Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe gezond verdikken? (Veel moeilijker dan gezond vermageren) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173800)

C2C 19 juli 2012 15:58

Hoe gezond verdikken? (Veel moeilijker dan gezond vermageren)

Ik deed net de test "where do you rank on the global fatness scale"?

Blijkt dat ik helemaal onderaan bengel, als een gemiddelde inwoner van Eritrea, met mijn BMI van 18.5.

-De gemiddelde Belgische man van mijn leeftijd heeft een BMI van 25.93... (te vet dus).
-Ik ben magerder dan 98% van de mannen in mijn leeftijdscategorie in België
-Ik ben magerder dan 88% van alle mannen in mijn leeftijdscategorie in de wereld.

Doe zelf zeker ook eens deze ludieke test:

Where are you on the global fat scale?
http://www.bbc.co.uk/news/health-18770328

Mijn vraag: hoe kan ik gezond verdikken?

Gezond vermageren is niet moeilijk: gewoon alle ongezonde voeding achterwege laten. Maar gezond verdikken? Meer vet eten, meer vlees, meer suiker? Da's bezwaarlijk gezond te noemen.

Steben 19 juli 2012 16:37

Het is onmogelijk.
Mijn gewicht kan ook enkel omlaag als ik er niet op let :-(
gezien de situatie in onze maatschappij nu moet iedereen daar zot om lachen, dat zal je misschien kennen dat gevoel.

Je hebt eigenlijk nog goede genen, niet beschaamd zijn. Uw hart dankt u.
Ik word ook bijna nooit bruin, en dan zeg ik: ik ben ook gewoon niet beschaamd blank te zijn.

Vigilante VL 19 juli 2012 16:43

Ipv. van duursporten en cardio, power training doen. Wafels eten, van die grotte, dikke suiker wafels van Belsy of hoe heet die smeerlapperij. Pannenkoeken bakken en er bollen ijs en chocolade over gooien. Gewonnen brood eten 's morgens ipv witte sponzen met choco etc...

Xenophon 19 juli 2012 17:09

Stoppen met speed snuiven.

Demper 19 juli 2012 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6230490)
Stoppen met speed snuiven.

Ja, dat vergeten veel mensen.

Scherven A. Mok 19 juli 2012 17:19

Volgens mij klopt die test niet.

ik kom uit op bmi 0; 2 x 100% lager en ook uit Eritrea ...

Everytime 19 juli 2012 17:21

Margriet Hermans weet er alles over.;-)

MaGNiFiCaT 19 juli 2012 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6230342)

Blijkt dat ik helemaal onderaan bengel, als een gemiddelde inwoner van Eritrea, met mijn BMI van 18.5.

-De gemiddelde Belgische man van mijn leeftijd heeft een BMI van 25.93... (te vet dus).
-Ik ben magerder dan 88% van alle mannen in mijn leeftijdscategorie in de wereld.

Gezond vermageren is niet moeilijk: gewoon alle ongezonde voeding achterwege laten. Maar gezond verdikken? Meer vet eten, meer vlees, meer suiker? Da's bezwaarlijk gezond te noemen.

Mijn bmi is ook onder de 20, en ik zou ook graag wat zwaarder worden. Meer eten -gezond welteverstaan- in combinatie van veel sport.

Ik eet niet veel en ik sport niet veel, geen wonder dat ik erg slank blijf.

Xenophon 19 juli 2012 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6230585)
Mijn bmi is ook onder de 20, en ik zou ook graag wat zwaarder worden. Meer eten -gezond welteverstaan- in combinatie van veel sport.

Onder de twintig? Je bent dan een levend geraamte?

MaGNiFiCaT 19 juli 2012 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6230588)

19 komma zoveel, 2 jaar geleden. En ik ben intussen niets bijgekomen.
Om van levend geraamte te spreken is wat overdreven me dunkt.

Scherven A. Mok 19 juli 2012 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6230588)

Fabiola 8O

MaGNiFiCaT 19 juli 2012 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6230585)

Verkeerd omschreven: ik wil niet zwaarder worden, wel wat meer gespierd. Niet dat ik nu niet gespierd ben, maar ik wil nog meer gespierd worden. Maar wel op een gezonde manier, dus geen drankjes en poedertjes ed.

mkb 19 juli 2012 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6230599)
Verkeerd omschreven: ik wil niet zwaarder worden, wel wat meer gespierd. Niet dat ik nu niet gespierd ben, maar ik wil nog meer gespierd worden. Maar wel op een gezonde manier, dus geen drankjes en poedertjes ed.

Proteïne poeder is niet ongezond.

NieuwNoors 19 juli 2012 18:34

Niet teveel aan je voeding veranderen: mss sommige dingen vervangen. Bv halfvolle melk door volle melk. Margarine door hoeveboter, magere plattekaas/yoghurt door volle enz.

C2C 19 juli 2012 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 6230411)
Het is onmogelijk.
Mijn gewicht kan ook enkel omlaag als ik er niet op let :-(
gezien de situatie in onze maatschappij nu moet iedereen daar zot om lachen, dat zal je misschien kennen dat gevoel.

Absoluut, wanneer ik doodserieus aan een tafel zeg dat ik nooit bijkom als ik veel eet, vindt men dat een ambetante opmerking. Maar ik zit er echt mee. Ik kan 5 kilo spaghetti bolognèse met een blok kaas van 2kg eten zonder een gram bij te komen.

Zeer vervelend.

Ben er nog altijd niet uit hoe ik dat kan veranderen.

Vroeger was ik slank maar tenminste gespierd. Nu zijn zelfs de spieren er een beetje af.

C2C 19 juli 2012 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6230647)
Niet teveel aan je voeding veranderen: mss sommige dingen vervangen. Bv halfvolle melk door volle melk. Margarine door hoeveboter, magere plattekaas/yoghurt door volle enz.

Goed scenario.

From_Vlaanderen 19 juli 2012 20:04

Ik moet niet verdikken dat sleur ik allemaal mee.
Ne collega zei van de maand tegen mij. Awel en in mijne nieuwe audi daar zit een carbon dashbord in, das lichter.

"Ah, dan kunde weer wa kilo's in u pens steken voor dattem overlaten is makker;)"

Mitgard 19 juli 2012 20:05

Ik hoef helemaal niet te verdikken.
Jaloers dat mensen daarvoor op mij zijn, ge hebt daar geen gedacht van.

eno2 19 juli 2012 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6230342)

Drie keer per week bodybuilding doen, zoals ik (15 kilo bij, van 80 naar 95 kilo op 4 jaar tijd, allemaal spieren)

From_Vlaanderen 19 juli 2012 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6230859)
Drie keer per week bodybuilding doen, zoals ik (15 kilo bij, van 80 naar 95 kilo op 4 jaar tijd, allemaal spieren)

Da is ni gezond.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be