Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Weer Van Dat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=174793)

pegasus6869 5 augustus 2012 14:50

Weer Van Dat

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120805_049

Wanneer "schieten" ze eens" WAKKER" in brussel ?????Om die smerige jonge schurken eens "ZEER" hard aan te pakken te beboeten, en te straffen!!
Het word erger en erger !!

Mitgard 5 augustus 2012 15:00

Ze dachten misschien dat ze 'dankbaarheid' of 'respect' gingen terugkrijgen door die gastjes niét te bestraffen. :-D

knip 5 augustus 2012 15:00

Het is gewoon niet meer normaal. Dit gaat te ver. Er moet dringend iets aan gedaan worden.

Herinner je dit nog - deze gasten zijn nog steeds op vrije voeten. Ik wordt harder gestraft omdat ik eens mijn parkeerschijf vergeet te leggen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...se-metro.dhtml

pegasus6869 5 augustus 2012 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knip (Bericht 6262280)
Het is gewoon niet meer normaal. Dit gaat te ver. Er moet dringend iets aan gedaan worden.

Herinner je dit nog - deze gasten zijn nog steeds op vrije voeten. Ik wordt harder gestraft omdat ik eens mijn parkeerschijf vergeet te leggen.

Jawel knip dit herinner ik mij nog.Het zal echt serieus moeten veranderen hier in belgie, want het loopt ernstig uit de hand,en alom meer mensen gaan zich daardoor bewapenen...dat zal men niet kunnen tegenhouden"Ikzelf denk daar aan"en dan zal het hier escaleren.

De schoofzak 5 augustus 2012 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knip (Bericht 6262280)

Als het echt dringend is dat er iets moet gedaan worden, dan zou dit moeten blijken, eerstens de 14° oktober e.k., tweedens in het voorjaar van 2014.

Justitie, migratie en socio-economie. Daar zitten de knelpunten.

.

fbpolitics 5 augustus 2012 16:00

Simpel.
Als je erin slaagt om iemand van deze jongeren achter de tralies te steken, kost dit geld aan de staat.
Als je een onschuldige burger tegenhoudt die een pintje op heeft, en uiteindelijk niemand iets heeft misdaan, brengt dit veel geld op voor de staat.

Waar denk je dus dat de prioriteit van de staat ligt??

reservespeler 5 augustus 2012 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6262429)
Als het echt dringend is dat er iets moet gedaan worden, dan zou dit moeten blijken, eerstens de 14° oktober e.k., tweedens in het voorjaar van 2014.

Justitie, migratie en socio-economie. Daar zitten de knelpunten.

.

Hoe bedoelt u dat?
Wilt u de verkiezingen afwachten?
Volgens mijn bescheiden mening is het reeds vijf na twaalf.

reservespeler 5 augustus 2012 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 6262442)
Simpel.
Als je erin slaagt om iemand van deze jongeren achter de tralies te steken, kost dit geld aan de staat.
Als je een onschuldige burger tegenhoudt die een pintje op heeft, en uiteindelijk niemand iets heeft misdaan, brengt dit veel geld op voor de staat.

Waar denk je dus dat de prioriteit van de staat ligt??

Dan is er iets degelijk mis met onze wetgeving / strafbepaling.
Vadaar dat zoveel gemeentebesturen overstappen op de GAS boetes, hiermee kunnen ze perfect de gerechterlijke molen omzeilen.
Probleem is echter dat bij die gastjes meestal niets te halen valt.

fbpolitics 5 augustus 2012 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6262458)
Dan is er iets degelijk mis met onze wetgeving / strafbepaling.

INDERDAAD !!
En de oorzaak heb ik hierboven geschreven.
En het blijft niet bij deze absurde verkeerboetes: de staat gaat meer personeel inzetten om de onbetaalde boetes te innen (personeel die op straat voor veiligheid zou kunnen zorgen), de staat wil je recht op verdediging opzij schuiven door de openstaande boetes van je belastingen te trekken, je tegen te houden op de luchthaven...
Trouwens: met strengere strafmaten haal je alleen meer woede van de burger op je nek.

Welk signaal wil de staat ons geven met deze compleet scheefgetrokken strafbepalingen??

Als je als onschuldige een pintje hebt gedronken, wordt je van je bewegingsvrijheid berooft, en zal je het goed voelen in de portemonnee + dat dit voorval je je ganse leven zal achtervolgen !! -> kassa kassa
MAAR: als je effectief iets doet tegen de politie, kom je er vanaf met 500€ (of was het 1€ symbolisch, Belkacem).
Zou er iemand bij zo'n pestcontrole niet in verleiding kunnen komen?? Dit op het feit na dat je als Belg dan ook wel effectief zal zitten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6262458)
Vandaar dat zoveel gemeentebesturen overstappen op de GAS boetes, hiermee kunnen ze perfect de gerechterlijke molen omzeilen.

Wat zijn GAS boetes?

De schoofzak 5 augustus 2012 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6262453)
Hoe bedoelt u dat?
Wilt u de verkiezingen afwachten?
Volgens mijn bescheiden mening is het reeds vijf na twaalf.

Ik denk dat het al tien na twaalven is.

Maar als gij denkt dat de huidige politieke verantwoordelijken op het bevoegde, dus federale, niveau ook maar één jota gaan veranderen aan het systeem, dan is het ook voor jouw verstand 5 na 12.

Er is maar één ding dat zal helpen, en dat is een verkiezingsuitslag die als resultaat zal hebben: "Ander en beter".

.

Xenophon 5 augustus 2012 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6262523)

Maar als gij denkt dat de huidige politieke verantwoordelijken op het bevoegde, dus federale, niveau ook maar één jota gaan veranderen aan het systeem, dan is het ook voor jouw verstand 5 na 12.

Er is maar één ding dat zal helpen, en dat is een verkiezingsuitslag die als resultaat zal hebben: "Ander en beter".

.

Je zal nog iets met die uitslag moeten doen, en ik heb de indruk dat volgens die andere en betere dit land moet blijven bestaan, het zal dus een maat voor niets worden vrees ik.

graaf de bethune 5 augustus 2012 16:59

@de schoofzak: Groot gelijk heb je , afrekenen bij de verkiezingen, en blijven afrekenen tot de traditio's het begrepen hebben. Ik blijf persoonlijk extreem rechts stemmen totdat Lejeune is afgeschaft. Is dat nog 30 jaar, wel dan stem ik nog 30 jaar op de rechtse partijen, totdat onze linkiewinkie's hun lesje leren. Krapuul en criminelen moeten niet gepamperd worden maar KEIHARD aangepakt worden, dit is het enige taaltje dat ze verstaan onze boefjes(ja ik kijk veel naar het VTM-nieuws, vandaar het woord boefjes).

Xenophon 5 augustus 2012 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 6262573)
@de schoofzak: Groot gelijk heb je , afrekenen bij de verkiezingen, en blijven afrekenen tot de traditio's het begrepen hebben. Ik blijf persoonlijk extreem rechts stemmen totdat Lejeune is afgeschaft. Is dat nog 30 jaar, wel dan stem ik nog 30 jaar op de rechtse partijen, totdat onze linkiewinkie's hun lesje leren. Krapuul en criminelen moeten niet gepamperd worden maar KEIHARD aangepakt worden, dit is het enige taaltje dat ze verstaan onze boefjes(ja ik kijk veel naar het VTM-nieuws, vandaar het woord boefjes).

Ik wil niets zeggen, maar Lejeune is afgeschaft, we hebben nu de strafuitvoeringsrechtbanken.

En schaf ook die af, dat zal niets veranderen aan het feit dat je met een strafsysteem moet werken dat zelfs 100 jaar geleden op niets trok en ook toen al totaal verouderd was.

hurricane 5 augustus 2012 17:13

Waarom zouden ze die hard aanpakken ? Het zijn potentiële kiezers voor de sossen...

Klojo eerste klas 5 augustus 2012 17:21

???????????
Ofwel liegt het parket
Ofwel liegt die burgemeester
Hoe onnozel moet je als journalist eigenlijk zijn om dat niet uit te zoeken ?????

Libro 5 augustus 2012 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 6262474)
INDERDAAD !!
En de oorzaak heb ik hierboven geschreven.
En het blijft niet bij deze absurde verkeerboetes: de staat gaat meer personeel inzetten om de onbetaalde boetes te innen (personeel die op straat voor veiligheid zou kunnen zorgen), de staat wil je recht op verdediging opzij schuiven door de openstaande boetes van je belastingen te trekken, je tegen te houden op de luchthaven...
Trouwens: met strengere strafmaten haal je alleen meer woede van de burger op je nek.

Welk signaal wil de staat ons geven met deze compleet scheefgetrokken strafbepalingen??

Als je als onschuldige een pintje hebt gedronken, wordt je van je bewegingsvrijheid berooft, en zal je het goed voelen in de portemonnee + dat dit voorval je je ganse leven zal achtervolgen !! -> kassa kassa
MAAR: als je effectief iets doet tegen de politie, kom je er vanaf met 500€ (of was het 1€ symbolisch, Belkacem).
Zou er iemand bij zo'n pestcontrole niet in verleiding kunnen komen?? Dit op het feit na dat je als Belg dan ook wel effectief zal zitten.

Wat zijn GAS boetes?

Ik sluit mij hierbij aan. Ik heb het gevoel als burger efficiënter aangepakt te worden dan het tuig van de richel. Mensenrechten gelden blijkbaar alleen voor de criminelen want als je vb opmerkt dat rekeningrijden uw privacy schendt, word je weggelachen.

reservespeler 5 augustus 2012 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 6262474)

Wat zijn GAS boetes?

Gemeentelijke Administratieve Sanctie.

De gemeente bepaald wat hiervoor in aanmerking komt en hoe hoog de boete kan zijn.

In Hasselt mag u bv niet met een doos over het voetpad schuiven, u kunt hiervoor een GASboete oplopen.
Het ergst van al is dat de vaststelling niet moet gebeuren door agenten, een ambtenaar volstaat reeds.

reservespeler 5 augustus 2012 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6262523)

.

Volgens mij moeten we niet wachten op de politiek, we moeten potjandorie naar buiten komen, we moeten protesteren, ik weet dat het gemakkelijk schrijven is vanvoor de PC (achter de PC zitten alleen draden) maar gewoon wachten is ook geen oplossing.

Conscience 5 augustus 2012 17:44

Het volk houdt zich bezig met M.Martin, het zal ruw ontwaken.

suqar_7loe 5 augustus 2012 17:46

Hoog tijd dat ze die gastjes eens echt straffen. Blablabla.

Maar ondertussen gebeurt er helemaal niks.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be