Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Verband Dutroux - Fourniret ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17420)

Tegendradigaard 5 juli 2004 09:25

dit plaatste ik hier vorige week vrijdag en dit werd ondertussen naar koetjes en kalfjes verwezen ... tssss tssss tssss moderators toch......

Geplaatst: Vr Jul 02, 2004 5:55 pm Onderwerp: maar een gedachte die bij mij opkwam

--------------------------------------------------------------------------------

in verband met de pedozaak.

wie herinnert zich nog de getuigenis van een van de meisjes dat ze Dutroux hoorde bellen met een zekere Michel 'dat het gelukt was' (of zo iets in die aard he)

Hoe heet nu dien enen kwiet ? Juist : MICHEL Fourniret.

zou het toeval zijn ??

en wat hoor ik nu juist op nieuws van 10 uur van radio 4fm ?

Dat de franse justitie reeds in 1989 (?) aan de Belgische justitie gevraagd had om een huiszoeking te doen bij Michel Fourniret ivm een zaak van wapens.

En wie deed de huiszoeking ? Een ondertussen overleden BOB-er die in de zaak Dutroux meermaals genoemd werd als een beschermheer van Dutroux en Nihoul. (naam niet verstaan op de radio sorry)

Het zal wel toeval zijn zeker ..... ?

(?) het juiste jaartal kon ik niet goed horen want mijne radio stond nog te stil.

Dit werpt al een ander licht op de affaire want had men niet gezegd dat Fourniret een totale onbekende was voor het Belgische gerecht ? zo onbekend was hij dus toch niet ? Een eerste leugen ? Waarom ?

Ik had speurder moeten worden ....

boer_bavo 5 juli 2004 09:28

Dit heeft in elk geval niks met binnenlandse politiek te maken.

Tegendradigaard 5 juli 2004 09:39

Ow sorry in welke tak moet je dan posten ivm zaken die gaan over verdwenen en vermoorde Belgische kinderen ?
Over kindermoordenaars die ofwel Belg zijn ofwel in Belgie zijn opgepakt ?

Ik zie hier op dit forum gelukkig nog geen rubriek 'Doofpot' staan.

Griffin 5 juli 2004 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ow sorry in welke tak moet je dan posten ivm zaken die gaan over verdwenen en vermoorde Belgische kinderen ?
Over kindermoordenaars die ofwel Belg zijn ofwel in Belgie zijn opgepakt ?

Ik zie hier op dit forum gelukkig nog geen rubriek 'Doofpot' staan.

"Maatschappelijke discussies" ofzo? dunnu zu? :p

blabla 5 juli 2004 10:09

ge had michel lelievre, michelle martin en michel nihoul ook....

Tegendradigaard 5 juli 2004 10:10

Vreemd op het nieuws om 11 : geen woord meer.... ?

Herr Flick 5 juli 2004 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
dit plaatste ik hier vorige week vrijdag en dit werd ondertussen naar koetjes en kalfjes verwezen ... tssss tssss tssss moderators toch......

Geplaatst: Vr Jul 02, 2004 5:55 pm Onderwerp: maar een gedachte die bij mij opkwam

--------------------------------------------------------------------------------

in verband met de pedozaak.

wie herinnert zich nog de getuigenis van een van de meisjes dat ze Dutroux hoorde bellen met een zekere Michel 'dat het gelukt was' (of zo iets in die aard he)

Hoe heet nu dien enen kwiet ? Juist : MICHEL Fourniret.

zou het toeval zijn ??

en wat hoor ik nu juist op nieuws van 10 uur van radio 4fm ?

Dat de franse justitie reeds in 1989 (?) aan de Belgische justitie gevraagd had om een huiszoeking te doen bij Michel Fourniret ivm een zaak van wapens.

En wie deed de huiszoeking ? Een ondertussen overleden BOB-er die in de zaak Dutroux meermaals genoemd werd als een beschermheer van Dutroux en Nihoul. (naam niet verstaan op de radio sorry)

Het zal wel toeval zijn zeker ..... ?

(?) het juiste jaartal kon ik niet goed horen want mijne radio stond nog te stil.

Dit werpt al een ander licht op de affaire want had men niet gezegd dat Fourniret een totale onbekende was voor het Belgische gerecht ? zo onbekend was hij dus toch niet ? Een eerste leugen ? Waarom ?

Ik had speurder moeten worden ....

't is inderdaad allemaal wel weer nogal toevallig, ik zal thuis die rijkswachter ies opsnorren, want hij zal wel in de lijkenlijst van D Deconinck opgenomen zijn.

Sale-Flamin 5 juli 2004 11:14

Ik heb de rijkswachter al gevonden in een artikel van GVA.

Citaat:

05/07 Rijkswacht viel in april 1996 binnen bij Fourniret
Belgische politiediensten verrichtten op 25 april 1996 een huiszoeking bij Michel Fourniret, de seriemoordenaar in wiens vroegere domein in Frankrijk dit weekend de stoffelijke resten werden ontdekt van Elizabeth Brichet (12) en Jeanne-Marie Desramault (22).

Dat blijkt uit politiedocumenten uit het dossier-Dutroux. De documenten werpen een nieuw licht op mededelingen als zouden justitie en politie in België tot halfweg 2003 helemaal niets hebben afgeweten van het verleden van Fourniret.

Zo ontving de BOB van Dinant in april 1996 een officieel verzoek tot rechtsbijstand van justitie in Reims. Daar loopt op dat ogenblik een nieuw onderzoek tegen Fourniret, blijkbaar in verband met illegale wapenhandel. De speurder die wordt aangewezen om zich met de zaak bezig te houden, is BOB'er Gérard Vanesse, een veelbesproken figuur op het proces-Dutroux.

Voor alle duidelijkheid: niets in de politiedocumenten wijst op enig verband tussen Fourniret en de bende-Dutroux. Het was wel dankzij de zaak-Dutroux dat de gangen van Vanesse werden nagetrokken.

Tegendradigaard 5 juli 2004 11:47

Dus wist men, of zou men moeten geweten hebben dat die Fourniret gene zuivere was....

Nog effe en we komen te weten dat Fourniret 'toevallig' zijnen auto liet onderhouden door Dutroux zeker... ?

Maar Fourniret was dus in feite geen onbekende voor de Belgische politiediensten... Ik denk niet dat men alle dagen een vraag krijgt vanuit het buitenland om een huiszoeking te doen..

Belangrijk vind ik vooral dat men gelogen heeft over het feit dat men hem helemaal niet kende.

Tegendradigaard 5 juli 2004 12:34

Om 1 uur opnieuw gehoord. De rijkswacht kende Fourniret vanaf 1996.

Waarom dan eerst die leugen dat men er niets van wist ? Of was het dossier 'verdwenen' ?
En waarom was het dan verdwenen ?

Der verdwijnen toch nogal veel dossiers bij onze gerechtelijke instanties he (behalve van superboetes)...

Sale-Flamin 5 juli 2004 15:02

Uit het VTM-journaal

Citaat:

Politie kende Fourniret al
De Belgische politie kende het gerech- telijke verleden van de Franse serie- moordenaar Michel Fourniret mogelijk al langer. Eerder meldde ze dat ze pas halfweg vorig jaar op de hoogte raakte van zijn verleden. Maar politiedocumenten uit het dossier-Dutroux tonen nu dat speur- ders al eind april 1996 een huiszoe- kingen verrichtten bij Fourniret. Die kwam er op vraag van de Franse politiediensten, en kadert in een zaak van illegale wapenhandel. BOB'er Gerard Vanesse leidde het onderzoek. Vanesse werd ervan verdacht Marc Dutroux en Michel Nihoul beschermd te hebben.

/\|cazar 5 juli 2004 17:07

Dat boeltje stink dus heel duidelijk.

Blijkbaar zou diene tiep ook aktief geweest zijn in de wapenhandel ... terug een "geïsoleerde pervert" natuurlijk. :roll:

Turkse Nederlander 6 juli 2004 13:34

Zal het weer 7 jaar duren voordat hij veroordeeld wordt? :cry:

Griffin 6 juli 2004 13:34

Citaat:

Zaak Fourniret: wapenroof had hem in 1996 fataal moeten worden (08:21)

(Belga) Een elf jaar geleden gepleegde wapenroof had de Franse justitie normaal gezien halfweg de jaren negentig op het spoor moeten zetten van Michel Fourniret. Niet alleen als dader van de roof, maar ook van een poging tot ontvoering van een jonge vrouw op de parking van het AZ van de VUB in Jette in 1994. Dat meldt De Morgen dinsdag.

Fourniret probeerde op de parking een verpleegster te ontvoeren, maar dat mislukte. Hij sloeg op de vlucht en liet zijn revolver vallen, een van de zes politiewapens die hij in 1993 bij een inbraak in een douanekantoor in het Noord-Franse Givet had buitgemaakt. De politie vond de revolver terug tussen de struiken. In 1996 raakte Fourniret verwikkeld in een ruzie met een circusartiest over een van de resterende revolvers uit Givet. De rijkswacht in Saint-Hubert kwam tussenbeide en legde beslag op het wapen. Fourniret werd vervolgens door de Dinantse onderzoeksrechter Hanin in beschuldiging gesteld wegens het uiten van bedreigingen, heling en illegale wapendracht. De rijkswacht in Saint-Hubert ontdekte de herkomst van het wapen en alarmeerde meteen het parket in Reims, dat al binnen de week een rogatoire commissie naar België stuurde voor een huiszoeking bij Fourniret op 25 april 1996. Maar logische verbanden werden niet gelegd. (dwm)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be