Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Racistische aanslag te Ranst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17391)

Spetsnaz 4 juli 2004 13:32

Normaal bezondig ik me hier niet aan maar tis de mode tegenwoordig

Asielzoeker gewond bij racistische overval op asielcentrum Ranst

14:11:46

ANTWERPEN - Drie gemaskerde en gewapende mannen hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag een overval gepleegd op het asielcentrum in Broechem (Ranst). De overvallers gingen een aantal asielzoekers te lijf. Eén asielzoeker raakte daarbij gewond. Volgens het parket van Antwerpen was de overval geïnspireerd door vreemdelingenhaat. Van de daders ontbreekt elk spoor.

De drie overvallers drongen zaterdagmorgen om 2.45 uur het asielcentrum binnen. Eén van hen was gewapend met een mes, de twee anderen hadden stokken bij. Ze drongen binnen in verschillende kamers en sloegen drie asielzoekers. Een van hen moest naar het ziekenhuis worden gebracht.

Volgens het parket spraken de daders Nederlands en stelden ze de asielzoekers racistische vragen. Zo vroegen ze hen of ze moslim waren en of ze in België op zoek waren naar werk. Een positief antwoord werd gevolgd door een afranseling. De slachtoffers, een Israëli, een Rus en een Serviër, werden volgens het parket willekeurig uitgezocht. Van de daders ontbreekt elk spoor. De zaak wordt onderzocht.

http://www.standaard.be/nieuws/binne...C7V&Snel=1

Jan van den Berghe 4 juli 2004 13:40

Een Israëli in een asielcentrum????

tabufferkwa 4 juli 2004 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Misschien die brave terrorist, die maar een 140.000 BF per maand kreeg om hier te overleven. Maar toch nog moest deelnemen aan ee par diefstallen omdat hij niet rond kwam :oops:

Spetsnaz 4 juli 2004 13:44

Citaat:

Ja, ik vond het ook vreemd...

BONDGIRL_2170 4 juli 2004 13:46

Geen idee wa'k hier op moet zeggen?

xxx
LK

Spetsnaz 4 juli 2004 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BONDGIRL_2170
Geen idee wa'k hier op moet zeggen?

xxx
LK

Ik ook niet ;)

Maar 't is tegenwoordig een trend om allerlei nieuwsberichten te copypasten zonder commentaar...

Seba 4 juli 2004 14:47

Citaat:

moeten asielcentra volgens u dan enkel voslteken met Pakistani, Afghanen, IraÏërs, etc., mooi zoals eht cliché het wil??? Bovendien is er een aanzienlijk deel Israelische Arabieren en Palestijnen...

Spetsnaz 4 juli 2004 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

moeten asielcentra volgens u dan enkel voslteken met Pakistani, Afghanen, IraÏërs, etc., mooi zoals eht cliché het wil??? Bovendien is er een aanzienlijk deel Israelische Arabieren en Palestijnen...

Is trouwens niet de helft van de Israëli's eigenlijk Arabier / moslim ?

Antoon 4 juli 2004 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Is trouwens niet de helft van de Israëli's eigenlijk Arabier / moslim ?

20%

Bijna 80% is nog steeds Joods.

bruut geweld 4 juli 2004 14:59

een israeli ???
8O ah het was misschien dan toch een anti semitische aanslag ! :roll:

doggy 4 juli 2004 15:03

Citaat:

ANTWERPEN - Drie gemaskerde en gewapende mannen hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag een overval
gepleegd op het asielcentrum in Broechem (Ranst).
De overvallers gingen een aantal asielzoekers te lijf.
Eén asielzoeker raakte daarbij gewond. Volgens het parket van Antwerpen was de overval geïnspireerd
door vreemdelingenhaat. Van de daders ontbreekt elk spoor.

Dit en de andere nieuwsberichten doet me een beetje denken
aan de haatgolf die enkele jaren geleden door Duitsland waaide, waar er toen ook
zeer agressieve feiten tegen asielcentra
en willekeurige allochtonen gepleegd werden (remember de brandstichting in een
asielcentrum?)

Of zulke misdaden nu door fasco's (zoals in Duitsland) of door anderen gepleegd worden
is volgens mij van weinig belang.
Ik vraag me vooral af hoe zulke daden kunnen voorkomen en vermeden worden.

Clemens 4 juli 2004 15:07

Waar vreemdelingenhaat toe leidt.

Spetsnaz 4 juli 2004 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clemens

Inderdaad.. :(

en voor een Blokker mij aanvalt:

Ja, ik vond die aanslagen op joden zéér érg !

:roll2:

doggy 4 juli 2004 15:17

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clemens

Inderdaad.. :(

en voor een Blokker mij aanvalt:

Ja, ik vond die aanslagen op joden zéér érg !

:roll2:

Tja... spijtig genoeg lopen er nog typen rond die
geweld als de oplossing zien... zucht.

Vlaanderen Boven 4 juli 2004 16:11

Een Israeli, een Rus en een Serviër...?

Zeker dat het geen Nederlandstalige moslims waren die dat asielcentrum overvielen?

Clemens 4 juli 2004 16:15

de verkiezingsaffiches "Stop Islam" in de praktijk gebracht te Ranst

Spetsnaz 4 juli 2004 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Zeker dat het geen Nederlandstalige moslims waren die dat asielcentrum overvielen?

Hmm, dan zouden ze er niet op kloppen als positief geantwoord werd op de vraag of ze moslim waren.

illwill 4 juli 2004 16:52

Citaat:

Normaal bezondig ik me hier niet aan maar tis de mode tegenwoordig

Asielzoeker gewond bij racistische overval op asielcentrum Ranst

14:11:46

ANTWERPEN - Drie gemaskerde en gewapende mannen hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag een overval gepleegd op het asielcentrum in Broechem (Ranst). De overvallers gingen een aantal asielzoekers te lijf. Eén asielzoeker raakte daarbij gewond. Volgens het parket van Antwerpen was de overval geïnspireerd door vreemdelingenhaat. Van de daders ontbreekt elk spoor.

De drie overvallers drongen zaterdagmorgen om 2.45 uur het asielcentrum binnen. Eén van hen was gewapend met een mes, de twee anderen hadden stokken bij. Ze drongen binnen in verschillende kamers en sloegen drie asielzoekers. Een van hen moest naar het ziekenhuis worden gebracht.

Volgens het parket spraken de daders Nederlands en stelden ze de asielzoekers racistische vragen. Zo vroegen ze hen of ze moslim waren en of ze in België op zoek waren naar werk. Een positief antwoord werd gevolgd door een afranseling. De slachtoffers, een Israëli, een Rus en een Serviër, werden volgens het parket willekeurig uitgezocht. Van de daders ontbreekt elk spoor. De zaak wordt onderzocht.

http://www.standaard.be/nieuws/binne...C7V&Snel=1

Stel dat dergelijke feiten meermaals per dag zouden gebeuren.

Vlaanderen Boven 4 juli 2004 16:58

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Hmm, dan zouden ze er niet op kloppen als positief geantwoord werd op de vraag of ze moslim waren.

Ah 't waren misschien een Palestijn en een Tsjetsjeen(of zo), dan hebben ze het over de staten van herkomst...maar die Serviër? Servië als land bestaat toch niet?

Peace 4 juli 2004 18:16

Dat zijn Joden geweest die wraak nemen voor de aanvallen op joden in Antwerpen. :twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be