Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Peumans en de NSV (https://forum.politics.be/showthread.php?t=174412)

De Garde 29 juli 2012 10:01

Peumans en de NSV

http://www.skynet.be/nieuws-sport/ni...en-van-nsv-ers

Het is dan wel grappig dat de jongerenvoorzitter van de N-VA oud NSV'er is, idem voor Karim Van Overmeire, Bruno Stevenheydens en er zijn er zeker nog wel een aantal.

Kan iemand Peumans een warm dekentje bezorgen want die man moet in zijn eigen partij al constant met rillingen zitten.

subocaj 29 juli 2012 10:18

Oude krokodillen overleven alles, desnoods vreten ze iedereen op.

Dirk A 29 juli 2012 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 6247105)
http://www.skynet.be/nieuws-sport/ni...en-van-nsv-ers

Het is dan wel grappig dat de jongerenvoorzitter van de N-VA oud NSV'er is, idem voor Karim Van Overmeire, Bruno Stevenheydens en er zijn er zeker nog wel een aantal.

Kan iemand Peumans een warm dekentje bezorgen want die man moet in zijn eigen partij al constant met rillingen zitten.

Jaja gooi iedereen maar op een hoop

Robinus V 29 juli 2012 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A (Bericht 6247136)
Jaja gooi iedereen maar op een hoop

Hebben ze niet bij jongerenbeweging NSV gezeten dan?

Ratatosk 29 juli 2012 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6247161)

NSV is partij-onafhankelijk.

Robinus V 29 juli 2012 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 6247164)
NSV is partij-onafhankelijk.

Maar de N-VA'ers die hun politieke jeugd bij NSV doorgebracht hebben niet.

Ik betwist niet dat NSV partijonafhankelijk is. Traditioneel gaan de meesten van hen naar het Vlaams Belang na hun NSV-studentenjaren. Ik zie enkel de relevantie van dat gegeven niet in deze draad. Het maakt de N-VA niet minder NSV en NSV is nog radicaler dan het Vlaams Belang ten opzichte van vreemdelingen.

En hun acties zijn ronduit crimineel, zoals wc-papier naar sans-papiers gooien. (Als grap bij een brainstorm voor acties is dat wel grappig, moet ik eerlijk toegeven, maar het echt doen, niet om te lachen, is iets anders.) Vreemdelingen op alle manieren het leven zuur maken is de kern van NSV.

Bokkenreyder 29 juli 2012 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6247161)

En dan? Mogen Ksa'ers, chiro-leden of Animo'ers niet aan politiek doen later? 8O

Dirk A 29 juli 2012 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6247182)

Ik betwist niet dat NSV partijonafhankelijk is. Traditioneel gaan de meesten van hen naar het Vlaams Belang na hun NSV-studentenjaren. Ik zie enkel de relevantie van dat gegeven niet in deze draad. Het maakt de N-VA niet minder NSV en NSV is nog radicaler dan het Vlaams Belang ten opzichte van vreemdelingen.

En hun acties zijn ronduit crimineel, zoals wc-papier naar sans-papiers gooien. (Als grap bij een brainstorm voor acties is dat wel grappig, moet ik eerlijk toegeven, maar het echt doen, niet om te lachen, is iets anders.) Vreemdelingen op alle manieren het leven zuur maken is de kern van NSV.

Wat ik bedoel is dat je iedereen over dezelfde kam scheert. En dit voor iemand die opkomt voor het individu. Je spreekt jezelf op die manier tegen. Ik zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat Johan Vandelanotte een radicaal linkse communist is, die gewelddaden heeft gepleegd. En dat all extreem linkse betogers gelinked zijn met PVDA. En dat ze allemaal even gewelddadig zijn. Maar ik doe dit niet.

Bokkenreyder 29 juli 2012 10:50

Citaat:

Waar haal jij dat laatste allemaal? NSV kun je Vlaams-nationalisme verwijten , maar xenofobie is geen uitgangspunt van NSV.

Ratatosk 29 juli 2012 10:52

Citaat:

WC-papier gooien is blijkbaar crimineel gedrag Die van comac zijn dan ook brave engeltjes, bommen plaatsen en mensen aftuigen is dan ook geen crimineel gedrag.

born2bewild 29 juli 2012 10:55

Was dat gebruikt WC papier?

Robinus V 29 juli 2012 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6247188)
En dan? Mogen Ksa'ers, chiro-leden of Animo'ers niet aan politiek doen later? 8O

KSA ken ik niet, maar chiro is bij mijn weten toch echt geen politieke studentenvereniging. :lol:

Maar natuurlijk mogen leden van politieke studentenverenigingen in de politiek gaan, ook die van het NSV, maar het maakt wel e.e.a. duidelijk over een partij als extremisten bij de partij mogen.

Robinus V 29 juli 2012 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A (Bericht 6247189)
Wat ik bedoel is dat je iedereen over dezelfde kam scheert. En dit voor iemand die opkomt voor het individu. Je spreekt jezelf op die manier tegen. Ik zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat Johan Vandelanotte een radicaal linkse communist is, die gewelddaden heeft gepleegd. En dat all extreem linkse betogers gelinked zijn met PVDA. En dat ze allemaal even gewelddadig zijn. Maar ik doe dit niet.

Het ding is dat je niet zomaar bij zo'n vereniging als het NSV mag. Je moet er blijk van geven achter de basisprincipes te staan.
Bovendien is bekend dat sommige NSV'ers bij de N-VA net aanvoerders waren van het gewelddadige aspect van NSV.
Als je bij een extremistische groepering als NSV wilt, dan scheelt er sowieso al iets.

Bokkenreyder 29 juli 2012 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6247219)
KSA ken ik niet, maar chiro is bij mijn weten toch echt geen politieke studentenvereniging. :lol:

Maar natuurlijk mogen leden van politieke studentenverenigingen in de politiek gaan, ook die van het NSV, maar het maakt wel e.e.a. duidelijk over een partij als extremisten bij de partij mogen.

KSA is Katholike Studenten Actie en is net als Chiro (het symbool is het Christusteken) gellinkt met de christen-democratie. Als ex-KSA'er zong ik ook Vlaamse strijdliederen en werden we onderverdeeld in vendels met strijdkreten. Zijn alle ex-KSA'ers nu ook staatsgevaarlijk? NSV is op zich aan geen enkele partij verbonden. Het NSV draagt het Vlaams-nationalisme hoog in het vaandel. Wat is daar mis mee?
Ha, ik snap het al: jij zet gemakkelijkheidshalve het Vlaams-nationalisme in het extremistisch, en dus ook xenofoob hoekje. typisch rood-Beligicistisch denken.

Bokkenreyder 29 juli 2012 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6247232)
Het ding is dat je niet zomaar bij zo'n vereniging als het NSV mag. Je moet er blijk van geven achter de basisprincipes te staan.
Bovendien is bekend dat sommige NSV'ers bij de N-VA net aanvoerders waren van het gewelddadige aspect van NSV.
Als je bij een extremistische groepering als NSV wilt, dan scheelt er sowieso al iets.

Je hebt waarschijnlijk een karrenvracht aan bewijzen van wat je hier allemaal brabbelt? Kom dan eens met al die bewijzen naar voren. Psttt, een enkele uitzondering, als je die al zou vinden, bevestigt nog helemaal niet je veralgemening. Ik dacht ook dat iedereen die wilde zich bij NSV kan aansluiten.

Robinus V 29 juli 2012 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 6247201)
WC-papier gooien is blijkbaar crimineel gedrag Die van comac zijn dan ook brave engeltjes, bommen plaatsen en mensen aftuigen is dan ook geen crimineel gedrag.

Comac haalt net (atoom)bommen weg in plaats van ze te plaatsen. Allez, de leden weten goed genoeg dat ze nooit tot aan de bommen geraken, dus eigenlijk doen ze helemaal niets met de bommen. Het gaat erom de bevolking ervan bewust te maken en houden dat er Amerikaanse bommen in België klaar liggen om eventueel ooit af te vuren.

En om iemand af te tuigen zijn de Comac'ers echt wel te braaf. In een gesprek met een anarchist werd wel duidelijk dat zij geen tegenstander van geweld zijn. Er komen soms anarchisten naar acties van Comac –iedereen mag komen– maar het zijn geen leden. Van een Comac'er die iemand aftuigde heb ik nog nooit iets vernomen.

Robinus V 29 juli 2012 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6247238)
Ha, ik snap het al: jij zet gemakkelijkheidshalve het Vlaams-nationalisme in het extremistisch, en dus ook xenofoob hoekje. typisch rood-Beligicistisch denken.

Vlaams-nationalisme is op zich niet racistisch. (In de huidige omstandigheden, nu er geen discriminatie van Vlamingen meer is, meestal wel.) Om van NSV geen racisten te maken dien je de drempel voor racisme wel erg hoog te leggen.

Bokkenreyder 29 juli 2012 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6247258)
Comac haalt net (atoom)bommen weg in plaats van ze te plaatsen. Allez, de leden weten goed genoeg dat ze nooit tot aan de bommen geraken, dus eigenlijk doen ze helemaal niets met de bommen. Het gaat erom de bevolking ervan bewust te maken en houden dat er Amerikaanse bommen in België klaar liggen om eventueel ooit af te vuren.

En om iemand af te tuigen zijn de Comac'ers echt wel te braaf. In een gesprek met een anarchist werd wel duidelijk dat zij geen tegenstander van geweld zijn. Er komen soms anarchisten naar acties van Comac –iedereen mag komen– maar het zijn geen leden. Van een Comac'er die iemand aftuigde heb ik nog nooit iets vernomen.

Zo van wie zich misdraagt bij ons groepje hoort er niet bij eigenlijk, maar wie bij jullie groepje zich misdraagt behoort er zeker wel toe: is het dat wat je wilt zeggen? Hoe schijnheilig kun je nog zijn, ventje?

Bokkenreyder 29 juli 2012 11:20

Ik heb de indruk Robke dat jij al wat in het linkse sfeertje rondgestrooid wordt met graagte verder verspreid en zonder nadenken debiteert, maar dat je nooit met harde bewijzen afkomt. Het ligt natuurlijk aan je jonge leeftijd: de meesten vinden het op die leeftijd cool om linkiewinkie en wereldverbeteraar te zijn. Tot ze afgestudeerd zijn en zelf dik centjes verdienen. Degenen die in hun studies mislukken dreigen nog wel eens die linkse ideetjes trouw te blijven omdat ze dat als enige manier dan zien om in de grote koek te delen. Die zitten dan bij PVDA of Rood. Er is echt niets mis met jou en voor ons niets nieuws onder de zon.

Dirk A 29 juli 2012 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6247232)

Bronnen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be