![]() |
Air France-KLM - Peugeot-Citroen
Nogal logisch ... De Tijd
Twee voorbeelden van Franse bedrijven die marktaandeel trachten te vergroten door aggressieve prijspolitiek ... maar ondertussen de verliezen blijven opstapelen ... Vluchtje Brussel --> Gothenburg bij KLM aan 60% van de prijs dan die van Brussels Airlines - Brussels Airlines rechtstreeks - KLM via Schiphol
Gelijkaardig verhaaltje bij de autoconstructeur ... |
En dan te bedenken, dat KLM in vergelijking met Air France al redelijk goed is geherstructureerd. Hoewel dat over de post personeelskosten gaat.
|
Citaat:
Alle 'network carriers' doen dit. Een voorbeeld om te illustreren dat het ook in de andere richting werkt: Amsterdam - New York JFK, Economy Class, vertrek 4 oktober, terug 18 oktober (willekeurig gekozen data): KLM, rechtstreeks: 747 Euro retour. Swiss, via Zurich (niet alleen een extra vlucht maar ook een PAK omweg!): 452 Euro retour. O ja: vertrek je rechtstreeks vanuit Zurich (en sla je dus de vlucht uit Amsterdam over), dan betaal je... 850 Euro! Welkom in de logica van de luchtvaart! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be