Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Prijs voor blanke talenten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=174418)

circe 29 juli 2012 12:05

Prijs voor blanke talenten.

Ik weet het, het is zogezegd spijkers op laag water zoeken...

Maar geef toe: wat was uw eerste gedachte toen je de titel las? "Dit mag niet" "dit is racistisch" "wat een racistische prijs" etc....?

Waarom krijgen we dan niet dezelfde reactie bij de "Ebbenhouten schoen"?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ebbenhouten_Schoen

Waarom mag er een "Miss Maghreb" worden verkozen waarbij afkomst het cruciale criterium is? Geen vlaamse deerne met haar roots in de vlaamse klei die "Miss Maghreb" kan worden, maar Miss Vlaanderen of Miss Belgique is al jaren iemand van allochtone afkomst. Mij niet gelaten, maar waarom die toegestane discriminatie?

Of wil er nog steeds iemand beweren dat zwarte of mulat voetballers gediscrimineerd worden? Slik dan maar snel je woorden in en bekijk het nieuws over Vince the prince!

Scherven A. Mok 29 juli 2012 12:27

Organiseer eens een miss blank Vlaanderen of een miss echt blond ofzo. Ik denk wel dat dat zal mogen.

circe 29 juli 2012 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6247385)
Organiseer eens een miss blank Vlaanderen of een miss echt blond ofzo. Ik denk wel dat dat zal mogen.

Als zelfs een firma als L'Oreal al veroordeeld wordt omdat ze voor hun blonde haarproducten blonde modellen zoeken, dan twijfel ik toch wel of zoiets zou lukken.
(In een vorige forum-era kreeg ik trouwens ooit vijf strafpunten wegens racisme omdat ik dit een ridicule veroordeling vond).

Een afrikaanse die crèmes voor donkerhuidigen aanprijst is dan weer geen enkel probleem als men die via advertenties wil aanwerven.

circe 29 juli 2012 12:51

Nietzsche 29 juli 2012 12:59

circe, ga eens ergens anders provoceren.

circe 29 juli 2012 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6247447)
circe, ga eens ergens anders provoceren.

waardoor voel je je geprovoceerd?

Door de "Ebbenhouten Schoen" of door de "Prijs voor Blanke Talenten"?

of door het feit dat ik je met de neus op de feiten druk?

Nietzsche 29 juli 2012 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6247460)
waardoor voel je je geprovoceerd?

Door de "Ebbenhouten Schoen" of door de "Prijs voor Blanke Talenten"?

Dat tweede.

circe 29 juli 2012 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6247463)
Dat tweede.

waarom?

er is zo ooit eens een witte Amerikaan geweigerd op een van de wedstrijden voor "African Americans".... Hij wou meedoen maar mocht niet wegens "te wit". Nochtans was hij een rasechte Zuid-Afrikaan.

Me dunkt toch wat racistisch dan vind je niet?

Straks hebben we hier ook een witte Zuidafrikaan die de Ebbenhouten schoen gaat winnen.... en in feite was Kompany al niet helemaal correct, want die is half wit.

Nietzsche 29 juli 2012 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6247469)
waarom?

Omdat de kleur van iemand irrelevant is, waarom is het belangenrijk dat het BLANKE talenten zijn?

giserke 29 juli 2012 13:18

Circe is jaloers omdat ze zelf niet in aanmerking komt.

circe 29 juli 2012 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6247471)
Omdat de kleur van iemand irrelevant is, waarom is het belangenrijk dat het BLANKE talenten zijn?

Omdat het bij de Ebbenhouten Schoen ook over ZWARTE spelers gaat tiens.
Volg jij al eens een link? Of is dat aan iemand die de nicknaam Nietsche gebruikt niet besteed?

Nietzsche 29 juli 2012 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6247478)
Omdat het bij de Ebbenhouten Schoen ook over ZWARTE spelers gaat tiens.
Volg jij al eens een link?

Dat begrijp ik ook wel, maar dan nog snap ik de relevantie niet.

circe 29 juli 2012 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6247475)
Circe is jaloers omdat ze zelf niet in aanmerking komt.

dat is dan enkel omdat ik niet kan voetballen. Ik ben namelijk wel heel blank, dus dat kan dan geen probleem zijn. Voor de Ebbenhouten Schoen kom ik uiteraard wegens racistische kenmerken niet in aanmerking.

Macchiavelli 29 juli 2012 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6247471)

Als de kleur van iemand irrelevant is, waarom dan een "ebbenhouten schoen" speciaal voor ZWARTE voetballers?
Waarom vind jij het ene (blanke) niet kunnen, en het andere (zwarte) wel?

Ebbenhout is namelijk zeer donkerbruin tot zwart, en in de Engelstalige wereld worden zwarten vaak met de benaming "ebony" (=ebbenhout) aangeduid.

Nietzsche 29 juli 2012 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 6247494)
Als de kleur van iemand irrelevant is, waarom dan een "ebbenhouten schoen" speciaal voor ZWARTE voetballers?

Ebbenhout is namelijk zeer donkerbruin tot zwart, en in de Engelstalige wereld worden zwarten vaak met de benaming "ebony" (=ebbenhout) aangeduid.

Waarom zou een blanke niet met een ebbenhouten schoen mogen voetballen?

Macchiavelli 29 juli 2012 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6247496)
Waarom zou een blanke niet met een ebbenhouten schoen mogen voetballen?

Nu niet doen alsof je gek bent of het niet begrepen hebt, Nietzsche. Jij weet heel goed dat dat "ebbenhout" aan de huidskleur van de spelers refereert.

Nietzsche 29 juli 2012 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 6247503)
Nu niet doen alsof je gek bent of het niet begrepen hebt, Nietzsche. Jij weet heel goed dat dat "ebbenhout" aan de huidskleur van de spelers refereert.

Een zwarte speler mag ook geen witte schoenen dragen? :?

Mitgard 29 juli 2012 13:36

Ik begrijp niet dat jullie nog moeite doen om die 'Nietzsche' van antwoord te dienen.
Die heeft nu toch al lang genoeg getoond wat een leeghoofd dat is.

Nietzsche 29 juli 2012 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6247509)
Ik begrijp niet dat jullie nog moeite doen om die 'Nietzsche' van antwoord te dienen.
Die heeft nu toch al lang genoeg getoond wat een leeghoofd dat is.

:-D8-)

Macchiavelli 29 juli 2012 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6247507)
Een zwarte speler mag ook geen witte schoenen dragen? :?

Ik noteer dat je, niet geheel onverwacht, niks zinnigs te melden hebt, en dat je het antwoord op mijn vragen schuldig blijft.

Of misschien gaat het wel lukken als ik de vraag nog eens herhaal:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be