Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Is broccoli een homo-groente? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=174470)

C2C 30 juli 2012 09:38

Is broccoli een homo-groente?

Laatst een discussie gehad met mijn ma over de geschiedenis van den broccoli in den Delhaize.

Broccoli werd daar in de jaren '80 voor het eerst geïntroduceerd. Mijn moeder vond dat toen een opgedirkte bloemkool, en moest er niks van hebben.

In de jaren '90 is den Delhaize daarom allerlei dikke sauzen beginnen verkopen om over den broccoli te gieten (zoals pikante bechamelle-saus).

Mijn ma is dan bijgedraaid en heeft sindsdien meermaals broccoli bereid.

Zijn er voor u ook groenten of fruit die ge associeert met een bepaald gestigmatiseerd deel van de bevolking?

Everytime 30 juli 2012 09:39

Helemaal niet! Ik ben 100% hetero en heb broccoli zeer graag. Ik heb trouwens nog broccoli gisteravond gegeten. En ik associeer geen enkele fruit of groente met zoiets.

Txiki 30 juli 2012 09:46

Ik associeer witloof met politici: ik lust ze rauw.

circe 30 juli 2012 09:48

brocoli is heerlijk met béarnaisesaus.

C2C 30 juli 2012 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6249085)
Ik associeer witloof met politici: ik lust ze rauw.

Mooi. Een beetje zoals ik asperges met bankiers associeer: rustig dat kopje eraf snijden, en dan verpletteren met de tong. Goed laten zwelgen in vette botersaus.

quercus 30 juli 2012 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6249070)
Laatst een discussie gehad met mijn ma over de geschiedenis van den broccoli in den Delhaize.

Broccoli werd daar in de jaren '80 voor het eerst geïntroduceerd. Mijn moeder vond dat toen een opgedirkte bloemkool, en moest er niks van hebben.

In de jaren '90 is den Delhaize daarom allerlei dikke sauzen beginnen verkopen om over den broccoli te gieten (zoals pikante bechamelle-saus).

Zijn er voor u ook groenten of fruit die ge associeert met een bepaald gestigmatiseerd deel van de bevolking?

Jongens, jongens ...Wat je hier toch allemaal leest! Zijn er nu ook al "homofiele groenten"? Zouden ze soms bespoten worden met vrouwelijk hormoon?:lol: Je weet toch maar nooit. Zo is er nog een tijd geweest dat er waarschuwingen werden gelanceerd dat je toch best voorzichtig hoorde om te springen met kippenvlees. Mannen konden er vrouwenborsten van krijgen omdat de hormonenmaffia ook in de sector van de kippenkweek erg actief was.

Txiki 30 juli 2012 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6249088)
brocoli is heerlijk met béarnaisesaus.

Ik heb niet graag sauzen op mijn groenten, vlees of vis. Ik wil dat puur. Gegrild, gerookt, gestoofd, blijft mij allemaal gelijk. Maar puur. njam

C2C 30 juli 2012 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6249095)
dat je toch best voorzichtig hoorde om te springen met kippenvlees. Mannen konden er vrouwenborsten van krijgen omdat de hormonenmaffia ook in de sector van de kippenkweek erg actief was.

Maar dat is ook écht waar.

Hormonen in ons vlees hebben wel degelijk geleid tot de feminisering van de man in het Westen.

Dat mensen groenten en fruit met allerlei andere zaken associëren, is niet nieuw hé. Heel de geschiedenis van afrodisiaca toont dat aan.

MaGNiFiCaT 30 juli 2012 10:46

Citaat:

Egmond Codfried is de man voor het antwoord op je vraag!:lol:

C2C 30 juli 2012 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6249224)
Egmond Codfried is de man voor het antwoord op je vraag!:lol:

Lol, hangt die hier eigenlijk nog rond?

Derk de Tweede 30 juli 2012 11:31

Spruitjes zijn cool

Tafelpoot 30 juli 2012 11:37

Citaat:

Ik associeer mandarinnekes met zwarten, schuld van de Katholieke Kerk

Klojo eerste klas 30 juli 2012 11:43

"""Zijn er voor u ook groenten of fruit die ge associeert met een bepaald gestigmatiseerd deel van de bevolking?"""
Er staat mij iets voor de geest i.v.m. een komkommer....maar 'k zou begot niet meer weten wat precies....en ik dacht ook niet dat dat geassocieerd was met een gestigmatiseerd deel van de bevolking , maar 'k kan me vergissen.... :-(

MaGNiFiCaT 30 juli 2012 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6249313)
Lol, hangt die hier eigenlijk nog rond?

Ja hoor hij was hier vandaag nog aanwezig.

Mitgard 30 juli 2012 11:51

Citaat:

Is broccoli een homo-groente?

Zeker en vast, C2C.
Wist gij dat nog niet?

Xenophon 30 juli 2012 12:17

Andijvie is voor bedienden.

Henri1 30 juli 2012 15:22

Citaat:

Broccoli is zelfs zeer goed voor je libido. Dat staat los van het feit dat U homo of hetero bent.

circe 30 juli 2012 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6249425)
Andijvie is voor bedienden.

en spinazie (pop-eye) is voor handwerklieden zeker?

Xenophon 30 juli 2012 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6249737)
en spinazie (pop-eye) is voor handwerklieden zeker?

Zeg Circe, ge zit nogal op mijn kap?

Macchiavelli 30 juli 2012 16:18

Citaat:

Ja hoor, die zijn er. Zo associëer ik bijvoorbeeld artisjokken met de immer gestigmatiseerde trollen in onze samenleving. Dezelfde groente roept ook onwillekeurige associaties op met complotterende labiele extreemlinksen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be