Sammael |
6 augustus 2012 10:36 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner
(Bericht 6263449)
ik ben al een tijdje lid van politcs.be,
in het begin was ik hoopvol, een mooie plek om in vrijheid samen te praten over politiek of het maatschappelijke bewustzijn. Wat is een woord.
|
Dat is het nog steeds, maar misschien minder mooi dan u het zich had voorgesteld.
Citaat:
Maar na zoveel tijd moet ik met droefheid vaststellen dat dit niet kan in een klein land als belgie.
|
Ga eens op een Engelstalig forum met mensen uit de internationale gemeenschap een discussie aan over politiek, bij voorkeur over één van volgende onderwerpen: wapenbezit, abortie of Israël-Palestina. U zal vlug merken dat het op een ander niet beter is.
Citaat:
Op dit forum bestaat geen enkele neutrale discussie, iedereen zit zo vast in zijn"hokje".
|
Zo zitten mensen nu eenmaal in mekaar. Men begint de discussie vanuit een zeker ingesteldheid en met een zekere mening. De eigen mening verdedigen en voor waar aanzien, is volstekt normaal. Anders zou het toch je eigen mening niet meer zijn?
Citaat:
Ik heb besloten dat dit het aard van het beestje is (de mens), maar ook een fout van de forum modurators. Waarom extra groepen voor iedereen met een "afwijkend" idee?
|
De moderators kunenn daar helemaal niets aan doen.
Citaat:
Mooi voorbeeld daarvan zijn is de groep "vakbonden". Weeral een allen tegen één.
|
Ik dacht dat die "vakbonden" staat voor het thema van het forum. M.a.w. u kan daar posten ongeacht uw mening over vakbonden. Zowel zij die voor, tegen of gematigd voor of tegen vakbonden zijn, kunnen ginds deelnemen aan de discussies.
De enige fora die aanleiding kunnen geven tot kliekjesvorming zijn de "Links" en "Rechts" fora. Die mogen wat mij betreft afgeschaft worden.
Citaat:
Is er een oplossing, ik denk van niet, we zijn zo geconditioneerd om te denken in hokjes. De doelstellingen van de groep zijn direct ook de basis voor de ondergang van de groep.
|
Il n'y a que les imbéciles qui ne changent jamais d'avis...
Zij die altijd maar in hun hokje blijven en nooit toegeven dat ze fout zijn of op z'n minst hun mening een beetje bijstellen onder invloed van de argumenten van iemand anders, zijn de imbecielen. Imbecielen zijn er overal, ook op het internet.
|