Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstalige op de lijst van N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=174035)

Amon_Re 25 juli 2012 13:01

Franstalige op de lijst van N-VA

Als illustratie hoe fascistisch deze partij is kan dit wel tellen! Een Franstalige van Turkse afkomst die het opneemt tegen haar neef die bij de PS zit.

Canan Kir is ondertussen bezig met Nederlands te leren.

Een teken aan de wand of een goedkope stunt? Voor mij bevestigd dit gewoon wat ik al langer wist; ook aan Franstalige zijde is men de traditionele partijen beu.

http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verki...-kopstuk.dhtml

Bokkenreyder 25 juli 2012 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6240810)
Als illustratie hoe fascistisch deze partij is kan dit wel tellen! Een Franstalige van Turkse afkomst die het opneemt tegen haar neef die bij de PS zit.

Canan Kir is ondertussen bezig met Nederlands te leren.

Een teken aan de wand of een goedkope stunt? Voor mij bevestigd dit gewoon wat ik al langer wist; ook aan Franstalige zijde is men de traditionele partijen beu.

http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verki...-kopstuk.dhtml

Inderdaad. Een Waalse tegenhanger van N-VA zou in Francofonië op dit moment tussen de 10 en de 15 % stemmen halen.

Robinus V 25 juli 2012 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6240814)
Inderdaad. Een Waalse tegenhanger van N-VA zou in Francofonië op dit moment tussen de 10 en de 15 % stemmen halen.

Le RW? Wallonie d'Abord? FDF?

Of wat bedoel je met tegenhanger van de N-VA?

Bokkenreyder 25 juli 2012 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6240827)

Als je de reacties in Franstalige pers leest zijn er veel die schreeuwen om een De Wever, een politicus met politiek intellect, in Wallonië. Die Waalse aanhang gaat van mensen die orde op zaken willen na de état-PS tot mensen die inzien dat een Wallonië op eigen benen en met eigen verantwoordelijkheden, meer kansen heeft en een Wallonië is waar men terug fier kan op zijn.

Athelas 25 juli 2012 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6240827)

FDF tegenhanger van de NVA? Ken je die partij wel en zijn leider? Komt meer in de buurt van het VB en had al evenzeer in een cordon moeten zitten wegens racistische uitlatingen versus de Vlamingen.

Robinus V 25 juli 2012 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6240835)
Als je de reacties in Franstalige pers leest zijn er veel die schreeuwen om een De Wever, een politicus met politiek intellect, in Wallonië. Die Waalse aanhang gaat van mensen die orde op zaken willen na de état-PS tot mensen die inzien dat een Wallonië op eigen benen en met eigen verantwoordelijkheden, meer kansen heeft en een Wallonië is waar men terug fier kan op zijn.

Je kan je dan afvragen of dat werkelijk Franstaligen zijn of eerder Vlamingen die zich zo voordoen.

job 25 juli 2012 13:52

Goed toch.
Ze is niet de enige franstalige op een N-VA-lijst.
In Brussel stad is er ook een Waal die in BSL woont, die voor de N-VA opkomt. Zijn NL is nu nog wel beter dan dat van Canan Kir. Maar zij is nu volop NL aan het leren.

Zij helpt mee de vooroordelen die bestaan bij de franstaligen over de N-VA te doorbreken. Want vele franstaligen denken ten onrechte dat de N-VA een racistische partij is. Volop misleid door de franco-pers.

Zij vindt het trouwens ook erg logisch om op te komen voor de N-VA.
In de Vlaamse scholen van BSL zitten heel wat leerlingen van Turkse afkomst. Zij vindt het niet meer dan logisch dat deze leerlingen vroeg of laat ook 'Vlaams' zullen stemmen. Zij ziet alleszins een bepaalde evolutie waarbij vele (nieuwe) Brusselaars bewust voor Vlaams, meer bepaald N-VA, kiezen, omdat dit in BSL (en ook in Wallonië) stilaan het synoniem aan het worden is voor 'efficientie' en 'vakmanschap'. Men ziet BSL verloederen onder het franco-gezag, en men ziet, buiten de N-VA, vooral verkozen Vlamingen in BSL die de hielen likken van die franco's.

Amon_Re 25 juli 2012 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6240875)
Je kan je dan afvragen of dat werkelijk Franstaligen zijn of eerder Vlamingen die zich zo voordoen.

Mijn Waalse vrienden willen toch een De Wever.

fonne 25 juli 2012 14:49

Citaat:

Wat wilt ge, met die massale iinfiltraties van Vlamingen in Wallonië (naar schatting meer dan een miljoen) kan het niet anders of ook de Vlaamse mentaliteit gaat daar op een dag de politieke agenda bepalen.

subocaj 25 juli 2012 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6241005)
Wat wilt ge, met die massale iinfiltraties van Vlamingen in Wallonië (naar schatting meer dan een miljoen) kan het niet anders of ook de Vlaamse mentaliteit gaat daar op een dag de politieke agenda bepalen.

Moest ik jong zijn vertrok ik ook naar Wallonië. Bouwgrond goedkoper.

Minder belastingen als in Vlaanderen.

En genoeg Vlaamse kleine zelfstandigen, die daar je huis komen bouwen voor de helft in het zwart.
Het enige wat ze vragen is, dat als ze je Vloms nie verstaone, je het toch een beetje in het Frans kan uitleggen.
Geen inburgering cursus.
En vooral geen verzuurde Vlamingen in de buurt.

Salvadorii 25 juli 2012 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6240842)
FDF tegenhanger van de NVA? Ken je die partij wel en zijn leider? Komt meer in de buurt van het VB en had al evenzeer in een cordon moeten zitten wegens racistische uitlatingen versus de Vlamingen.

Idd - nu ik ben tegen cordons, maar het feit dat het FDF gerust in een kartel met wat nu de MR is kon gaan, een partij die federaal meeregerde - terwijl het VB als de pest vermeden moest worden bewijst voor de zoveelste keer dat er in Belgie twee maten en gewichten zijn - één voor de franstaligen en één voor de Flamouches...

Salvadorii 25 juli 2012 18:11

Citaat:

[Het past niet in mijn kraam dus het kan niet waar zijn mode on]

[Het past niet in mijn kraam dus het kan niet waar zijn mode off]

Salvadorii 25 juli 2012 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6241323)

Dan hebben we allebei spijt dat ge niet jonger zijt.

Citaat:

Wel gemakkelijk als ge 12 miljard per jaar subsidies, 3000 euro per man, vrouw en kind, krijgt...

Citaat:

En genoeg Vlaamse kleine zelfstandigen, die daar je huis komen bouwen voor de helft in het zwart.
Bron?

Citaat:

Het enige wat ze vragen is, dat als ze je Vloms nie verstaone, je het toch een beetje in het Frans kan uitleggen.
Geen Vlaming die zie arrogant is van te weigeren een andere taal te spreken als hij ervoor betaalt wordt, dat is waar...

Citaat:

Geen inburgering cursus.
En dat is goed? Op welke manier dan wel? Respect hebben voor de gemeenschap (in letterlijke - niet staatsstructuur - zin) is goed omwille van welke redenen?

Citaat:

In Somalie ook niet, en daar is de bouwgrond nog goedkoper! Allen daarheen, maar liefst gij als eerste...

Het Oosten 25 juli 2012 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6241005)

Hahaha. Franstaligen op de lijst van de NVA. Nu hebben we het gehad. Jongens toch.

Salvadorii 25 juli 2012 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6241349)
Hahaha. Franstaligen op de lijst van de NVA. Nu hebben we het gehad. Jongens toch.

Het pikt blijkbaar - enige inhoudelijke opmerkingen? Nee, ik dacht het al niet...

Het Oosten 25 juli 2012 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 6241360)
Het pikt blijkbaar - enige inhoudelijke opmerkingen? Nee, ik dacht het al niet...

De NVA gaat de Belgicistische toer op zo te zien.

Salvadorii 25 juli 2012 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6241363)

Door de andere taalgroep niet te discrimineren? Dat is het omgekeerde van de Beligicistische (of toch franstalige, maar dat is eigenlijk hetzelfde) toer op te gaan...

Het Oosten 25 juli 2012 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 6241367)
Door de andere taalgroep niet te discrimineren? Dat is het omgekeerde van de Beligicistische (of toch franstalige, maar dat is eigenlijk hetzelfde) toer op te gaan...

Niks van. Franstaligen op de NVA-lijst, gewoon om stemmen te winnen. Opportunistischer en meer principeloos kan haast moeilijker.

stuyckp 25 juli 2012 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6241323)

Geen inburgering cursus.

Verzuurde walen dat is veel beter.

Bokkenreyder 25 juli 2012 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6241363)

Sectaire ideeën??? Foei, syske!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be