![]() |
Van YouTube naar Mp3: illegaal?
Aangezien uw favoriete duikboot liever niet aan de ketting wordt gelegd onder verdenking van piraterij, vraagt hij zich af hoe legaal of illegaal sites als http://www.youtube-mp3.org/nl zijn, waar je de klank van filmpjes en clips op YouTube kunt converteren naar mp3-formaat.
Voor alle duidelijkheid: ik betaal graag voor muziek, maar sommige nummers zijn helaas nergens anders te vinden. Ik heb de indruk dat de wetgeving hierover nogal schimmig is en dat er, juist vanwege die schimmigheid, een gedoogbeleid wordt gevoerd. Een beetje zoals vroeger radiomuziek kopiëren op cassetjes of tv-programma's op videocassetten. Iemand die hier iets meer over kan vertellen? Vriendelijk dank, Den Duisteren Duikboot |
Citaat:
lees vooral "Art. 22. §1. Wanneer het werk op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, kan de auteur zich niet verzetten tegen: [...] 5° de reproductie op eender welke drager andere dan papier of soortgelijke drager, van werken, die in familiekring geschiedt, en alleen daarvoor bestemd is; [...]" dus....Youtube...geoorloofde wijze..... P.S. mijn favoriete duikboot is tot nader orde toch nog atlijd de gele...maar jij staat met stip op de 2e plaats....:lol: |
Ik heb dat ooit gevraagd aan informatici (zij krijgen les over de wetgeving van copyrights) en ze vonden het grappig dat ik dacht dat zoiets legaal was. Volgens hen niet dus, maar ik heb nooit de artikels waar ze zich op baseren om dat te zeggen gezien.
|
Citaat:
10) Ik heb de Auvibelvergoeding betaald, mag ik nu zoveel kopiëren/downloaden als ik wil? Voor zover men steeds binnen de perken van de auteurswet blijft, beschikt de consument binnen zijn familiekring over een ruimte waarin hij vrij, legaal en tegen een kleine vergoeding (de thuiskopievergoeding) muziek en films mag kopiëren. Van zodra men download bevindt men zich buiten het wettelijk kader van de thuiskopie. Een dowload is dus geen kopieerdaad maar wel degelijk een aankoop. Het kan voor sommigen verleidelijk zijn om van de mogelijkheid om binnen de eigen familiekring te kopiëren te profiteren en zodoende echte parallelle circuits op te richten met kopieën, bestemd voor gebruik buiten de familiekring. Deze praktijken, piraterij genoemd, zijn bij wet verboden en overtreders kunnen gerechtelijk worden vervolgd. |
Omdat het toch afgelopen is met de CD moet je soms wel.
Je kunt ook zoekend op 4shared.com Kraftwerk - The model http://www.4shared.com/mp3/Qvtzi0_a/..._The_Model.htm |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb die site eens uitgeprobeerd, maar zonder succes. Ik krijg telkens de volgende melding:
Google Inc. doesn't want you to convert this video. Please sign a petition to change their mind: Support third party recording tools for YouTube :-) |
|
YouTube filmpjes zijn heel makkelijk naar mp4 of flv te downloaden met RealDownloader. [http://www.real.com/realdownloader]
Om mp4/flv naar mp3 te converten zijn er tools genoeg. Nog nooit meegemaakt dat dit niet lukte. Het lijkt me wel geen goed idee om dit in een DJ set te gaan gebruiken. |
Freemake, ideaal en gemakkelijk. Zelfs van Vevo.
|
Het wordt allemaal wat ingewikkeld vind ik.
Enkele jaren terug stond de muziekindustrie te toeteren hoe illegaal de you-tube filmpjes wel waren. Nu dat blijkbaar geen probleem meer is worden die mp3-lurk websites weer een probleem. Zo ingewikkeld allemaal, ik krijg daar hoofdpijn van. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be