brother paul |
25 juli 2012 12:54 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
(Bericht 6240677)
Niet het aantal auto's is zozeer het probleem, wel het GEBRUIK ervan.
U weet wel, naar de bakker om de hoek met de auto, ver van uw werk gaan wonen of ver van uw woonst gaan werken ... en allemaal naar Brussel rijden ( men verdient daar gemiddeld 500 Euro meer ) om dan achteraf te klagen dat men in de file moet staan.
|
Waarom zou je nu willen de mobiliteit van de burger beknotten, als de benzine/diesel duurder wordt zeg maar +50% zakt de mobiliteit/verbruik -5% Je kunt dus daaruit afleiden dat belgen relatief een hoge (prijs)elasticiteit hebben voor het gebruik van hun wagen. Daarom kun je beter het verbruik + de verkeerstaksen + de verzekering opstapelen in de tankbeurt, zodat je aan een veel hogere marginale kostprijs begint te rijden, en daardoor ook veel gevoeliger zou staan voor de stijgingen van de benzine/dieselprijzen op de internationale markten.
Auto's worden teveel belast op bezit, en teweinig op gebruik. Dat is dus in wezen hetgeen ervoor zorgt dat je om uw bezit te maximaliseren, dat je een optimum kunt vinden door er veel mee te rijden. In feite zou het optimum gewoon moeten bestaan uit zo weinig mogelijk rijden. En niet rijden zou het bezit van de wagen altijd maar goedkoper moeten maken.
|