![]() |
Het aantal zaken voor de jeugdrechter in de arrondissementen Tongeren en Hasselt is de voorbije twee jaar met 30 procent gestegen. Dat staat te lezen in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.
In het arrondissement Tongeren waren er in 2001 195 nieuwe zogenaamde protectionele zaken voor de jeugdrechter, strafbare feiten gepleegd door minderjarigen. In 2003 was dat aantal opgelopen tot 234. Het arrondissement Hasselt noteerde in diezelfde periode zelfs een stijging van 197 tot 290 nieuwe zaken. |
en geven ze de ethische achtergrond weer van die "jongeren" of is dat taboe?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die etnische achtergrond heeft daar ook weinig mee te doen...
Kriminaliteit moet verminderd worden, of dat nu gepleegd wordt door Belgen, Joden, moslims, bosjesmannen of Rob Klop... Maakt allemaal niet uit! Meer middelen voor politie en justitie! |
Ancapa is natuurlijk zo misdadig om niet het hele artikel te kopiëren...
BRUSSEL - Het aantal zaken voor de jeugdrechter in de arrondissementen Tongeren en Hasselt is de voorbije twee jaar met 30 procent gestegen. Dat staat te lezen in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen. In 2001 kwamen in het arrondissement Tongeren 195 nieuwe protectionele zaken voor de jeugdrechter. Dat zijn strafbare feiten gepleegd door minderjarigen. In 2003 was dat aantal opgelopen tot 234. Het arrondissement Hasselt noteerde in diezelfde periode zelfs een stijging van 197 tot 290 nieuwe zaken. De jeugdrechters gaan ervan uit dat de jeugdcriminaliteit en de problematische opvoedingssituaties niet stijgen, maar dat ze beter opgespoord en gesignaleerd worden. |
Wanneer het om een Belg gaat dan vermeld men Paul VDB, bij een niet Belg M. R.:D Door niet te vermelden weet men dat het grotendeels om allochtonen gaat. Was dat niet zo dan zou men zeer snel met de cijfers naar buiten komen. Wil men het echt weten dan kan men de statistieken uit het buitenland ter vergelijking gebruiken. Door dit soort houding maakt men zich ongeloofwaardig en dan maar klagen dat de kiezer oliedom zou zijn.
Mvg. Rogier |
Citaat:
in de GVA ook, dacht ik.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het niet in uw kraam past , is de rechter partijdig natuurlijk. Dat doet mij aan uw partij denken...:roll2: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Even bij vermelden dat je hierboven natuurlijk de voorwaardelijke wijs moet gebruiken, + "ook" mag weglaten, + dat elke reactie die op mij persoonlijk is en niet op wat ik zeg zal worden genegeerd. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je zegt dat de crimininaliteit niet gedaald is omdat de aangiften gedaald zijn (ah ja, want de mensen doen toch geen aangifte meer), kun je evengoed hetzelfde zeggen bij een stijging. Dat er problemen zijn met de politiehervorming (grote zelfs) en dat het gerecht met een achterstand kampt, wil helemaal niet zeggen dat er geen verbetering is. Bovendien getuigt het van bijzonder slechte wil van Ancapa om maar een gedeelte van het artikel te kopiëren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be