![]() |
Hoe zit het met uw afrekening van de fiscus
De fiscus werkt in elk geval een stuk sneller dan vroeger. Ik heb zonet mijn afrekening gekregen en krijg in september al terug, en een mooi bedrag zelf.
Hoe zit het bij jullie? |
De fiscus? Wie is dat, misschien?
|
Nog niet ingediend (boekhouder) maar volgens een simulatie betaal ik €1500 bij. Erg vreemd, nog nooit voorgehad. Ergens iets misgelopen met mijn bedrijfsvoorheffing vermoed ik.
|
ergens is mijn blijheid dat ik geld terugkrijg niet echt juist hé. Ik heb een jaar bank gespeeld voor de overheid zonder dat ik intrest op mijn geld krijg
|
Volgens tax on web moeten we 5500 terugkrijgen, maar nog geen afrekening gekregen. De afgelopen jaren kregen we ons geld terug ergens in november.
|
Tax on web: zo'n 6 euro bij te betalen.
|
Ik krijg héél veél terug.
Maar ik heb dan ook héél véél reële beroepskosten :( |
We hebben elke maand €300 geleend aan de staat, kosteloos. Is dat geen burgerzin?
De grap hiervan is wel dat we dat geld gaan gebruiken om het jaar erop nog meer geld aan de staat te lenen. |
Ik heb nog geen afrekening ontvangen. Maar meestal is't toch gene vette: de laatste jaren tussen de 400 en de 600 euro teruggekregen. :evil:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb ik geen problemen mee.
Ik doe al 8 jaar geen aangifte meer. ;-) |
Nog geen aangifte gedaan. Gebeurt via boekhouder dus we hebben nog tijd.
Normaal (de laatste 10 jaar) trekken wij tussen de 1500 en 3000 euro terug. Meestal komt dat in januari, februari. |
Citaat:
Eigenlijk schandelijk. Feitelijk zou je je hooguit een €1000-€1500 naast de uiteindelijke personenbelasting mogen zitten bij de bedrijfsvoorheffing. Goed, de intresten zijn niet hoog, maar je derft toch een €80-€100 op jaarbasis met dat bedrag. |
Citaat:
|
Ik moet € 8,00 bijbetalen...
|
De fiscus verwacht twee record inkomsten van mij, van mij mijzelf én van mijn bedrijf.
Enigszins verontrustend daarbij is : in beide gevallen zal het tijdig ophoesten van het verschuldigde bedrag niet probleemloos zijn. |
Ik trek meer dan 1.200 € terug. :) Mijn vader trekt meer dan 4.000 € terug. Danku zonnepanelen, pensioensparen, win-winlening en zelfstandig bijberoep.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be