![]() |
Hoe gezond vermageren?
De laatste 2 maanden ben ik enkele kilo's aangekomen.
Welke tips hebben jullie om op een gezonde manier vlug enkele kilo's kwijt te geraken? |
|
Is het niet best om zo veel mogelijk water te drinken?
|
Echt diëten is vaak slechtst idee.
Beginnen gezond eten is op zich al slankmakend met ons decadent patroon. - Geen snoep - Veel doorslapen, geen kleine tukjes. - Regelmatig voedingspatroon (3 + 2) x per dag - Niet continu "alles in één" op je bord leggen: klassieke "vleesje patatje groentje" is typische winterkost uit de ijstijden. - weinig vet, suiker en (zeker) alcohol combineren Ik heb suiker persoonlijk altijd erger gezien dan vet en dat blijkt niet zo dom. |
citroensapkuurtje en 2 keer per 1500 meter gaan zwemmen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De vriend van mijn dochter dronk gemakkelijk 3l frisdrank/dag. Sedert 2 maanden heeft hij dat vervangen door water. Niks veranderd aan z'n eetgewoonten maar hij is wel 6kg kwijt! |
Citaat:
Begin niet met van die 'wonderdiëten' uit de wijvenboekskes, het enige wat je moet doen is minder calorieën opnemen via voedsel dan je verbrandt.
Wat je eet moet je zelf maar uitmaken. Hoe gezonder hoe beter natuurlijk, maar in principe zou je van McDonalds kunnen leven en toch gewicht verliezen zolang je onder het vooropgestelde aantal cals blijft. |
Citaat:
|
Mijn BMI is hopeloos geworden, nu ik al 4 jaar aan krachttraining doe, naast lopen, zwemmen en hapkido8O
|
Ik moet toegeven dat ik de laatste 6 maanden redelijk goed mijn best gedaan heb qua alcoholconsumptie. In weekdagen drink ik nauwelijks tot geen alcohol. In het weekend durft dit oplopen tot enkele glaasjes aperitief (pineau de charentes) en een fles witte wijn per avond.
Qua suikerverbruik zit ik ook veel te hoog: ik at bijna dagelijks een grote portie ijscrème ( 3 tot 4 bollen) De alcohol heb ik nu verbannen en de suikers beperk ik nu ook. Ik ga ook proberen wat meer beweging in mijn dagelijks leven te introduceren. |
Ga sporten en matig de alcohol. Ge zult rap vermageren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Eat less, move more.
Yes, it's really that simple. Heeft u geen hond? Of uw buurman ofzo? Ga met dat beest twee keer/dag een grote wandeling maken een week of twee en ik garandeer u 10kg minder. |
Citaat:
Ik heb 14 kilo overwicht BMI 29,3 Momenteel 95 kg als krachtsporter bij 1 meter 80 en doe elke dag een uur beweging lopen zwemmen bodybuilding hapkido elk twee uur per week ongeveer. Ik vermager alleen als ik geen krachtsport doe of laat vallen. http://bmi-berekenen.be/bmi-berekenen.html# |
Ik zie in één van de antwoorden staan: "veel doorslapen"
Kan iemand het verband verklaren? |
Voor de goede orde: ik weeg 86,2 kg voor ongeveer 1,76 meter lengte
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be