![]() |
Mogen ministers boven de wet ageren?
Nu, het zou moeilijk zijn om tegen de aanhouding van die sharia-4-belgium loser te pleiten, minder moeilijk om de uitwijzing van Parwais aan te klagen.
Nu ik ben voor beide zaken, zowel in theorie als in de praktijk. Maar de manier waarop - die kan ik niet slikken. In beide gevallen 'overstijgen' de ministers hun rol als ultieme vertegenwoordiger van de Executieve macht en wagen ze he hun kansen om de Rechterlijke macht onder de voet te treden. Dat ze achteraf hun gelijk halen, dat heeft misschien iets te maken met hoe moeilijk hun doelwitten te verdedigen zijn - De advocaat van Parwais is op TV verschenen om te zeggen dat ze bijna haar klant heeft laten vallen, en S4B, dat is een organisatie die zo goed als niemand wilt verdedigen. Maar die twee mensen, die wel mensen zijn en dus volgens mij mensenrechten hebben - hoe raar van mij - hoe fout ze ook bezig waren en hoe schijnheilig en leugenachtig. Het blijft een schaande dat ministers het hun recht achten om het lot van mensen zoals deze - sorry hun plicht:? - in eigen handen te nemen. Nu dat zegt weinig goed over de ministers zelf, maar het zegt meer over ons land. Een land waar een minister beslist om een mens op te sluiten, of een andere minister beslist wie dat er uitgewezen wordt, dat is een derdewereldsland, hoe geindustrialiseerd ze ook moge zijn. |
We hebben blijkbaar geen deftige wetten, justitie of rechters - dus de ministers moeten zich op fascistische wijze gedragen - leuk - en dat belooft veel voor de toekomst.
|
Citaat:
Was jij geen allochtoon die in het buitenland werkt? |
Natuurlijk mogen ze dat niet.
|
De scheiding der machten lijkt inderdaad soms heel flou te zijn.
|
Citaat:
Ons leger doet het goed loool - het is blijkbaar eerder een make-work programma... |
De "absolute" scheiding der machten is een utopie. Reeds toern het idee voor het eerst geopperd werd barstte er kritiek los. In elke westerse democratie is de pragmatische invulling wel héél verschillend. in sommige landen kan de wetgevende macht de uitvoerende afzetten, terwijl in andere dit "voorrecht" beperkt is tot de gerechterlijke macht.. Het surrealisme van België komt hier weer eens goed uit de verf : denk maar bv. aan het feit dat de vlaamse regering niet door het vlaams parlement naar huis gestuurd kan worden en aan de "brieven" die door opperrechters aan de kamervoorzitter gestuurd worden....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je nog nooit van het OKAN-statuut genoten? |
Citaat:
|
Citaat:
De resultaten mogen er wezen, vooral bij de zeer gemotiveerde leerlingen! |
Citaat:
Citaat:
wow ik ga mijn sarcasme knop moeten bovenhalen... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
[quote=Another Jack;6232147]Ons onderwijs daarentegen...
Oei, taal of tikfoutje - over de het onderwerp durven praten da ga nie blijkbaar lol Citaat:
|
Citaat:
Maar ge moogt gerust op de OP reageren, ondanks dat ge vrouw zijt - in Vlaanderen mogen jullie een mening hebben hoor, zelfs als uw man pas d'accord is... |
[quote=Salvadorii;6232183]
Citaat:
|
Op de unief leren ze de dt-regels niet.
|
Citaat:
|
[quote=Another Jack;6232190]
Citaat:
Zin om op de OP in te gaan of gaat ge als een eenheidT van t Belgische leger doent en eventjes rondt de pott draaien vooraleer weg te lopen? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be