Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   slaaptips ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173987)

Tamam 24 juli 2012 00:03

slaaptips ?

ik kan me voorstellen dat er hier nog nacht-piekeraars zitten..

wat doe je er tegen? ik neem slaappillen maar wil er van af..

Demper 24 juli 2012 00:05

Niks

Savatage 24 juli 2012 00:07

Deze boek heeft mijn slaapproblemen opgelost:

Geschreven door Harvard professor Epstein. Een duidelijke omschrijving van wat slapen is, waarom het belangrijk is, welke vormen van slaap er zijn en praktische methodes om slaapproblemen te lijf te gaan (zonder pillen en met pillen).

Demper 24 juli 2012 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 6238584)

Geschreven door Harvard professor Epstein. Een duidelijke omschrijving van wat slapen is, waarom het belangrijk is, welke vormen van slaap er zijn en praktische methodes om slaapproblemen te lijf te gaan (zonder pillen en met pillen).

Interessant, bedankt.

From_Vlaanderen 24 juli 2012 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 6238584)

Cool kan ik wel iemand plezier mee doen.
Zelf slaap ik als een varken altijd al gehad. Misschien omdat ik altijd een stuk in mijn kloten heb, dat kan ook ;).

maddox 24 juli 2012 00:55

Ik slaap in stukken en brokken.

dan eens 3 uur, dan eens uitzonderlijk 5u, dan weer eens een uurtje. Eigenlijk probeer ik te slapen als ik er tijd voor wil maken.

From_Vlaanderen 24 juli 2012 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6238599)
Ik slaap in stukken en brokken.

dan eens 3 uur, dan eens uitzonderlijk 5u, dan weer eens een uurtje. Eigenlijk probeer ik te slapen als ik er tijd voor wil maken.

Ja dan slaap ik ook in stukken. Ik word elke 3 uur wakker. Dus das maar een keer per nacht ;-).

Восход-1 24 juli 2012 03:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 6238600)
Ja dan slaap ik ook in stukken. Ik word elke 3 uur wakker. Dus das maar een keer per nacht ;-).

Idem. Ik slaap per nacht 3,6,9 or 12 uur, afhankelijk van de dag en mijn planning. Ik word om de 3 uur wakker.

Ik ben ook meestal dronken als ik ga slapen. Helpt aardig.

Travis66 24 juli 2012 04:26

Ik raak verdomd slecht in slaap. Tijdens mijn reizen heb ik ontdekt dat inslapen bij een kabbelend tv programma vanzelf gaat.
Dus zet ik een film op en luister ik ernaar. Timer die de tv afzet na een half uur.

Favorieten hiervoor zijn (en ik ken ze inmiddels vanbuiten :) ): Groundhog day, the shawshank redemption, Forrest Gump, Notting Hill. Het moeten films zijn zonder te opvallende explosies of plots lawaai.
Mijn collectie Columbo of de man van zes miljoen is ook uitstekend. De seventies gaven hun films erg slaapverwekkende achtergrondgeluiden mee :)

eno2 24 juli 2012 09:54

Men neme een spannend boek, twaalf uur voordat men als een blok in slaap wil vallen.

thefishdoesntthink 24 juli 2012 09:58

Al 5 jaar serieuze slaapproblemen, onlangs naar slaappkliniek geweest, melatonine voorgeschreven en da macheert écht en is geen verslavende slaappil, wel lichaamseigen stof, brengt uw bioritme op orde. Vraag voorschrift magistrale bereiding, is pak goedkoper dan circadine of koop het zonder voorschrift in tkruidvat in Holland (wel verdunder, dus meer pilletjes slikken). Dit alles na alle niet-pillen tips en therapietjes natuurlijk zonder resultaat uitgeput zijn.

BigF 24 juli 2012 10:02

Tegenwoordig geen last meer van niet in slaap kunnen geraken.
Tijdens mijn jonge jaren was dat ooit wel anders.
Een methode die toen vaak zijn nut heeft bewezen was de volgende;

Je verbeelt je een ongewone situatie waarin je je een tijdje hebt bevonden. Bv. "Ik ben 3 weken in de Sahara aan't wandelen geweest" of "Ik heb 5 jaar in een hutje in Alaska gewoond" of "Ik heb 5 maanden in een zeilboot op de Stille Oceaan rondgedobberd." oid.
Daarna interview je jezelf (in stilte) over die gebeurtenis.

Omdat je gedachten dan nogal flink afdwalen val je binnen de kortste keren in slaap.

En je maakt nog eens iets mee ook!

Ik heb jaaaren in Alaska gewoond toen ik 12 was. Mooi land.
;-)

Marie van de koster 24 juli 2012 10:13

Sudoku of kruiswoordraadsel invullen werkt bij mij tamelijk goed.
Tegenwoordig helpt lezen ook. Eigenlijk vind ik dat erg. Vroeger zat ik uren te lezen maar als ik nu lees, begin ik na een half uur te dommelen. 't Wordt moeilijk om zo van een mooi boek te genieten. Eén van de nadelen van het ouder worden zeker?

Marie van de koster 24 juli 2012 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6238936)

Je verbeelt je een ongewone situatie waarin je je een tijdje hebt bevonden. Bv. "Ik ben 3 weken in de Sahara aan't wandelen geweest" of "Ik heb 5 jaar in een hutje in Alaska gewoond" of "Ik heb 5 maanden in een zeilboot op de Stille Oceaan rondgedobberd." oid.

Omdat je gedachten dan nogal flink afdwalen val je binnen de kortste keren in slaap.

;-)

Toen ik jong was, had ik ook enorme problemen om in te slapen.
Ik gebruikte ook zo'n trucje. Ik had een fantasiepersonage (dat verdacht veel op mij leek) ontwikkeld en die beleefde de meest ongelooflijke avonturen overal ter wereld. Ik had dat moeten opschrijven, 'k was minstens zo rijk geworden als die van Harry Potter. De verhalen die ik voor mezelf uitspon, hielpen om te ontspannen. Het hielp hoe langer hoe beter met slapen, tot ik de naam van mijn personage maar voor de geest moest halen en ik viel in slaap.
Tegenwoordig werkt het niet meer. Ik denk dat zo'n levendige fantasie ook een voorrecht is van de jeugd.

NieuwNoors 24 juli 2012 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6238629)
Idem. Ik slaap per nacht 3,6,9 or 12 uur, afhankelijk van de dag en mijn planning. Ik word om de 3 uur wakker.

Ik ben ook meestal dronken als ik ga slapen. Helpt aardig.

Wist je dat het net door die alcohol komt dat je om de 3u wakker wordt? Ga 2 avonden volkomen nuchter slapen. Je wordt niet meer telkens wakker.

NieuwNoors 24 juli 2012 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 6238966)
Sudoku of kruiswoordraadsel invullen werkt bij mij tamelijk goed.
Tegenwoordig helpt lezen ook. Eigenlijk vind ik dat erg. Vroeger zat ik uren te lezen maar als ik nu lees, begin ik na een half uur te dommelen. 't Wordt moeilijk om zo van een mooi boek te genieten. Eén van de nadelen van het ouder worden zeker?

Ik benijd u. Ik lees nooit in bed, want mijne man vindt dat vervelend. Hij kan ni slapen met dat lampje aan.:evil:

Xenophon 24 juli 2012 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6238936)

;-)

Jaja, maar de mensen die niet roken die kunnen dat niet zo gemakkelijk.

Txiki 24 juli 2012 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6238992)
Wist je dat het net door die alcohol komt dat je om de 3u wakker wordt? Ga 2 avonden volkomen nuchter slapen. Je wordt niet meer telkens wakker.

Ik word nochtans niet om 3 uur wakker, hoor.

NieuwNoors 24 juli 2012 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6239054)
Ik word nochtans niet om 3 uur wakker, hoor.

Om DE 3 uur.;-)

eno2 24 juli 2012 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6238992)

Als Flanelcondoom maar eens helemaal niet meer wakker kon worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be