Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Opgeroepen voor verhoor? Stuur je kat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173850)

Amon_Re 20 juli 2012 12:09

Opgeroepen voor verhoor? Stuur je kat

Blijkbaar kan je tegenwoordig zo'n oproep doodleuk negeren:
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...dervraagd.aspx

Citaat:

Milquet zegde dat de Brusselse politie haar al herhaalde malen heeft opgeroepen voor verhoor. "Maar tot op heden is ze daar nog niet op ingegaan. De politie wacht nu op instructies van het Brussels parket. Wel kreeg ze al een proces-verbaal voor het dragen van de nikab bezorgd en heeft ze nu 14 dagen de tijd om in beroep te gaan", zo luidde het.

Zenit 20 juli 2012 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6232067)

Die criminele is er één met beschermd kenmerk (de islam). Die moet je met pincetjes aanâkken of het CGKR steigert. Touche pas aan het kiesvee van de sossen.

Xenophon 20 juli 2012 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6232067)

Uiteraard moet je daar niet op in gaan, het staat er trouwens duidelijk op vermeld dat men niet verplicht is van daar op te reageren.

Men moet weten wat men wil, als men een vrijblijvend verzoek stuurt, dan moet je niet doen alsof men een misdaad pleegt als er niet op gereageerd wordt.

Amon_Re 20 juli 2012 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6232276)
Uiteraard moet je daar niet op in gaan, het staat er trouwens duidelijk op vermeld dat men niet verplicht is van daar op te reageren.

Zeker van? Het is niet echt duidelijk of het hier over een uitnodiging gaat of een dagvaarding en voor zover ik weet mag je een dagvaarding niet zomaar naast je neerleggen.

Xenophon 20 juli 2012 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6232282)
Zeker van? Het is niet echt duidelijk of het hier over een uitnodiging gaat of een dagvaarding en voor zover ik weet mag je een dagvaarding niet zomaar naast je neerleggen.

Het gaat over een uitnodiging tot verhoor door de politie.

Op zulke uitnodiging staat uitdrukkelijk vermeld dat je niet verplicht bent van te reageren.

Een dagvaarding is wat anders, dat gaat over het verschijnen voor de rechtbank, als je daar willens en wetens geen gevolg aan geeft zijn er bepaalde consequenties.

Het verschil is dat het ene door de deurwaarder behandeld wordt en het andere door de zatte wijkagent in je brievenbus wordt gestoken.

subocaj 20 juli 2012 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6232289)
Het gaat over een uitnodiging tot verhoor door de politie.

Op zulke uitnodiging staat uitdrukkelijk vermeld dat je niet verplicht bent van te reageren.

Een dagvaarding is wat anders, dat gaat over het verschijnen voor de rechtbank, als je daar willens en wetens geen gevolg aan geeft zijn er bepaalde consequenties.

Het verschil is dat het ene door de deurwaarder behandeld wordt en het andere door de zatte wijkagent in je brievenbus wordt gestoken.

Onze wijkagent is geheelonthouder en vegetariër.
Onze deurwaarder daarentegen....

Xenophon 20 juli 2012 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6232362)

Ja? Alles is mogelijk.

Ik herinner me de wijkagent in Merksem, die stopte met zijn Mobyletje voor de deur en die viel eraf van zattigheid. Die kroop letterlijk tot aan de voordeur maar hij geraakte niet aan de bel, ik heb dan maar niet opengedaan.

Voor zulke mensen zou je dan respect moeten hebben...

cairn 20 juli 2012 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6232362)

Duidelijk dat je hem kent,dikwijls over je drempel nietwaar:lol:

Another Jack 20 juli 2012 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6232383)
Ja? Alles is mogelijk.

Ik herinner me de wijkagent in Merksem, die stopte met zijn Mobyletje voor de deur en die viel eraf van zattigheid. Die kroop letterlijk tot aan de voordeur maar hij geraakte niet aan de bel, ik heb dan maar niet opengedaan.

Hij wou zich gewoon wat moed indrinken voor de confrontatie met de Grote Gemene Xeno.

Xenophon 20 juli 2012 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6232452)
Hij wou zich gewoon wat moed indrinken voor de confrontatie met de Grote Gemene Xeno.

Ik weet nog dat die van ons toen vroeg, wat ga je doen met die emmer water?

Toen ik zei dat ik die ging uitgieten over die zatlap met kepie hield ze me tegen.

Hoe gemeen kan die Xenophon dan zijn?

Zenit 20 juli 2012 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6232282)

Waarom een uitnodiging? De agressiviteit van die genikaapte Fatima Klop resulteerde toch in de ziekenhuisopname van 2 flikken?
Is justitie al zo ver afgegleden?

Amon_Re 20 juli 2012 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6232477)
Waarom een uitnodiging? De agressiviteit van die genikaapte Fatima Klop resulteerde toch in de ziekenhuisopname van 2 flikken?
Is justitie al zo ver afgegleden?

Blijkbaar....

Xenophon 20 juli 2012 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6232705)
Blijkbaar....

Maar wat stel je dan voor dat er moet gebeuren als de politie beslist dat ze je eens willen zien?

Stel je krijgt vandaag een briefje in de bus, dinsdag om veertien uur op het politiebureau. Welke straf moet je dan krijgen als je bijvoorbeeld op vakantie bent of moet werken?

Amon_Re 20 juli 2012 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6232873)
Maar wat stel je dan voor dat er moet gebeuren als de politie beslist dat ze je eens willen zien?

Stel je krijgt vandaag een briefje in de bus, dinsdag om veertien uur op het politiebureau. Welke straf moet je dan krijgen als je bijvoorbeeld op vakantie bent of moet werken?

Ik zou verwachten dat zoiets onmiddellijk bij het vaststellen van de feiten gebeurd.

Xenophon 20 juli 2012 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6232906)
Ik zou verwachten dat zoiets onmiddellijk bij het vaststellen van de feiten gebeurd.

Neen, in dit specifieke geval krijgen ze de opdracht van ze allemaal zo vlug mogelijk te laten gaan, anders brand het politiebureau af.

Je weet toch ook wel dat men angst heeft van de moslims?

subocaj 20 juli 2012 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6232383)
Ja? Alles is mogelijk.

Ja zuipen moet je aan mensen overlaten die dat kunnen, voor zoiets kan ik als zuiper ook geen respect opbrengen.
Heb je zijn Mobyletje niet gepikt?
Kon je altijd zeggen dat je een gevaar van de weg hebt gehaald.;-)

Groentje-18 20 juli 2012 20:06

Natuurlijk is die niet komen opdagen. Ze mag immers niet buiten zonder nikaab.

Ik passeer overigens dagelijks door Brussel en zie toch minstens één maal per week één of meerdere vrouwen deze wetsovertreding doen: in nikaab, zelfs hun handen zijn bedekt. Een heel eng zicht en nogal intimiderend en provocerend als je weet dat het verboden is in België.

Deze vrouwen of meisjes want ze zijn vaak heel erg jong, worden door hun mannen gedwongen om de wet te overtreden... :?

subocaj 20 juli 2012 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cairn (Bericht 6232413)
Duidelijk dat je hem kent,dikwijls over je drempel nietwaar:lol:

Ja, hij is een incognito PvdA-er, die mij verslag komt uitbrengen over alle N-VA ers.
Zodat ik de week voor de verkiezingen alle plaatselijke schandalen kan uitbrengen.;-)

cairn 20 juli 2012 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6233021)
Ja, hij is een incognito PvdA-er, die mij verslag komt uitbrengen over alle N-VA ers.
Zodat ik de week voor de verkiezingen alle plaatselijke schandalen kan uitbrengen.;-)

:lol: goeike

subocaj 20 juli 2012 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 6233005)
Natuurlijk is die niet komen opdagen. Ze mag immers niet buiten zonder nikaab.

Ik passeer overigens dagelijks door Brussel en zie toch minstens één maal per week één of meerdere vrouwen deze wetsovertreding doen: in nikaab, zelfs hun handen zijn bedekt. Een heel eng zicht en nogal intimiderend en provocerend als je weet dat het verboden is in België.

Deze vrouwen of meisjes want ze zijn vaak heel erg jong, worden door hun mannen gedwongen om de wet te overtreden... :?

En ondanks die intimidatie heb jij het hun gevraagd?
Of ben je zo sympathiek dat ze het je zelf zijn komen vertellen?:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be