![]() |
Prijs voor blanke talenten.
Ik weet het, het is zogezegd spijkers op laag water zoeken...
Maar geef toe: wat was uw eerste gedachte toen je de titel las? "Dit mag niet" "dit is racistisch" "wat een racistische prijs" etc....? Waarom krijgen we dan niet dezelfde reactie bij de "Ebbenhouten schoen"? http://nl.wikipedia.org/wiki/Ebbenhouten_Schoen Waarom mag er een "Miss Maghreb" worden verkozen waarbij afkomst het cruciale criterium is? Geen vlaamse deerne met haar roots in de vlaamse klei die "Miss Maghreb" kan worden, maar Miss Vlaanderen of Miss Belgique is al jaren iemand van allochtone afkomst. Mij niet gelaten, maar waarom die toegestane discriminatie? Of wil er nog steeds iemand beweren dat zwarte of mulat voetballers gediscrimineerd worden? Slik dan maar snel je woorden in en bekijk het nieuws over Vince the prince! |
Organiseer eens een miss blank Vlaanderen of een miss echt blond ofzo. Ik denk wel dat dat zal mogen.
|
Citaat:
(In een vorige forum-era kreeg ik trouwens ooit vijf strafpunten wegens racisme omdat ik dit een ridicule veroordeling vond). Een afrikaanse die crèmes voor donkerhuidigen aanprijst is dan weer geen enkel probleem als men die via advertenties wil aanwerven. |
|
circe, ga eens ergens anders provoceren.
|
Citaat:
Door de "Ebbenhouten Schoen" of door de "Prijs voor Blanke Talenten"? of door het feit dat ik je met de neus op de feiten druk? |
Citaat:
|
Citaat:
er is zo ooit eens een witte Amerikaan geweigerd op een van de wedstrijden voor "African Americans".... Hij wou meedoen maar mocht niet wegens "te wit". Nochtans was hij een rasechte Zuid-Afrikaan. Me dunkt toch wat racistisch dan vind je niet? Straks hebben we hier ook een witte Zuidafrikaan die de Ebbenhouten schoen gaat winnen.... en in feite was Kompany al niet helemaal correct, want die is half wit. |
Citaat:
|
Circe is jaloers omdat ze zelf niet in aanmerking komt.
|
Citaat:
Volg jij al eens een link? Of is dat aan iemand die de nicknaam Nietsche gebruikt niet besteed? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom vind jij het ene (blanke) niet kunnen, en het andere (zwarte) wel? Ebbenhout is namelijk zeer donkerbruin tot zwart, en in de Engelstalige wereld worden zwarten vaak met de benaming "ebony" (=ebbenhout) aangeduid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik begrijp niet dat jullie nog moeite doen om die 'Nietzsche' van antwoord te dienen.
Die heeft nu toch al lang genoeg getoond wat een leeghoofd dat is. |
Citaat:
|
Citaat:
Of misschien gaat het wel lukken als ik de vraag nog eens herhaal: Als de kleur van iemand irrelevant is, waarom dan een "ebbenhouten schoen" speciaal voor ZWARTE voetballers? Waarom vind jij het ene (blanke) niet kunnen, en het andere (zwarte) wel? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be