Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Stelling: files lossen zich vanzelf op (https://forum.politics.be/showthread.php?t=174030)

Blue Sky 25 juli 2012 11:56

Stelling: files lossen zich vanzelf op
 
Als mensen teveel tijd verliezen in de file, gaan ze zelf zoeken naar alternatieven. Ze gaan dan de trein naar nemen bijvoorbeeld of kiezen voor een job dichter bij huis.

Schelfie 25 juli 2012 12:01

Pas als het openbaar vervoer eindelijk deftig georganiseerd is, niet om de haverklap gaat staken en defig materiaal heeft gaan misschien meer mensen dat als alternatief gebruiken.

Maar tegenwoordig zijn zeker de treinen de schande van het OV.

Восход-1 25 juli 2012 12:03

Vals.

Bron: de wereld daarbuiten.

morte-vivante 25 juli 2012 12:32

ben je nieuw materiaal aan het uittesten voor je standup comedy optreden Blue?

sepper 25 juli 2012 21:06

Inderdaad, volledig correct. Ik werk in een industriegebied op 50km van mijn woonst en ga elke dag met de wagen. Omdat dit zo duur is ben ik al meer dan een jaar op zoek naar een alternatief, ik heb echter nog geen resultaat ...

brother paul 25 juli 2012 23:13

files zijn een capaciteitsprobleem
en volgens mij is de beste strategie, een pechtstrook inwijden als filestrook. Zie je op die plaats nog altijd file staan, dan ga je over tot het aanleggen van die extra permanente strook.

uw enquete hoort bij het rijtje van 'dardenne' zijn spreuken vind ik:roll:

Blue Sky 26 juli 2012 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6241717)
files zijn een capaciteitsprobleem
en volgens mij is de beste strategie, een pechtstrook inwijden als filestrook. Zie je op die plaats nog altijd file staan, dan ga je over tot het aanleggen van die extra permanente strook.

uw enquete hoort bij het rijtje van 'dardenne' zijn spreuken vind ik:roll:

Bij mijn weten ontstaan de meeste files door ongevallen. De wegen zijn verzadigd en dat draagt bij tot files, maar dat is inherent aan een overbevolkte maatschappij, waar een auto-mentaliteit heerst en met lintbebouwing.

brother paul 26 juli 2012 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 6241932)
Bij mijn weten ontstaan de meeste files door ongevallen. De wegen zijn verzadigd en dat draagt bij tot files, maar dat is inherent aan een overbevolkte maatschappij, waar een auto-mentaliteit heerst en met lintbebouwing.

Luister een keer: neem nu de STRUCTURELE file naar brussel. Elke dag al 40jaar kunje daar in file staan. Ik ben ervan overtuigd dat het voor ambtenaren die wegen ontwerpen, en voor de begroting heel lucratief uitkomt dat men met uw verhaaltje op de proppen komt.

Er staat elke dag 60km file naar brussel/antwerpen zonder daar één ongeval gebeurt. Dit noopt toch om te zeggen dat alle plannen die daar uitgevoerd zijn gewoon tot niets geleid hebben. Menmoet gewoon daar vakken bijleggen. PUNT
Nu de file lost voorbij de bottleneck. De ring is de bottleneck, dus je moet een vak bij op de ring bij het aansluiten bvb. En je mag dus zeg maar om de 6maaand evalueren en een nieuwe strook bijleggen tot er geen file meer staat.

En dan ivm mentaliteit en andere blabla. Op de autostrade is er geen lintbebouwing, de mentaliteit is al zodanig dat je inderdaad moet stellend at mensen er 1uur file voor over hebben om toch nog 'sneller naar hun werk' te gaan terwijl ze aanschuiven in de file, zegt dus alles over ofwel het openbaar vervoer die niet vlot inspeelt op de behoeften.

En in een normale overbevolkte maatschappij werken ze aan het mobiliteitsprobleem en zitten de kabinetten niet bomvol groene apologeten die hun mantra afdreunen en ervoor zorgen dat er hier in belgie structureel niets opgelost wordt, en dat men lekker lui mense betaalt om niets te doen, ipv eens die mensen te laten werken aan een 'mobiliteitsplan'

morte-vivante 26 juli 2012 08:57

Paul,

scheidt doorgaand verkeer (dat gewoon van Oost naar West aan het rijden is, of omgekeerd) op die ringen met het verkeer dat echt in Brussel of Antwerpen moet zijn. Of creeer een bijkomende ring van Leuven over Mechelen tot ergens in Oost-Vlaanderen.

Nietzsche 26 juli 2012 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 6240756)
ben je nieuw materiaal aan het uittesten voor je standup comedy optreden Blue?

Hij doet niet aan standup comedy, hij meent dit serieus.

Blue Sky 26 juli 2012 12:32

Waarom rijdt iedereen op hetzelfde moment naar Brussel?

Liederik 26 juli 2012 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 6242329)
Waarom rijdt iedereen op hetzelfde moment naar Brussel?

Omdat het gratis vat dan is.

Diego Raga 26 juli 2012 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 6241932)
Bij mijn weten ontstaan de meeste files door ongevallen.

Niet altijd, ook door de verschillen in snelheid van auto's en het (te) traag voorbijsteken op het linkse rijvak ontstaan files:

Vanaf 1.10 min: http://educatie.ntr.nl/beeldbank/cli...4_spookfiles01

groentje 27 juli 2012 02:12

@sepper: blijkbaar heb je nog niet gedacht aan de meest voordehandliggende oplossing: verhuizen. Er zijn ongetwijfeld ook huizen te vinden in de buurt van het bedrijventerrein waar je werkt. En dan moet je je geen zorgen meer maken over in de file staan, je kan desnoods zelfs te voet gaan werken.

Lunokhod 27 juli 2012 02:44

Neen. Ook alternatieven hebben maar beperkte capaciteit. De mate van overflow naar alternatieven wordt bepaald door de relatieve utiliteit die eruit wordt gehaald ten opzichte van alle andere alternatieven. Indien er geen extra utiliteit meer gehaald kan worden uit alternatieven, blijft alles zoals het is en krijgt men dus files. Verkeer neigt naar een normale verdeling van capaciteit en snelheid, bepaald door de meest effectieve mogelijkheden/alternatieven. Files kunnen alleen opgelost worden door die parameters (capaciteit, snelheid, hoeveelheid wagens) te veranderen aldus de doorstroming te vergroten.

Waarom heb ik geen hoger diploma? =(

Lunokhod 27 juli 2012 02:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6241717)
files zijn een capaciteitsprobleem
en volgens mij is de beste strategie, een pechtstrook inwijden als filestrook.

Beter nog: we moeten maar eens ophouden met idyllisch, provincialistisch denken. Als de situatie zo is dat er meer rijstroken nodig zijn dan moet men die gewoon bijbouwen - al zijn het er nu 3, 6, 9 of meer - in plaats van veiligheid te verlagen door de pechstrook op te offeren.

Vlaanderen heeft gewoon bakken meer hogesnelheidswegen nodig.

groentje 27 juli 2012 03:27

Of door het aantal auto's te verminderen, door de nood aan lange (auto)verplaatsingen te verminderen. Verhuizen is echt geen drama, hoor.

Lunokhod 27 juli 2012 03:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groentje (Bericht 6243590)
Of door het aantal auto's te verminderen, door de nood aan lange (auto)verplaatsingen te verminderen. Verhuizen is echt geen drama, hoor.

:|

Ja, dat kan, en het is waanzinnig, meneer de provincialist.

groentje 27 juli 2012 04:09

Provincialist? Ik woon wellicht in de enige stad in dit land die niet provinciaal is (letterlijk, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest behoort tot geen enkele provincie.)
En ja, ik ben verhuisd, deels voor het werk. Op een kwartiertje van thuis (ruim gerekend) sta ik handen te schudden met collega's. Een ongekende luxe voor mijn pendelende vrienden, zelfs zij die een goede treinverbinding hebben. Geen wagen nodig, en dus ook een wagen minder in de file. Dat is toch sympathiek van mij? Spijtig genoeg vindt de fiscus dat ook zeer sympathiek van mij, qua woon-werkverplaatsing trek ik nagenoeg niks terug.
In de hele wereld trekken mensen naar de stad waar ze werken, alleen in België is dat blijkbaar ondenkbaar en waanzinnig...

groentje 27 juli 2012 04:11

Maar goed, verhuizen gaat in de twee richtingen. Het is ook te gek dat alle ministeries of kantoren zich moeten concentreren in Brussel of Antwerpen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be