Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   ons wegenetwerk slibt toe: capaciteit tot 3x te klein en geen redundancy (https://forum.politics.be/showthread.php?t=174021)

brother paul 25 juli 2012 09:52

ons wegenetwerk slibt toe: capaciteit tot 3x te klein en geen redundancy
 
Wat we hier dagelijks zien is dat de jarenlange snijden in begrotingen zonder te snijden in personeel ervoor zorgt dat de overheid minder en minder diensten levert voor haar lasten die ze int.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120725_012

Onze wegen slibben dagelijks dicht. Er is totaal geen redundancy in ons wegennetwerk, we hebben dringend behoefte rond antwerpen en brussel voor een 2de grote ring. En we hebben nood aan 'driehoeken' die elkaar verbinden zodat we redundancy hebben in onze verkeersnetwerken.

Txiki 25 juli 2012 11:02

Er is nood aan minder auto's.

brother paul 25 juli 2012 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6240606)
Er is nood aan minder auto's.

txiki, de auto's gaan nooit minderen hoor ? hoe kom je daarbij ?:lol:

Blue Sky 25 juli 2012 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6240606)
Er is nood aan minder auto's.

Niet het aantal auto's is zozeer het probleem, wel het GEBRUIK ervan.
U weet wel, naar de bakker om de hoek met de auto, ver van uw werk gaan wonen of ver van uw woonst gaan werken ... en allemaal naar Brussel rijden ( men verdient daar gemiddeld 500 Euro meer ) om dan achteraf te klagen dat men in de file moet staan.

brother paul 25 juli 2012 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 6240677)
Niet het aantal auto's is zozeer het probleem, wel het GEBRUIK ervan.
U weet wel, naar de bakker om de hoek met de auto, ver van uw werk gaan wonen of ver van uw woonst gaan werken ... en allemaal naar Brussel rijden ( men verdient daar gemiddeld 500 Euro meer ) om dan achteraf te klagen dat men in de file moet staan.

Waarom zou je nu willen de mobiliteit van de burger beknotten, als de benzine/diesel duurder wordt zeg maar +50% zakt de mobiliteit/verbruik -5% Je kunt dus daaruit afleiden dat belgen relatief een hoge (prijs)elasticiteit hebben voor het gebruik van hun wagen. Daarom kun je beter het verbruik + de verkeerstaksen + de verzekering opstapelen in de tankbeurt, zodat je aan een veel hogere marginale kostprijs begint te rijden, en daardoor ook veel gevoeliger zou staan voor de stijgingen van de benzine/dieselprijzen op de internationale markten.

Auto's worden teveel belast op bezit, en teweinig op gebruik. Dat is dus in wezen hetgeen ervoor zorgt dat je om uw bezit te maximaliseren, dat je een optimum kunt vinden door er veel mee te rijden. In feite zou het optimum gewoon moeten bestaan uit zo weinig mogelijk rijden. En niet rijden zou het bezit van de wagen altijd maar goedkoper moeten maken.

Scherven A. Mok 25 juli 2012 19:29

Auto's moeten ondergronds. We leven toch ook niet meer met open rioleringen.

Blue Sky 25 juli 2012 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6240798)
Waarom zou je nu willen de mobiliteit van de burger beknotten, als de benzine/diesel duurder wordt zeg maar +50% zakt de mobiliteit/verbruik -5% Je kunt dus daaruit afleiden dat belgen relatief een hoge (prijs)elasticiteit hebben voor het gebruik van hun wagen. Daarom kun je beter het verbruik + de verkeerstaksen + de verzekering opstapelen in de tankbeurt, zodat je aan een veel hogere marginale kostprijs begint te rijden, en daardoor ook veel gevoeliger zou staan voor de stijgingen van de benzine/dieselprijzen op de internationale markten.

Auto's worden teveel belast op bezit, en teweinig op gebruik. Dat is dus in wezen hetgeen ervoor zorgt dat je om uw bezit te maximaliseren, dat je een optimum kunt vinden door er veel mee te rijden. In feite zou het optimum gewoon moeten bestaan uit zo weinig mogelijk rijden. En niet rijden zou het bezit van de wagen altijd maar goedkoper moeten maken.

Aight. Zo zou het moeten zijn. Alleen is dat moeilijk te realiseren in de praktijk.
Aan de hand van de brandstofprijs lijkt het meest aangewezen, alleen is het niet de bedoeling dat iedereen over de grens gaat tanken. Misschien zou het kunnen op basis van de kilometerteller als men een relatief waterdicht systeem op poten kan zetten waarbij me men niet meer met het aantal gereden kilometers kan knoeien.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be