![]() |
Maximumstraf voor geweld tegen leraars en dokters verdubbelt
Allee, ze zijn weer goed bezig... Zou het niet simpeler geweest zijn om gewoon de strafgraad van de bestaande wet aan te passen in plaats van al die uitzonderingen?
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...erdubbelt.aspx Citaat:
|
Aangezien mijn beroep blijkbaar openbaar nutteloos is, zie ik niet in waarom ik nog belastingen zou moeten betalen.
|
Dat ligt niet in hun aard - wie al twee klassen burgers ziet, begint onvermijdelijk er nog meer te zien.
Als een Vlaamingen minder is dan een franstalige, waarom zou dan een Vlaamse dokter of leraar niet meer waard zijn dan zijn 'mindere' volksgenoten? Het is natuurlijk wel een type-voorbeeld van waarom men in het engels de term 'slippery slope' bedacht heeft. Waarom niet meteen een werkloze aanvallen minder bestraffen - ah ja, sorry ik dacht even niet na... |
Citaat:
|
Misschien kunnen we de strafmaat laten bepalen door het aantal 'likes' dat de relevante artikels krijgen op de sites van de zelfverklaarde 'kwaliteitskranten'? Dan moet die populistische trien niet elke week de wetten aanpassen.
|
MAW alz ze mij neerslagen zal ik wel verkindigen dat ik homo ben. (ook al heb ik 2 kinderen en ben getrouwd).
Dit slaagt gewoon op niets. ofwel verdubbelen ze de strafmaat algemeen ofwel niet. Op die manier gaan homo's (en nu ook dokters en leraren) gewoon geviseerd worden. Dus als gewoon belastingbetalende werkend gezinshoofd ben ik minder waard dan bv een werkloze doppende alleenstaande homo. Zijn we niet allemaal mensen. en het doet evenveel pijn bij ons allen als we een slag op onze kop krijgen. Homo, hetero, leraar, boekhouder, minister, marrokaan of japanner. de strafmaat moet voor ieder hetzelfde zijn, er mag geen discriminatie zijn. |
Citaat:
|
En ondertussen kan turtelbaum haar onnozele beloftes niet hard maken
Criminelen lachen de Belgisch justitie uit Gelukkig mag de VLD op haar zogenaamd beleid afgerekend worden |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De Belg is al "minderwaardig" dan een niet-Belg (uitkering, straffeloosheid...).
De "gewone" Belg wordt nu hierdoor nog verder inferieur gemaakt. EN de Vlaming is al bij (grond)wet tweederangs tegenover een Waal. Wat is het volgende: een wet maken die de rest/Vlaming als "slaaf" zal bestempelen?? |
Citaat:
|
misschien gaan we ooit eens kijken waar vandaan die agressiviteit komt en dan ook met daadwerkelijke oplossingen afkomen ipv dat continue dweilen terwijl de kraan moedwillig opengelaten wordt.
|
Of gewoon straffen toepassen. Meeste worden niet eens uitgevoerd, zodat slechst een verdubbeling leidt tot echte uitvoering.
Als 'gewone' gewelddaden ook effectief bestraft worden in plaats van geseponeerd dan is het al een ander plaatje. |
Citaat:
Maar oh wee als je een pintje drinkt -en uiteindelijk niemand iets hebt misdaan !! Nog een aanvulling: indien uw beroep onder de niet-superieure strafklasse valt, mag ik dan ook minder belastingen betalen? |
Citaat:
Idd, wat haalt het uit om de strafmaat te verdubbelen, als er geen straffen gegeven worden? Laat staan uitgevoerd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be