![]() |
Hulpdiensten klagen over vier dagen Rock Werchter
De hulpverleners op Rock Werchter vinden dat het festival te lang duurt. Professor Marc Sabbe van de dienst spoedgevallen in Leuven stelt dat vier dagen festival te lang zijn. De meeste festivalgangers hangen van woensdagmiddag tot maandagmiddag op het festivalterrein en de campings rond. Ze hebben onvoldoende slaap, te veel ongezonde voeding, drugs en alcohol en dat kan tot grote problemen leiden. "Als Werchter volgend jaar weer vier dagen duurt, vallen er doden", aldus professor Sabbe. (dwm) ------------------------------------------------------------- misschien beter terug 2 of 3 dagen, als winstgeilheid van organisatoren dat toelaat tenminste. grote massa-evenementen organiseren, grof winst maken op kap van jongeren, minimum aan veiligheid... vroeg of laat vallen er doden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
4 dagen is indd te lang, 3 zou het max. moeten zijn bij zulke mega-festivals |
Ik vraag mij af waarom die klacht nog niet over Dour -dat al jaren 4 dagen duurt, en met een aantal dancepodia veel vermoeiender is- gekomen is? En 10 volle dagen Gentse Feesten? Dan wel zonder camping, maar dat maakt het verschil niet. En hoe dan ook: slaap, voeding, drugs,...zijn je eigen verantwoordelijkheid. Ik was zaterdagavond stikkapot (niet geheel mijn eigen fout: ik moest werken op de camping, en had tussen woensdagmiddag en vrijdagavond 4 uur geslapen), en ben om 11 uur in mijn tent gekropen. 4 dagen festival �*s enorm vermoeiend, maar dat weet je als je eraan begint, en is op zich geen reden om het te niet te doen.
Wat niet wil zeggen dat er niets beter kan natuurlijk: EHBO-post op elke camping, duidelijk aangeduid zodat iedereen meteen weet waar hij is indien nodig (wat nu totaal niet het geval is), en veel gezonder en gevarieerder voedsel op zowel de wei als op de camping. |
Citaat:
maw: wat een gelul. Als ge 4 dagen te lang vindt, ga er dan maar 3, hé! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zo'n campagne heeft veel geld gekost precies...
nu vier dagen vollen bak, gratis reclame, populair wezen, recupereren, ik beklaag die gasten vier dagen in slecht omstandigheden leven als honden in een hok, om depressief :( en agressief :x te worden |
Citaat:
|
Citaat:
Ik doelde niet op muziek. Ik vind een reactie als "4 dagen is indd te lang, 3 zou het max. moeten zijn bij zulke mega-festivals" gewoon onzin. Kotsmos zei het al: 10 dagen Gentse Feesten, bijvb. De mensen zijn groot genoeg om zelf te beslissen hoe ver ze gaan. Schuremans net op de radio: hij beklaagt de reactie van Sabbe, aangezien alles op voorhand met stad Leuven besproken was, en de hulpdiensten dus op de hoogte waren. |
Citaat:
ticketprijzen zijn: dag 1 > 45 € dag 2 > 55 € dag 3 > 55 € dag 4 > 55 € Een combi-ticket (4dagen, camping niet inbegrepen) > 112 € Een campingticket > 15 € (ongeacht aantal dagen dat je blijft) Als iemand nu 3 dagen zou gaan en de laatste 3 dagen zijn meestal diegene met de beste affiche dan betaalt hij 165 € voor dag1, 2 en 3 tesamen! nog es camping bij is dan 180 €. Natuurlijk kan je ook een combiticket kopen en zeggen 'ik zak aan het eind van dag 1 maar af naar de festivalweide' maar velen zijn niet van dat principe. |
Dan nog is het de schuld van hun principes dat ze oververmoeid raken, niet van de TW-organisatie. Bovendien kan je 4 dagen perfect overleven. Niemand verplicht u om elke nacht door te zakken op de camping.
|
laten we dan ineens alle reizen naar ibiza en lloret ook maar verbieden! :roll:
wat voor bullshit is da nu weer. ben zelf 4 dagen geweest, en heb het toch vrij goe overleeft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be