![]() |
Stelling: files lossen zich vanzelf op
Als mensen teveel tijd verliezen in de file, gaan ze zelf zoeken naar alternatieven. Ze gaan dan de trein naar nemen bijvoorbeeld of kiezen voor een job dichter bij huis.
|
Pas als het openbaar vervoer eindelijk deftig georganiseerd is, niet om de haverklap gaat staken en defig materiaal heeft gaan misschien meer mensen dat als alternatief gebruiken.
Maar tegenwoordig zijn zeker de treinen de schande van het OV. |
Vals.
Bron: de wereld daarbuiten. |
ben je nieuw materiaal aan het uittesten voor je standup comedy optreden Blue?
|
Inderdaad, volledig correct. Ik werk in een industriegebied op 50km van mijn woonst en ga elke dag met de wagen. Omdat dit zo duur is ben ik al meer dan een jaar op zoek naar een alternatief, ik heb echter nog geen resultaat ...
|
files zijn een capaciteitsprobleem
en volgens mij is de beste strategie, een pechtstrook inwijden als filestrook. Zie je op die plaats nog altijd file staan, dan ga je over tot het aanleggen van die extra permanente strook. uw enquete hoort bij het rijtje van 'dardenne' zijn spreuken vind ik:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Er staat elke dag 60km file naar brussel/antwerpen zonder daar één ongeval gebeurt. Dit noopt toch om te zeggen dat alle plannen die daar uitgevoerd zijn gewoon tot niets geleid hebben. Menmoet gewoon daar vakken bijleggen. PUNT Nu de file lost voorbij de bottleneck. De ring is de bottleneck, dus je moet een vak bij op de ring bij het aansluiten bvb. En je mag dus zeg maar om de 6maaand evalueren en een nieuwe strook bijleggen tot er geen file meer staat. En dan ivm mentaliteit en andere blabla. Op de autostrade is er geen lintbebouwing, de mentaliteit is al zodanig dat je inderdaad moet stellend at mensen er 1uur file voor over hebben om toch nog 'sneller naar hun werk' te gaan terwijl ze aanschuiven in de file, zegt dus alles over ofwel het openbaar vervoer die niet vlot inspeelt op de behoeften. En in een normale overbevolkte maatschappij werken ze aan het mobiliteitsprobleem en zitten de kabinetten niet bomvol groene apologeten die hun mantra afdreunen en ervoor zorgen dat er hier in belgie structureel niets opgelost wordt, en dat men lekker lui mense betaalt om niets te doen, ipv eens die mensen te laten werken aan een 'mobiliteitsplan' |
Paul,
scheidt doorgaand verkeer (dat gewoon van Oost naar West aan het rijden is, of omgekeerd) op die ringen met het verkeer dat echt in Brussel of Antwerpen moet zijn. Of creeer een bijkomende ring van Leuven over Mechelen tot ergens in Oost-Vlaanderen. |
Citaat:
|
Waarom rijdt iedereen op hetzelfde moment naar Brussel?
|
Citaat:
|
Citaat:
Vanaf 1.10 min: http://educatie.ntr.nl/beeldbank/cli...4_spookfiles01 |
@sepper: blijkbaar heb je nog niet gedacht aan de meest voordehandliggende oplossing: verhuizen. Er zijn ongetwijfeld ook huizen te vinden in de buurt van het bedrijventerrein waar je werkt. En dan moet je je geen zorgen meer maken over in de file staan, je kan desnoods zelfs te voet gaan werken.
|
Neen. Ook alternatieven hebben maar beperkte capaciteit. De mate van overflow naar alternatieven wordt bepaald door de relatieve utiliteit die eruit wordt gehaald ten opzichte van alle andere alternatieven. Indien er geen extra utiliteit meer gehaald kan worden uit alternatieven, blijft alles zoals het is en krijgt men dus files. Verkeer neigt naar een normale verdeling van capaciteit en snelheid, bepaald door de meest effectieve mogelijkheden/alternatieven. Files kunnen alleen opgelost worden door die parameters (capaciteit, snelheid, hoeveelheid wagens) te veranderen aldus de doorstroming te vergroten.
Waarom heb ik geen hoger diploma? =( |
Citaat:
Vlaanderen heeft gewoon bakken meer hogesnelheidswegen nodig. |
Of door het aantal auto's te verminderen, door de nood aan lange (auto)verplaatsingen te verminderen. Verhuizen is echt geen drama, hoor.
|
Citaat:
Ja, dat kan, en het is waanzinnig, meneer de provincialist. |
Provincialist? Ik woon wellicht in de enige stad in dit land die niet provinciaal is (letterlijk, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest behoort tot geen enkele provincie.)
En ja, ik ben verhuisd, deels voor het werk. Op een kwartiertje van thuis (ruim gerekend) sta ik handen te schudden met collega's. Een ongekende luxe voor mijn pendelende vrienden, zelfs zij die een goede treinverbinding hebben. Geen wagen nodig, en dus ook een wagen minder in de file. Dat is toch sympathiek van mij? Spijtig genoeg vindt de fiscus dat ook zeer sympathiek van mij, qua woon-werkverplaatsing trek ik nagenoeg niks terug. In de hele wereld trekken mensen naar de stad waar ze werken, alleen in België is dat blijkbaar ondenkbaar en waanzinnig... |
Maar goed, verhuizen gaat in de twee richtingen. Het is ook te gek dat alle ministeries of kantoren zich moeten concentreren in Brussel of Antwerpen.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be