![]() |
Voedseltopic
Discussiëren over Gentse waterzooi en andere lekkere gerechten uit de Vlaamse, Italiaanse, Spaanse,... keuken :-D
|
Zonder de discussie echt in gang te brengen? :|
Bon, enkele stellingen om te beginnen:
|
Eeen vriend van mij werd miljonair met fastfood, eens dat satirisch gedichtje opzoeken dat ik op hem gemaakt heb.
|
Citaat:
> Eerste keer dat ik sushi eet > Bestel iets zomaar: pikante krab met zalm of zo > Zit daar iets groens bij in een appart kommetje, lijkt op kauwgom > Eet het op > Super pikant > Het is alsof mijn keel opeens dicht gaat > Ik krijg geen lucht > Spuw het uit > 'T ging om een klein stukje wasabi En wie heeft er al eens eiwit shakes gedronken? Eiwit shakes zijn voornamelijk bedoeld voor een snellere recuperatie. Wat wel kan is dat je een massgainer neemt waar eiwitten inzitten, maar dat gaat dan gepaard met andere voedingsstoffen die ervoor zorgen dat je bijkomt. Wil je gemakkelijk en goedkoop bijkomen? Eet gewoon tot je niet meer kan, elke maaltijd. Het vraagt karakter, vaak heb ik ook écht geen zin om me vol te stampen, maar als je je doel wil bereiken.. Meer dan 3x/dag eten is ook aangeraden. |
Waarom zou je bij willen komen? :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zou er graag enkele kwijtraken!!
Vanavond eens het boek : "het pronokal-dieet" beginnen lezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gezond aankomen in gewicht 1. Eet meer proteïnen (eiwitten) – Gezonde bronnen van eiwitten zonder verzadige vetten zijn bijvoorbeeld vis (zalm, tonijn) en gevogelte (kip, kalkoen). Daarnaast kun je Whey eiwitten eten in de vorm van shakes. Deze eiwitshakes bevatten veel calorieën en zijn ideaal om gewicht aan te komen. 2. Eet vaker verspreidt over de dag – Er is een maximum aan wat je per maaltijd kunt eten. Zeker als je tenger bent, dan zit je sneller vol dan andere mensen met een grof postuur. Eet daarom in plaats van drie keer op een dag, vijf of zes keer. 3. Doe aan krachttraining – Krachttraining zorgt voor meer spiermassa, en voor een gezonde balans tussen je gewicht en je lengte. Bovendien is het hebben van een redelijke hoeveelheid spiermassa gezond voor je lichaam. Helemaal als je gezond wilt aankomen, dan zit je sowieso niet te wachten op ongezond vet. Zorg er wel voor dat je extra veel eiwitten eet om de spieren te voorzien van voedingsstoffen. |
Citaat:
Ik kreeg wel zakgeld, maar moest ook meehelpen in't huishouden. Samen met mijn broer en zus. Onze slaapkamer moesten wij in't weekend afstoffen, stofzuigen en dweilen. En om de beurt -mijn zus en ik- ''s avonds den afwas doen. Mijn broer niet; die moest meehelpen de tuin te onderhouden. Of hout hakken voor de stoof. Jaloers dat ik op hem was! :-) Ik vond het oneerlijk dat hij nooit moest afwassen. |
Citaat:
|
Citaat:
Met twee vrouwen als opvoedsters heb ik nooit een poot uitgestoken in 't huishouden... tot ik trouwde:-( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be