Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Sterke folder van de PVDA - eigenlijk hebben die wel gelijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=174594)

C2C 1 augustus 2012 21:53

Sterke folder van de PVDA - eigenlijk hebben die wel gelijk

Niet dat ik op de PVDA ga stemmen, maar eigenlijk hebben ze op alle vlakken gelijk.

Ik krijg net zoals u die folder binnen - "Ik ben geen melkkoe - probeer het eens bij speculanten, topbankiers en miljonairs".

Tja: alles wordt duurder en wij armer, falende bankiers worden beloond en wij moeten inleveren, grote multinationals en multimiljonairs betalen bijna geen belastingen terwijl wij er niet aan ontsnappen, dat onze kinderen zelfs indien goed geschoold geen waardig werk vinden, etc...

Niemand kan dat ontkennen.

In een rationele maatschappij zou de PVDA een stalinistische 95% van de stemmen moeten halen (de overige 5% zou ongeldig zijn). Maar het zal wel aan de alternatieven liggen die ze voorstellen zeker? Een tobin-taks bijvoorbeeld. Des duivels... Of misschien leven we gewoon niet in een rationele maatschappij. Ja dat is het!

Hollander 1 augustus 2012 21:59

je weet hopelijk wel wat er met de welvaart van de gemiddelde burger gebeurt in een maatschappij waar partijen stalinistische scores halen....

Bokkenreyder 1 augustus 2012 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 6254396)
je weet hopelijk wel wat er met de welvaart van de gemiddelde burger gebeurt in een maatschappij waar partijen stalinistische scores halen....

Hij broste zijn lessen geschiedenis! :lol:

C2C 1 augustus 2012 22:02

Citaat:

Euh, ze gaat omhoog? Zoals in de USSR in vergelijking met de huidige toestand in dat land? Of zoals in Cuba, in vergelijking met de periode onder Batista?

Kan kloppen.

subocaj 1 augustus 2012 22:02

Citaat:

Daar trekken de kapitalisten naartoe en dan is het weeral naar de kloten.;-)

Xenophon 1 augustus 2012 22:04

Heb je deze draad al eens niet gemaakt? De trolspoeling wordt een beetje dun precies.

C2C 1 augustus 2012 22:04

In Rusland zitten ze vandaag voor mannen aan de levensverwachting van die in Sovjetrusland in de jaren '70.

De kapitalisten hebben nog een heel eind te gaan voor ze op het niveau staan van de communistische jaren '80.

Nuff said<.

C2C 1 augustus 2012 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6254412)
Heb je deze draad al eens niet gemaakt? De trolspoeling wordt een beetje dun precies.

Heb je het tegen mij?

Nee, ik heb nog nooit over de PVDA gepost. Maar dat het voor jouw extreem-rechtse oren om een openbaring gaat (of een déj�* vu, blijkbaar), is natuurlijk mooi meegenomen.

Xenophon 1 augustus 2012 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6254419)
Heb je het tegen mij?

Nee, ik heb nog nooit over de PVDA gepost. Maar dat het voor jouw extreem-rechtse oren om een openbaring gaat (of een déj�* vu, blijkbaar), is natuurlijk mooi meegenomen.

Extreem-rechts? Ik?

Ik ben linkser dan jij vriend, maar dan echt links natuurlijk, geen pseudo-links zoals jij.

Of moet ik zeggen, trollinks zoals jij? :D

C2C 1 augustus 2012 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6254433)
Extreem-rechts? Ik?

Ik ben linkser dan jij vriend, maar dan echt links natuurlijk, geen pseudo-links zoals jij.

Of moet ik zeggen, trollinks zoals jij? :D

Maar beweer je nu dat de PVDA geen 100% gelijk heeft? Straf.

Xenophon 1 augustus 2012 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6254436)
Maar beweer je nu dat de PVDA geen 100% gelijk heeft? Straf.

Ach, dat laat ik aan de kiezer over.

C2C 1 augustus 2012 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6254441)
Ach, dat laat ik aan de kiezer over.

Oh, je bent dus toch niet links genoeg. Een échte linkse kerel gelooft niet in de democratuur. Die gelooft in democratie.

Xenophon 1 augustus 2012 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6254447)
Oh, je bent dus toch niet links genoeg. Een échte linkse kerel gelooft niet in de democratuur. Die gelooft in democratie.

Niet links genoeg, dat kan kloppen, maar linkser dan jij.

C2C 1 augustus 2012 22:18

"We pikken het niet dat de beheerders en de miljonairs torenhoge bonussen krijgen, terwijl voor u de stress op uw werk toeneemt. U pikt dit ook niet."

-- Ja, ook dat hebben ze bij het rechte eind.

Die spreken dus gewoon de waarheid! Bizar!!

C2C 1 augustus 2012 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6254448)
Niet links genoeg, dat kan kloppen, maar linkser dan jij.

Daar beslist gelukkig niet de kiezer over. ;-)

Munglik 1 augustus 2012 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6254451)
"We pikken het niet dat de beheerders en de miljonairs torenhoge bonussen krijgen, terwijl voor u de stress op uw werk toeneemt. U pikt dit ook niet."

-- Ja, ook dat hebben ze bij het rechte eind.

Die spreken dus gewoon de waarheid! Bizar!!

Hebben ze ook concrete plannen?

Antoon 1 augustus 2012 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6254376)
Niet dat ik op de PVDA ga stemmen, maar eigenlijk hebben ze op alle vlakken gelijk.

Tja, op welk van die marginale extreem-linkse clowns u stemt doet er niet toe. Ze vertellen allemaal dezelfde kwatch.

Citaat:

Ik krijg net zoals u die folder binnen - "Ik ben geen melkkoe - probeer het eens bij speculanten, topbankiers en miljonairs".

Tja: alles wordt duurder en wij armer, falende bankiers worden beloond en wij moeten inleveren, grote multinationals en multimiljonairs betalen bijna geen belastingen terwijl wij er niet aan ontsnappen, dat onze kinderen zelfs indien goed geschoold geen waardig werk vinden, etc...
Usual gezeur...

Citaat:

Niemand kan dat ontkennen.
:lol: grappig.

Citaat:

In een rationele maatschappij zou de PVDA een stalinistische 95% van de stemmen moeten halen (de overige 5% zou ongeldig zijn). Maar het zal wel aan de alternatieven liggen die ze voorstellen zeker? Een tobin-taks bijvoorbeeld. Des duivels... Of misschien leven we gewoon niet in een rationele maatschappij. Ja dat is het!
:lol: echt grappig.

C2C 1 augustus 2012 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6254454)

Dat is het probleem hé.

Het Kiwi-model --> ja, da's echt een goei idee, daar is iedereen het 100% over eens.

Een Tobin-taks --> ja, da's echt een goei idee, daar is iedereen het 100% over eens.

Maar dat zijn zo'n schaarse juweeltjes. Een echt consistent alternatief voor de vrije markt bieden ze niet aan. En da's natuurlijk hetgeen waar we allemaal naar op zoek zijn.

Bob 1 augustus 2012 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6254452)
Daar beslist gelukkig niet de kiezer over. ;-)

Maar ge ligt hier reklame te maken voor een populistische partij, en zegt er zelf niet voor gaan te stemmen.
Komt nogal eigenaardig over. Die populisten toch.

Xenophon 1 augustus 2012 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6254454)

Ja, samen met groen aan de traditionele reet likken en verder het koningshuis in stand houden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be