Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Nut van politics.be (https://forum.politics.be/showthread.php?t=174816)

flatliner 5 augustus 2012 21:55

Nut van politics.be

ik ben al een tijdje lid van politcs.be,

in het begin was ik hoopvol, een mooie plek om in vrijheid samen te praten over politiek of het maatschappelijke bewustzijn. Wat is een woord.

Maar na zoveel tijd moet ik met droefheid vaststellen dat dit niet kan in een klein land als belgie.

Op dit forum bestaat geen enkele neutrale discussie, iedereen zit zo vast in zijn"hokje". Ik heb besloten dat dit het aard van het beestje is (de mens), maar ook een fout van de forum modurators. Waarom extra groepen voor iedereen met een "afwijkend" idee?

Mooi voorbeeld daarvan zijn is de groep "vakbonden". Weeral een allen tegen één.

Is er een oplossing, ik denk van niet, we zijn zo geconditioneerd om te denken in hokjes. De doelstellingen van de groep zijn direct ook de basis voor de ondergang van de groep.

Demper 5 augustus 2012 21:58

-

eno2 5 augustus 2012 22:53

Arme modurators, overal de schuld van. Wat politics.be nodig heeft, dat zijn incubators, om rijpere deelnemers op te leveren.

flatliner 5 augustus 2012 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6263597)
Arme modurators, overal de schuld van. Wat politics.be nodig heeft, dat zijn incubators, om rijpere deelnemers op te leveren.

ENO, in welke discussie heb jij gedacht van, verdomme, ze hebben iets, misschien ben ik verkeerd?

flatliner 5 augustus 2012 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 6263619)
ENO, in welke discussie heb jij gedacht van, verdomme, ze hebben iets, misschien ben ik verkeerd?

ik hoop dat je eerlijk bent in je antwoord,

maar dat is blijkbaar een schande om op dit forum :(

Rudy 5 augustus 2012 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 6263449)

in het begin was ik hoopvol, een mooie plek om in vrijheid samen te praten over politiek of het maatschappelijke bewustzijn. Wat is een woord.

Maar na zoveel tijd moet ik met droefheid vaststellen dat dit niet kan in een klein land als belgie.

Op dit forum bestaat geen enkele neutrale discussie, iedereen zit zo vast in zijn"hokje". Ik heb besloten dat dit het aard van het beestje is (de mens), maar ook een fout van de forum modurators. Waarom extra groepen voor iedereen met een "afwijkend" idee?

Mooi voorbeeld daarvan zijn is de groep "vakbonden". Weeral een allen tegen één.

Is er een oplossing, ik denk van niet, we zijn zo geconditioneerd om te denken in hokjes. De doelstellingen van de groep zijn direct ook de basis voor de ondergang van de groep.

Je bedoelt dus dat subfora er enkel zijn voor mensen met afwijkende ideeën.

flatliner 5 augustus 2012 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6263627)
Je bedoelt dus dat subfora er enkel zijn voor mensen met afwijkende ideeën.

Dat is het nadeel als je een voorbeeld geeft, iedereen kan je er op dood doen.

Maar ik herinner me nog de tijd voordat er een subgroep vakbonden bestond.

alles begon met pesten op het werk, hoe een vakbondsafgevaardigde een niet lid liet pesten totdat hij lid werd van de vakbond. Toen hij lid werd, ging men gewoon verder totdat de arbeider zelfmoord pleegde. De beloning van de afgevaardigde was, nationaal verkiesbaar.

toen dit tot discussie kwam in deze groep, oplossing van de moderators, omdat zoveel negatieve reacties, we maken een subgroep aan.

RLV 5 augustus 2012 23:58

Discussie tussen 'hokjes' is geen schande, integendeel. Het is een vereiste voor ieder politiek forum.

Wat ik dan wel niet positief vind, is hoe elke discussie ontaardt in een wedstrijd 'om ter grofst iemand persoonlijk aanvallen'

e: Een 'neutrale' discussie zou toch alleen maar pokkesaai zijn

eno2 5 augustus 2012 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 6263623)
ik hoop dat je eerlijk bent in je antwoord,

maar dat is blijkbaar een schande om op dit forum :(

Ik steek regelmatig interessante dingen op van forum, anders bleef ik hier niet, alleen om zever en gescheld te verwerken.

Txiki 6 augustus 2012 06:35

Niemand is verplicht hier te blijven.

Koenraad Noël 6 augustus 2012 08:51

Ik heb toch al aardig wat gehad aan dit forum. Mijn "hokje" is meermaals radicaal veranderd, en nu is mijn ideologie erg hokjesloos en fluctuerend.

ViveLaBelgique 6 augustus 2012 09:50

Citaat:

Je kan niet praten over een oplossing zonder te stellen waarom het "vastzitten in zijn eigen 'hokje'" een probleem is.

Sammael 6 augustus 2012 10:36

Citaat:

Dat is het nog steeds, maar misschien minder mooi dan u het zich had voorgesteld.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner

Ga eens op een Engelstalig forum met mensen uit de internationale gemeenschap een discussie aan over politiek, bij voorkeur over één van volgende onderwerpen: wapenbezit, abortie of Israël-Palestina. U zal vlug merken dat het op een ander niet beter is.

Citaat:

Op dit forum bestaat geen enkele neutrale discussie, iedereen zit zo vast in zijn"hokje".

Zo zitten mensen nu eenmaal in mekaar. Men begint de discussie vanuit een zeker ingesteldheid en met een zekere mening. De eigen mening verdedigen en voor waar aanzien, is volstekt normaal. Anders zou het toch je eigen mening niet meer zijn?

Citaat:

Ik heb besloten dat dit het aard van het beestje is (de mens), maar ook een fout van de forum modurators. Waarom extra groepen voor iedereen met een "afwijkend" idee?

De moderators kunenn daar helemaal niets aan doen.

Citaat:

Ik dacht dat die "vakbonden" staat voor het thema van het forum. M.a.w. u kan daar posten ongeacht uw mening over vakbonden. Zowel zij die voor, tegen of gematigd voor of tegen vakbonden zijn, kunnen ginds deelnemen aan de discussies.

De enige fora die aanleiding kunnen geven tot kliekjesvorming zijn de "Links" en "Rechts" fora. Die mogen wat mij betreft afgeschaft worden.

Citaat:

Il n'y a que les imbéciles qui ne changent jamais d'avis...

Zij die altijd maar in hun hokje blijven en nooit toegeven dat ze fout zijn of op z'n minst hun mening een beetje bijstellen onder invloed van de argumenten van iemand anders, zijn de imbecielen. Imbecielen zijn er overal, ook op het internet.

Tafelpoot 6 augustus 2012 10:59

Mensen vergeten nogal vlug dat een online forum een communicatiemiddel is dat een eigen gebruikscultuur hanteert. Zo zullen er altijd trollen zijn, schelden, drama over niks, en zal het inderdaad ook echt moeiljk zijn om echte onderbouwde discussies te voeren om anderen te overtuigen.

De meeste reacties zijn zo vluchtig, en het aanbod is ook zo groot, dat het nagenoeg onmogelijk is om vanuit een normaal forum-gebruikers profiel alle mogelijke recties te bekijken en af te wegen ten opzichte van jou mening.

Daarom ga je onbewust kijken naar de meningen die dicht bij jou aanleunen of die juist recht tegenover de jouwe staan. Zo krijg je dus de polarisering, dat hokjesdenken dat je zo noemt. Een forum biedt op zich geen meerwaarde. Die meerwaarde moet je zelf zoeken tussen de gigantische hoeveelheid van meningen, reacties en kennis. Je mag niet verwachten dat ze zomaar naar je toegeworpen worden (door de linkse die rechts wordt, of de katholiek die zijn geloof afzweert) dat is gewoon onrealistisch.

roger verhiest 6 augustus 2012 11:25

Wat mij vooral opvalt is dat geschreven opmerkngen op een forum altijd harder aankiomen dan hetgene wat men aan elkaar vertelt tussen pot en pint.

Anatomehelena 6 augustus 2012 11:28

Dit forum heeft helemaal geen nut. 8-)

eno2 6 augustus 2012 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena (Bericht 6264188)

Dat komt doordat jij zo intelligent bent, dat je niets meer van iemand kan opsteken.

eno2 6 augustus 2012 11:50

Citaat:

De meeste reacties zijn zo vluchtig
Alle reacties zijn supervluchtig (dat is een vast kenmerk van alle digitale fora), behalve de beroemde uitspraak van Circe over de te volgen behandeling van Afikaanse illegalen, die is onsterfelijk.

Rudy 6 augustus 2012 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 6263637)
Dat is het nadeel als je een voorbeeld geeft, iedereen kan je er op dood doen.

Maar ik herinner me nog de tijd voordat er een subgroep vakbonden bestond.

alles begon met pesten op het werk, hoe een vakbondsafgevaardigde een niet lid liet pesten totdat hij lid werd van de vakbond. Toen hij lid werd, ging men gewoon verder totdat de arbeider zelfmoord pleegde. De beloning van de afgevaardigde was, nationaal verkiesbaar.

toen dit tot discussie kwam in deze groep, oplossing van de moderators, omdat zoveel negatieve reacties, we maken een subgroep aan.

Ik merk dat je het subforum "vakbonden" nogal benadrukt. Ik kan dat in zekere zin begrijpen. Persoonlijk vind ik een volledig subforum overdreven. Een draad over de vakbond is volgens mij meer dan voldoende. Maar, ik heb hier niets te piepen.

Wat niet belet dat subfora wel belangrijk zijn. "Maatschappij en samenleving" koester ik wel. Daarom hoef ik nog niet aan hokjesdenken te doen, en is er geen reden om het nut van politics.be in vraag te stellen. Alle onderwerpen kunnen uiteindelijk in een politieke context worden geplaatst.

Raf 6 augustus 2012 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena (Bericht 6264188)

En toch blijf je steeds maar weer terugkeren na elke verbanning... Aan je hoeveelste nick zit je ondertussen al?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be