![]() |
De N-VA gaat winnen, zo is zeker
We zijn het allemaal zeker, zelfs de belgicisten beseffen het: de N-VA gaat de verkiezingen winnen. De argumenten dat ze racistisch zijn raken kant noch wal. De PS en linkiewinkies schudden en beven voor de N-VA.
De toekomst is mooi, dankzij de N-VA! |
Citaat:
|
Hmm, ik geef de voorkeur aan n-va over de traditionele partijen maar minder conservatief had toch leuk geweest.
|
Citaat:
|
Citaat:
het kan best zijn dat de nva iets moet gaan beseffen; maar wat ik besef bepaal ik zelf wel even; en dat is: behoudens punctuele samenvallen standpunten, behoudens beperkte en discrete gedoogsituaties, moet er helemaal geen samenwerking zijn. Wel wederzijds respect, maar geen samenwerking. Of simpelweg: deze kiezer haakt af. . |
Citaat:
Eigenlijk lijken heel veel VB-standpunten aan de oppervlakte wel op de mijne, maar toch wens ik de vernietiging van die partij; deze partij maakt van mijn Vlaams-nationalistische, conservatieve en anti-multiculturele standpunten een totale karikatuur. Zovele vooroordelen tegen Vlaams-nationalisten werden door die partij versterkt. Vlaams-nationalisme is niet Vlaams navelstaren, conservatisme is niet "terug naar de jaren vijftig" en anti-multicultureel is niet hetzelfde als anti-vreemdelingen en racisme. Daarnaast zal deze partij toch nooit meebesturen en versterkt ze met haar verloren stemmen de traditionele partijen en links. |
Citaat:
Nu moeten ze met drieën regeren en bij een verdere aangroei van de nationalisten zelfs met vier, terwijl het ook met minder, zonder de allerslechtste, kan door niet meer te stemmen op politici die toch niets met de stem zullen (kunnen) doen. |
Citaat:
De piraten gaan winnen :) |
Citaat:
VB is toch een aflopend verhaal. Waarom daar nog veel aandacht aan besteden? Als het VB dan zo nodig wil samenwerken met N-VA, dan weten ze dat ze een hele hoop standpunten gaan moeten herroepen |
Citaat:
|
Citaat:
N-VA is de meest progressieve partij van het land, dat is een vaststaand feit. N-VA is de enige partij die het status-quo wil verbreken en voluit voor verandering gaat. Dat is de definitie van progressief. Dat N-VA vooruit wil middels centrum-rechtse standpunten maakt deze standpunten niet automatisch conservatief. Het is inderdaad ver gekomen wanneer rechts progressief moet zijn om nog iets te verwezenlijken, en links conservatief wordt om het extreem-linkse status-quo te bestendigen. |
Citaat:
Seffens gaat ge beweren dat ge op de liberalen moet stemmen om de sossen aan de macht te krijgen. Alle drie de oude machtspartijen moeten slaag krijgen, liefst tot onder de kiesdrempel. Zij en zij alleen hebben ons opgezadeld met een staat die georganiseerd is als een draak, volledig gebaseerd op leugens (definitieve taalgrens, tweetalig hoofdstedelijk gebied, duidelijke taalgrens, aflopende taalfaciliteiten, duidelijke financiele stromen, foefelingen met de grondwet, acrobatie met alarmbellen en belangenconflicten, snelbelgwet, niks opvang van veel te veel immigranten met hogere leeflonen dan onze pensioenen ...); zij en zij alleen hebben ons opgezadeld met een staatsschuld op zijn Grieks, waarvoor onze kinderen en kleinkinderen zullen moeten betalen ... ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
't Is een beetje triest, maar ja. |
Citaat:
. |
Citaat:
|
Citaat:
Da's pas triest. |
Citaat:
|
Citaat:
Allee, weer het afgezaagde liedje van de "verloren" stem. Vreemd, want gezien de zware politieke crisis tijdens de regeringsonderhandelingen heb ik het gevoel dat mijn "verloren" stem nog nooit zo hard heeft doorgeweegd. In die mate zelfs dat er openlijk over plan B gesproken is. Nu, wat ik mij dan afvraag he, hoe komt het toch dat het meestal de meest rabiate tegenstanders zijn van het VB, en intussen ook van de N-VA, die komen waarschowen over de "verloren" stem. Als die stem zo "verloren" is, en de traditionele partijen daar zoveel sterker van worden, moet jij de mensen dan niet aanmoedigen om allemaal VB of N-VA te stemmen? Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be