei veel moet gaan werken.

NieuwNoors 19 juli 2012 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 6229561)
Neeje maar mijn ma vind zichzelf veel te mager omdat ze kei veel moet gaan werken.

Kan jij dan niet wat meer helpen in het huishouden? Zo kan je mama na haar werkuren wat rusten. ;-)

Marxmannetje 19 juli 2012 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6229570)
Kan jij dan niet wat meer helpen in het huishouden? Zo kan je mama na haar werkuren wat rusten. ;-)

Doe ik al. Onlangs nog heel boven gestofzuigd zonder dat ze het vroeg of voor er te betalen.

NieuwNoors 19 juli 2012 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 6229575)
Doe ik al. Onlangs nog heel boven gestofzuigd zonder dat ze het vroeg of voor er te betalen.

Goed zo!!!! Maar ervoor betalen? Ik heb nooit mijn kinderen betaald om mee te helpen hoor. Je woont daar toch ook? Maakt het dus mee rommelig/stoffig eh.

eno2 19 juli 2012 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6229582)
Goed zo!!!! Maar ervoor betalen? Ik heb nooit mijn kinderen betaald om mee te helpen hoor. Je woont daar toch ook? Maakt het dus mee rommelig/stoffig eh.

Betalen... de jeugd van tegenwoordig:roll:

Koenraad Noël 19 juli 2012 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6229619)
Betalen... de jeugd van tegenwoordig:roll:

Ik vroeg zelfs geen zakgeld. :-P

NieuwNoors 19 juli 2012 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6229626)
Ik vroeg zelfs geen zakgeld. :-P

Maar je kreeg het wel?

Koenraad Noël 19 juli 2012 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6229646)
Maar je kreeg het wel?

Nee.

SDX 19 juli 2012 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 6229575)

Door jezelf vol te stouwen tot je echt niet meer kan is ècht geen goed idee om aan te komen.

Gezond aankomen in gewicht

1. Eet meer proteïnen (eiwitten) – Gezonde bronnen van eiwitten zonder verzadige vetten zijn bijvoorbeeld vis (zalm, tonijn) en gevogelte (kip, kalkoen). Daarnaast kun je Whey eiwitten eten in de vorm van shakes. Deze eiwitshakes bevatten veel calorieën en zijn ideaal om gewicht aan te komen.

2. Eet vaker verspreidt over de dag – Er is een maximum aan wat je per maaltijd kunt eten. Zeker als je tenger bent, dan zit je sneller vol dan andere mensen met een grof postuur. Eet daarom in plaats van drie keer op een dag, vijf of zes keer.

3. Doe aan krachttraining – Krachttraining zorgt voor meer spiermassa, en voor een gezonde balans tussen je gewicht en je lengte. Bovendien is het hebben van een redelijke hoeveelheid spiermassa gezond voor je lichaam. Helemaal als je gezond wilt aankomen, dan zit je sowieso niet te wachten op ongezond vet. Zorg er wel voor dat je extra veel eiwitten eet om de spieren te voorzien van voedingsstoffen.

NieuwNoors 19 juli 2012 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6229649)
Nee.

:-(
Ik kreeg wel zakgeld, maar moest ook meehelpen in't huishouden. Samen met mijn broer en zus. Onze slaapkamer moesten wij in't weekend afstoffen, stofzuigen en dweilen. En om de beurt -mijn zus en ik- ''s avonds den afwas doen. Mijn broer niet; die moest meehelpen de tuin te onderhouden. Of hout hakken voor de stoof. Jaloers dat ik op hem was! :-)
Ik vond het oneerlijk dat hij nooit moest afwassen.

eno2 19 juli 2012 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6229649)
Nee.

Alléz8O

eno2 19 juli 2012 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6229669)
:-(
Ik kreeg wel zakgeld, maar moest ook meehelpen in't huishouden. Samen met mijn broer en zus. Onze slaapkamer moesten wij in't weekend afstoffen, stofzuigen en dweilen. En om de beurt -mijn zus en ik- ''s avonds den afwas doen. Mijn broer niet; die moest meehelpen de tuin te onderhouden. Of hout hakken voor de stoof. Jaloers dat ik op hem was! :-)
Ik vond het oneerlijk dat hij nooit moest afwassen.

vrouwenwerk

Met twee vrouwen als opvoedsters heb ik nooit een poot uitgestoken in 't huishouden... tot ik trouwde:-(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be