![]() |
Nostalgie
Welke (kleine) dingen maken je nostalgisch?
|
Dennenbomen en hoogspanningskabels.
Het landschap zag er zo uit als je Moermansk buitenreed. |
(verder ga ik deze draad volspammen als ik in een melancholische bui zit, ik voel het al)
|
Ook toevallig dit draadje: vandaag heb ik met pijn in het hart al mijn LP's en Singeltjes van 30j en zelfs langer geleden naar 't containerpark gedaan. Will Tura, Elvis, Tom Jones, Jimmy Frey, Frank Sinatra, Rolling Stones, Beatles, Kate Bush, Louis Neefs, Marva, Charles Aznavour, Gilbert Bécaud en nog vele anderen. Ik heb die platen al die jaren bijgehouden, kon er geen afscheid van nemen eigenlijk. Maar ja, voor alles is er een tijd. Ook voor afscheid.
Soms, wanneer ik zo'n liedje hoor van lang geleden, komt dat nostalgisch gevoel naar boven. Dan voel ik me weer dat kind dat ik was. Dan ruik ik weer de geur van de velden, de bomen, de weilanden waarin ik opgegroeid ben. Dan proef ik weer die lekkere chocolademelk die mijn moeder voor ons klaarmaakte...dan denk ik terug aan die tijd dat ik geen enkele verantwoordelijkheid moest dragen. Mijn kindertijd......:| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er waren zelfs van die "zware" singeltjes bij. Van die dikke, uit de jaren '60. Pas in de jaren '70 werden die platen dunner . Is moeilijk uit te leggen maar zo was het wel. ;-) |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ouwe cassettes herbekijken van Bugs Bunny. Keek er vroeger immens veel naar.
Uit- en in elkaar steken van mijn eerste Bionicles. Afleveringen bekijken van Dragonball Z. Luisteren naar The Riddle van Nik Kershaw dat vroeger mijn favoriete liedje was. Mijn oude 'Robbedoes' en 'Suske & Wiske' strips lezen. Lezen in mijn strips van 'Er Was eens...' |
Nineties punk rock die een hele generatie's teenage angst verzachtte.
http://www.youtube.com/watch?v=ON5ZjnNb9k4 http://www.youtube.com/watch?v=WLETykQ_ZZA |
Citaat:
|
De staat van mijn bankrekening op de 29-30-31ste van de maand, daarvan word ik vrij nostalgisch.
|
Citaat:
On topic: ik word nostalgisch als ik auto's uit mijn jeugd zie (Volvo Amazon, Ford Granada, Opel Manta, Ford Capri, Ferrari 308...) |
Citaat:
Snijbonen met een temperke. Paaseieren met kleine gekleurde suikerbollekes in. Elexir d'Anvers. Tangomuziek. Eau de Cologne. Clan-tabaksgeur. Rozen. |
Capri Sun
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be