Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   13 juni: BUB lijsttrekker pleegde valsheid in geschrifte (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17448)

John Stufflebeam 5 juli 2004 20:35

Aan de ingang van elk stembureau hing op 13 juni een officiële kandidatenlijst uit. Binnenlandse zaken had keurig van alle kandidaten naam en beroep genoteerd, en in officiële kolommen afgedrukt.

Sommige kandidaten verdienen blijkbaar hun brood als accountant, bediende of informaticus. Anderen studeren nog, of verklaren werkloos te zijn. Daar is niks mis mee. Werk vinden is in deze harde tijden immers helemaal niet evident.

Eén man, Bruno Yammine, verdient zijn brood als historicus. Althans, dat is wat hij de kiezers poogt wijs te maken. Want Bruno werkt niet aan één of andere geschiedenisfaculteit. Hij is werkzoekend.

Zoals gezegd, daar is niets mis mee. Behalve als je voor de verkiezingen naar de rechtbank stapt, en daar onder je naam een beroep laat noteren dat je nooit hebt uitgeoefend. Dan is dat gewoon valsheid in geschrifte.

Kim 5 juli 2004 20:38

Hm, volgens mij heeft hij volgens zijn behaalde diploma de titel "historicus". Ik weet niet of je daarom ook het beroep moet uitoefenen.

John Stufflebeam 5 juli 2004 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Hm, volgens mij heeft hij volgens zijn behaalde diploma de titel "historicus". Ik weet niet of je daarom ook het beroep moet uitoefenen.

Hij is vorig jaar afgestudeerd als licentiaat geschiedenis. Daarmee kan je tal van verschillende beroepen uitoefenen:

- geschiedenisleraar in het middelbaar onderwijs
- bediende (ik ken iemand die licentiaat geschiedenis is, en nu bij de Royale Belge werkt)
- historicus (onderzoeksmandaat aan een universiteit)

Je kan ook verder studeren (dan ben je student) of je inschrijven als werkzoekende, tot je een baan vindt (werkloos)

Bruno is thans werkzoekend. geen schande, maar waarom gaat hij op een officiëel document daarover liegen?

giserke 5 juli 2004 21:53

bruno historicus? :lol: :lol: :lol: :lol:
licentiaat geschiedenis, kan ik mee leven. Die weten toch maar zaken die voorgekauwd zijn.
Een historicus is iemand die zelf op onderzoek uitgaat.
Ik kan mij moeilijk voorstellen als je niet beschikt over de praktiserende activiteiten, zoals in archieven, afnemen van interviews, onderzoeken in museums, opzoeken van private archieven. Dat je je historicus mag noemen.
Ik denk niet dat bruno daarmee bezig is.
Ik denk niet dat iemand die in staat is zaken op te zoeken die niet in schoolboekjes te vinden is zal kiezen voor een BuB lijst :lol:

Hans1 5 juli 2004 23:20

Een afgestuurde student geschiedenis is een historicus, zelfs als hij geen beroep uitoefent.

Weer zo'n belachelijke topic. Waar die Vlaams-nationalisten toch hun tijd mee verspillen. Ongelooflijk... :roll:

giserke 5 juli 2004 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Een afgestuurde student geschiedenis is een historicus, zelfs als hij geen beroep uitoefent.

Weer zo'n belachelijke topic. Waar die Vlaams-nationalisten toch hun tijd mee verspillen. Ongelooflijk... :roll:

Zelfs de voorzitter kent het verschil niet tussen een diploma, en iemand die zijn diploma UITVOERT, want dit beweerd Bruno op veel plaatsen te doen.
een historicus is iemand die WERKT als historicus. Daar hoef je zelfs geen diploma voor te hebben.

Hans1 5 juli 2004 23:45

Dat mag u dan wel eens bewijzen.

giserke 5 juli 2004 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dat mag u dan wel eens bewijzen.

giserke 5 juli 2004 23:50

dat den bruno dan eens zijn EIGEN werk hier publiceert

Stubaf. 6 juli 2004 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
dat den bruno dan eens zijn EIGEN werk hier publiceert

Awel, zijn MSN-Profile, tiens! :painting:

tigerpants 6 juli 2004 08:26

Vrij zinloze discussie...

solidarnosc 6 juli 2004 09:44

De met rood omcirkelde kandidate van LSP is sinds een maand aan de slag.

giserke 6 juli 2004 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc

wens haar succes

De Garde 6 juli 2004 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc

Kan ze de volgende keer haar beroep opgeven. Maar goed, des te beter voor haar zeker?

Bruno kan misschien een boek schrijven over de geschiedenis van zijn werkloosheid. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Patriot! 6 juli 2004 11:24

:roll: Het niveau van de Vlaams-nationale beroepsprovocateurs is weer vér te zoeken...

Distel 6 juli 2004 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
:roll: Het niveau van de Vlaams-nationale beroepsprovocateurs is weer vér te zoeken...

Kwestie van ook iets op de kieslijst te kunnen zetten. ;)

dronyon 6 juli 2004 11:36

Bruno is intussen wel degelijk bezig aan een doctoraat (vraag me niet waarover), maar doet dat op eigen kosten en is dus geen 'assistent' zoals hij wel eens durft beweren.
Maar och, hij doet maar; mij kan het geen barst schelen wat hij zegt of doet, zolang hij maar uit mijn buurt blijft.

Patriot! 6 juli 2004 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Bruno is intussen wel degelijk bezig aan een doctoraat (vraag me niet waarover), maar doet dat op eigen kosten en is dus geen 'assistent' zoals hij wel eens durft beweren.
Maar och, hij doet maar; mij kan het geen barst schelen wat hij zegt of doet, zolang hij maar uit mijn buurt blijft.

:?:

dronyon 6 juli 2004 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dronyon

:?:

En wat betreft het 'zolang hij maar uit mijn buurt blijft'-gedeelte: ik heb het 'genoegen' gehad van hem een paar keer te ontmoeten, en dat was geen onverdeeld succes om het eufemistisch uit te drukken. Maar hem haten doe ik niet hoor, don't worry.

Breinsmurf 6 juli 2004 12:51

Iemand met een diploma moderne geschiedenis is Licentiaat in de Moderne Geschiedenis (zoals ik bvb en tal van anderen op dit forum heb ik de indruk)

Een historicus is een vrije term die iedereen die aan historisch onderzoek doet mag gebruiken. Een beetje zoals iedereen die als eens een oud meubel koopt en verkoopt zich antiquair mag noemen. Historicus is dus geen afgeschermde titel zoals advocaat of tandarts.

Bij deze heeft Bruno geen valsheid in geschrifte gepleegd en kunnen we deze nonsens-topic stopzetten.

Vecht jullie oorlogjes uit met echte argumenten, niet door spijkers op laag water te zoeken of tegenstrevers te bekladden. 8)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be