Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "Staatshervorming is feestje waar men viert dat Vlamingen alles moeten betalen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173795)

Antoon 19 juli 2012 13:47

"Staatshervorming is feestje waar men viert dat Vlamingen alles moeten betalen"

Citaat:

De ondertekening van de akkoorden over het eerste luik van de staatshervorming komt voor Kamerlid Ben Weyts neer op "een feestje waar gevierd wordt dat de Vlamingen alles moeten betalen". Hij hekelt bovendien dat de regering blijkbaar veel show nodig heeft, tot en met de koning toe, om de Vlamingen te overtuigen van de akkoorden.

Weyts is ervan overtuigd dat de inhoud van de akkoorden de Vlamingen niet zal kunnen overtuigen. "Een lading Vlaamse toegevingen en een grote zak Vlaams geld in ruil voor méér communautaire problemen in plaats van minder. Weinigen vinden zoiets een goede deal", stelt het Kamerlid. "Of het dan zal lukken door er veel show en de koning tegen aan te gooien? Ik heb zo mijn twijfels", besluit Weyts.
Ik kan de man alleen maar gelijk geven.

Tommm 19 juli 2012 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6229998)
Ik kan de man alleen maar gelijk geven.

Allez, nog maar eens een draadje waar Vlaamsnationalisten schuimbekkend in kinderlijke sloganeske taal staan te roepen hoe verschikkelijk het wel is om Vlaming te zijn.

Another Jack 19 juli 2012 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6230002)
Allez, nog maar eens een draadje waar Vlaamsnationalisten schuimbekkend in kinderlijke sloganeske taal staan te roepen hoe verschikkelijk het wel is om Vlaming te zijn.

In Ben Weyts zijn geval wil ik daar begrip voor opbrengen.

Amon_Re 19 juli 2012 13:50

Citaat:

Lost dit BHV akkoord de schending van het gelijkheidsprincipe op? JA of NEE?

Xenophon 19 juli 2012 13:58

Citaat:

Enige overdrijving is u totaal niet vreemd zie ik, tenslotte zegt de man gewoon kalm de waarheid.

Je bent precies in de leer geweest bij Goebbels.

Another Jack 19 juli 2012 14:03

Moest Ben Weyts in Groenland geboren zijn, was hij nu een verongelijkte Inuït.

Athelas 19 juli 2012 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6230011)

Ik zal de vraag antwoorden want velen gaan blijkbaar gaarne mee in de goed nieuws show van de regering: neen, absoluut niet. Degenen die denken dat de problemen in de rand met de 'splitsing' van BHV opgelost zijn, zijn er ook aan voor de moeite. Integendeel zelfs: ik denk dat deze toegevingen een pak meer invloed gaan hebben dan dat BHV had. De hele burgemeester kwestie wordt nog tien keer erger. Je zal maar in in de zes wonen.

Xenophon 19 juli 2012 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6230045)

Ben je je nieuwe standup comedy act aan het inoefenen Jack?

Zeg toch je job nog maar niet op. :D

vlijmscherp 19 juli 2012 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6230045)

waw, dit moet zo ongeveer de meest inhoudelijke post zijn van dit forum 8O

Athelas 19 juli 2012 14:05

Citaat:

Uiteraard is het niet verschrikkelijk om Vlaming te zijn. We wonen goed, we hebben een goed leven, zeker in vergelijking met vele anderen. Maar wilt dat zeggen dat onze problemen bijgevolg een overdrijving zijn omdat andere mensen andere en ergere problemen hebben?

Another Jack 19 juli 2012 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6230051)
Ben je je nieuwe standup comedy act aan het inoefenen Jack?

Zeg toch je job nog maar niet op. :D

Nee joh!
Nog maar net veranderd..

Xenophon 19 juli 2012 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6230111)
Nee joh!
Nog maar net veranderd..

Ah ok, wat doe je misschien?

Another Jack 19 juli 2012 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6230113)
Ah ok, wat doe je misschien?

Xeno,
Dat zou niet verstandig zijn dit hier te zeggen.
Stel u voor dat men mij dan niet meer voor boefer zou uitmaken.
Zouden de mensen dat hier wel pikken, dat de karikatuur van boefer Jack niet klopt??

ViveLaBelgique 19 juli 2012 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6230011)

Welk gelijkheidsprincipe ?

ViveLaBelgique 19 juli 2012 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6230053)
Uiteraard is het niet verschrikkelijk om Vlaming te zijn. We wonen goed, we hebben een goed leven, zeker in vergelijking met vele anderen. Maar wilt dat zeggen dat onze problemen bijgevolg een overdrijving zijn omdat andere mensen andere en ergere problemen hebben?

Inderdaad.

ViveLaBelgique 19 juli 2012 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6230048)
Ik zal de vraag antwoorden want velen gaan blijkbaar gaarne mee in de goed nieuws show van de regering: neen, absoluut niet. Degenen die denken dat de problemen in de rand met de 'splitsing' van BHV opgelost zijn, zijn er ook aan voor de moeite. Integendeel zelfs: ik denk dat deze toegevingen een pak meer invloed gaan hebben dan dat BHV had. De hele burgemeester kwestie wordt nog tien keer erger. Je zal maar in in de zes wonen.

Heb jij het geluk om "in de zes" te wonen ?

GZV 19 juli 2012 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6230137)

volgens wikipedia

Het gelijkheidsbeginsel is een algemeen principe dat iedere burger (wettelijk) gelijke rechten en een gelijke behandeling in gelijke gevallen toekent. Het gelijkheidsbeginsel kan gerekend worden tot de gelijkheidsrechten onder de grondrechten en/of mensenrechten en is vastgelegd in veel internationale verdragen. Het beginsel heeft met name betrekking op gelijke behandeling ongeacht godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, nationaliteit, hetero- of homoseksuele gerichtheid of burgerlijke staat.

Antoon 19 juli 2012 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6230053)

En wilt dat dan zeggen dat we niet mogen wensen dat de transfers van onze miljarden naar de Walen en hun koning moet stoppen? Of dat we niet mogen vragen om ons gerust te laten met hun franstalig geknoei en arrogantie?
Om onze voorspoed te garanderen moeten we van die Walen af. Zo simpel is het. Is dat dan verboden?

Xenophon 19 juli 2012 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6230123)
Xeno,
Dat zou niet verstandig zijn dit hier te zeggen.
Stel u voor dat men mij dan niet meer voor boefer zou uitmaken.
Zouden de mensen dat hier wel pikken, dat de karikatuur van boefer Jack niet klopt??

Tja, dat is voorwaar een echt dilemma.

Ik persoonlijk stel mij je altijd voor als woeste doch elegante krijger in je op maat gemaakte uniform. De onversaagde leider die in alles en altijd het voorbeeld geeft, diegene die stijl Waffen-SS als eerste uit de loopgraaf springt en voor de manschappen uit diezelfde loopgraaf zijn kunnen klimmen reeds veertien vijanden zonder genade aan de bajonet geregen heeft.

Maar, ik kan verkeerd zijn natuurlijk.

Amon_Re 19 juli 2012 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6230137)

8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be