Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   De N-VA gaat winnen, zo is zeker (https://forum.politics.be/showthread.php?t=174492)

Henri2 30 juli 2012 19:11

De N-VA gaat winnen, zo is zeker

We zijn het allemaal zeker, zelfs de belgicisten beseffen het: de N-VA gaat de verkiezingen winnen. De argumenten dat ze racistisch zijn raken kant noch wal. De PS en linkiewinkies schudden en beven voor de N-VA.

De toekomst is mooi, dankzij de N-VA!

Dirk A 30 juli 2012 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri2 (Bericht 6250199)
We zijn het allemaal zeker, zelfs de belgicisten beseffen het: de N-VA gaat de verkiezingen winnen. De argumenten dat ze racistisch zijn raken kant noch wal. De PS en linkiewinkies schudden en beven voor de N-VA.

:clapping::clapping::clapping::clapping::clapping:

Gwyndion 31 juli 2012 20:12

Hmm, ik geef de voorkeur aan n-va over de traditionele partijen maar minder conservatief had toch leuk geweest.

armando 31 juli 2012 20:56

Citaat:

De toekomst zou er nog veel mooier uitzien mocht men bij de NVA beseffen dat samenwerking nodig is met de radicale vlaams nationale partij VB, dan pas zou het belgisch regime in paniek slaan.

De schoofzak 31 juli 2012 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door armando (Bericht 6252466)
De toekomst zou er nog veel mooier uitzien mocht men bij de NVA beseffen dat samenwerking nodig is met de radicale vlaams nationale partij VB, dan pas zou het belgisch regime in paniek slaan.

Ik ga het nog vaak moeten herhalen; maar één keer per maand vind ik wel genoeg. Dus voor de maand juli:

het kan best zijn dat de nva iets moet gaan beseffen; maar wat ik besef bepaal ik zelf wel even;
en dat is:
behoudens punctuele samenvallen standpunten, behoudens beperkte en discrete gedoogsituaties, moet er helemaal geen samenwerking zijn. Wel wederzijds respect, maar geen samenwerking.
Of simpelweg: deze kiezer haakt af.

.

respublica 31 juli 2012 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6252516)
Ik ga het nog vaak moeten herhalen; maar één keer per maand vind ik wel genoeg. Dus voor de maand juli:

het kan best zijn dat de nva iets moet gaan beseffen; maar wat ik besef bepaal ik zelf wel even;
en dat is:
behoudens punctuele samenvallen standpunten, behoudens beperkte en discrete gedoogsituaties, moet er helemaal geen samenwerking zijn. Wel wederzijds respect, maar geen samenwerking.
Of simpelweg: deze kiezer haakt af.

.

2
Eigenlijk lijken heel veel VB-standpunten aan de oppervlakte wel op de mijne, maar toch wens ik de vernietiging van die partij; deze partij maakt van mijn Vlaams-nationalistische, conservatieve en anti-multiculturele standpunten een totale karikatuur. Zovele vooroordelen tegen Vlaams-nationalisten werden door die partij versterkt. Vlaams-nationalisme is niet Vlaams navelstaren, conservatisme is niet "terug naar de jaren vijftig" en anti-multicultureel is niet hetzelfde als anti-vreemdelingen en racisme. Daarnaast zal deze partij toch nooit meebesturen en versterkt ze met haar verloren stemmen de traditionele partijen en links.

Robinus V 1 augustus 2012 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 6252723)
2
Eigenlijk lijken heel veel VB-standpunten aan de oppervlakte wel op de mijne, maar toch wens ik de vernietiging van die partij; deze partij maakt van mijn Vlaams-nationalistische, conservatieve en anti-multiculturele standpunten een totale karikatuur. Zovele vooroordelen tegen Vlaams-nationalisten werden door die partij versterkt. Vlaams-nationalisme is niet Vlaams navelstaren, conservatisme is niet "terug naar de jaren vijftig" en anti-multicultureel is niet hetzelfde als anti-vreemdelingen en racisme. Daarnaast zal deze partij toch nooit meebesturen en versterkt ze met haar verloren stemmen de traditionele partijen en links.

Bij uitbreiding: door op Vlaams Belang OF N-VA te stemmen versterk je met deze verloren stemmen de traditionele partij waar je de grootste afkeer voor hebt.

Nu moeten ze met drieën regeren en bij een verdere aangroei van de nationalisten zelfs met vier, terwijl het ook met minder, zonder de allerslechtste, kan door niet meer te stemmen op politici die toch niets met de stem zullen (kunnen) doen.

Tafelpoot 1 augustus 2012 07:34

Citaat:

leugens...

De piraten gaan winnen :)

vrijevlaming 1 augustus 2012 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door armando (Bericht 6252466)

belange niet. Ze zouden niet liever hebben, dat belgisch regime.

VB is toch een aflopend verhaal. Waarom daar nog veel aandacht aan besteden? Als het VB dan zo nodig wil samenwerken met N-VA, dan weten ze dat ze een hele hoop standpunten gaan moeten herroepen

Effect 1 augustus 2012 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 6252403)
Hmm, ik geef de voorkeur aan n-va over de traditionele partijen maar minder conservatief had toch leuk geweest.

N-VA is de meest progressieve partij van het land, dat is een vaststaand feit. N-VA is de enige partij die het status-quo wil verbreken en voluit voor verandering gaat. Dat is de definitie van progressief. Dat N-VA vooruit wil middels rechtse standpunten maakt deze standpunten niet automatisch conservatief. Het is inderdaad ver gekomen wanneer rechts progressief moet zijn om nog iets te verwezenlijken, en links conservatief wordt om het extreem-linkse status-quo te bestendigen.

De schoofzak 1 augustus 2012 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6253047)
N-VA is de meest progressieve partij van het land, dat is een vaststaand feit. N-VA is de enige partij die het status-quo wil verbreken en voluit voor verandering gaat. Dat is de definitie van progressief. Dat N-VA vooruit wil middels rechtse standpunten maakt deze standpunten niet automatisch conservatief. Het is inderdaad ver gekomen wanneer rechts progressief moet zijn om nog iets te verwezenlijken, en links conservatief wordt om het extreem-linkse status-quo te bestendigen.

Kleine verbetering: een woordje in het rood toegevoegd

N-VA is de meest progressieve partij van het land, dat is een vaststaand feit. N-VA is de enige partij die het status-quo wil verbreken en voluit voor verandering gaat. Dat is de definitie van progressief. Dat N-VA vooruit wil middels centrum-rechtse standpunten maakt deze standpunten niet automatisch conservatief. Het is inderdaad ver gekomen wanneer rechts progressief moet zijn om nog iets te verwezenlijken, en links conservatief wordt om het extreem-linkse status-quo te bestendigen.

De schoofzak 1 augustus 2012 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6252775)
Bij uitbreiding: door op Vlaams Belang OF N-VA te stemmen versterk je met deze verloren stemmen de traditionele partij waar je de grootste afkeer voor hebt.

Nu moeten ze met drieën regeren en bij een verdere aangroei van de nationalisten zelfs met vier, terwijl het ook met minder, zonder de allerslechtste, kan door niet meer te stemmen op politici die toch niets met de stem zullen (kunnen) doen.

Niet teveel overdrijven, hé vriendschap.

Seffens gaat ge beweren dat ge op de liberalen moet stemmen om de sossen aan de macht te krijgen.

Alle drie de oude machtspartijen moeten slaag krijgen, liefst tot onder de kiesdrempel.
Zij en zij alleen hebben ons opgezadeld met een staat die georganiseerd is als een draak, volledig gebaseerd op leugens (definitieve taalgrens, tweetalig hoofdstedelijk gebied, duidelijke taalgrens, aflopende taalfaciliteiten, duidelijke financiele stromen, foefelingen met de grondwet, acrobatie met alarmbellen en belangenconflicten, snelbelgwet, niks opvang van veel te veel immigranten met hogere leeflonen dan onze pensioenen ...);
zij en zij alleen hebben ons opgezadeld met een staatsschuld op zijn Grieks, waarvoor onze kinderen en kleinkinderen zullen moeten betalen ...

...

Munglik 1 augustus 2012 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6253684)
Niet teveel overdrijven, hé vriendschap.

Seffens gaat ge beweren dat ge op de liberalen moet stemmen om de sossen aan de macht te krijgen.

Alle drie de oude machtspartijen moeten slaag krijgen, liefst tot onder de kiesdrempel.
Zij en zij alleen hebben ons opgezadeld met een staat die georganiseerd is als een draak, volledig gebaseerd op leugens (definitieve taalgrens, tweetalig hoofdstedelijk gebied, duidelijke taalgrens, aflopende taalfaciliteiten, duidelijke financiele stromen, foefelingen met de grondwet, acrobatie met alarmbellen en belangenconflicten, snelbelgwet, niks opvang van veel te veel immigranten met hogere leeflonen dan onze pensioenen ...);
zij en zij alleen hebben ons opgezadeld met een staatsschuld op zijn Grieks, waarvoor onze kinderen en kleinkinderen zullen moeten betalen ...

...

Wilt ge een absolute meerderheid misschien?

fonne 1 augustus 2012 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6253686)

Wie wil er geen absolute meerderheid? Zelfs de B.U.B. claimt 70% van de stemmen;-)

Munglik 1 augustus 2012 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6253697)
Wie wil er geen absolute meerderheid? Zelfs de B.U.B. claimt 70% van de stemmen;-)

Ik vertrouw geen enkele partij met een absolute meerderheid.

't Is een beetje triest, maar ja.

De schoofzak 1 augustus 2012 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6253686)

pfff als een mens al niet meer mag dromen ....

.

Munglik 1 augustus 2012 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6253703)
pfff als een mens al niet meer mag dromen ....

.

Voor mij zou het geen droom zijn.

De schoofzak 1 augustus 2012 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6253700)
Ik vertrouw geen enkele partij met een absolute meerderheid.

't Is een beetje triest, maar ja.

Dan vertrouwt gij uw echtelijke partner ook niet. :lol:

Da's pas triest.

Munglik 1 augustus 2012 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6253710)
Dan vertrouwt gij uw echtelijke partner ook niet. :lol:

Da's pas triest.

Ik kan niet echt volgen. :?

Distel 1 augustus 2012 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6252775)

:roll:

Allee, weer het afgezaagde liedje van de "verloren" stem. Vreemd, want gezien de zware politieke crisis tijdens de regeringsonderhandelingen heb ik het gevoel dat mijn "verloren" stem nog nooit zo hard heeft doorgeweegd. In die mate zelfs dat er openlijk over plan B gesproken is.

Nu, wat ik mij dan afvraag he, hoe komt het toch dat het meestal de meest rabiate tegenstanders zijn van het VB, en intussen ook van de N-VA, die komen waarschowen over de "verloren" stem. Als die stem zo "verloren" is, en de traditionele partijen daar zoveel sterker van worden, moet jij de mensen dan niet aanmoedigen om allemaal VB of N-VA te stemmen?

Citaat:

M.a.w.: hoe groter de N-VA wordt, hoe moeilijker het wordt voor de rest om nog een geloofwaardige (nu ja) en werkbare regering te vormen. En ze moeten nu al een Vlaamse federale minderheid verkocht krijgen aan de kiezer...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be